سام آلتمن الهام بخش یک فرار دسته جمعی در OpenAI شد – کاری که استیو جابز هرگز در اپل انجام نداد

سام آلتمن الهام بخش یک فرار دسته جمعی در OpenAI شد – کاری که استیو جابز هرگز در اپل انجام نداد

سام آلتمن



سام آلتمن درجه شگفت انگیزی از وفاداری را از کارکنان OpenAI ایجاد کرده است.

توموهیرو اوسومی/گتی ایماژ



  • برکناری سام آلتمن به قدری نامطلوب بوده است که اکثر کارکنان OpenAI تهدید به ترک کار کرده اند.
  • کارشناسان رهبری به Business Insider گفتند که این اختلاف سطح نادری از وفاداری به یک مدیر عامل را نشان می دهد.
  • اندازه کوچک OpenAI این احتمال را افزایش می دهد که کارگران در برابر تغییرات در بالا عقب نشینی کنند.

تبلیغات

خوب، آن طور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت.

برکناری پر هرج و مرج سام آلتمن از OpenAI درس‌هایی را ارائه می‌دهد سرپرستی شرکت و در مورد استفاده از فرصت. همچنین نگاهی اجمالی به یک نمونه نادر ارائه می دهد: مدیر عامل عزیز.

تصمیم هیئت مدیره OpenAI برای کنار گذاشتن یکی از بنیانگذاران این شرکت به قدری نامحبوب شده است که اساساً همه این موضوع را دارند. تهدید به ترک. کارشناسان رهبری به Business Insider گفتند که این نشان دادن حمایت قابل توجه و غیر معمول از یک سگ برتر در یک شرکت است.

مطمئناً، مدیران عامل دیگری هستند که کارگران به آنها احترام می گذارند و به آنها احترام می گذارند. ساتیا نادلا از مایکروسافت در حال حاضر محبوب استدارد آلتمن را جمع کرد سریعتر از کسی که به تازگی مجرد می تواند یک نمایه لولا راه اندازی کند. تیتانی مانند جیمی دیمون به عنوان رئیس جی پی مورگان توجه بی پایان را به خود جلب می کند. و وارن بافت یک موسسه است.

تبلیغات

وجود دارد بنیانگذاران فناوری عجیب و غریب مانند زاک و آنهایی مانند جک زدهاشتباه، جف بزوس، که تا حدی برای چگونگی آنها مورد بررسی قرار می گیرد بیرون از سی سوئیت حرکت کنید.

با این حال تعداد کمی مانند آلتمن هستند که – در یک لحظه جری مک گوایر فقط می توانست رویاپردازی کند – تقریباً می تواند الهام بخش باشد هر کارگر در شرکت راه برود.

جفری سوننفلد، دانشیار ارشد مطالعات رهبری در دانشکده مدیریت ییل، به BI گفت: “من کسی را نمی شناسم که این درجه از وفاداری، محبت و احترام داشته باشد.” او ثابت می‌کند که شما می‌توانید هم دوست داشته باشید و هم مورد احترام. و این یک موفقیت قابل توجه است.»

سوننفلد خاطرنشان کرد، البته، کارمندان OpenAI فوق‌العاده قابل استخدام هستند، زیرا بسیاری از سازمان‌ها مشتاق هستند افراد متخصص در هوش مصنوعی را شکار کنند.

تبلیغات

سوننفلد، که همچنین بنیانگذار مؤسسه رهبری ارشد اجرایی ییل است، می‌گوید اغلب در فناوری، مردم بیشتر به کارهایی که انجام می‌دهند علاقه دارند تا رهبرانشان. او گفت: «آنها معمولاً آنقدر درگیر یک فرد نیستند.

سوننفلد خاطرنشان کرد، زمانی که استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل در اواسط دهه ۱۹۸۰، قبل از بازگشت نهایی او به شرکت، کنار گذاشته شد، گرد و غبار کمی وجود داشت. او گفت: «از نظر محبت، در حالی که استیو جابز وفاداری زیادی داشت، وقتی او جایگزین شد، هیچ فرار دسته جمعی وجود نداشت.

سوننفلد گفت، مدیران عاملی وجود دارند که در مقیاس محبوبیت به رتبه ۱۰ می رسند، اگرچه این یک هنجار نیست. او به کن فریزر، مدیر عامل سابق داروساز مرک به عنوان یکی از آنها اشاره کرد. سوننفلد گفت که ایندرا نویی، رئیس سابق پپسی، آنجا بود. او همچنین مارک بنیوف، رئیس Salesforce را به لیست خود اضافه کرد.

«بنیوف از برخی موارد عبور کرده است بازسازی دشوار در ۱۰ ماه گذشته و با این حال همه با او مانده اند.” سوننفلد گفت.

تبلیغات

استفان بی یانگ، کارشناس رهبری و نویسنده کتاب “خیانت کیسینجر: چگونه آمریکا جنگ ویتنام را شکست داد” به BI گفت: در مورد آلتمن، نیروهای بیشتری وجود دارند که خشم کارگران را برانگیخته اند. او گفت که اندازه کوچک OpenAI – کمتر از ۸۰۰ کارمند دارد – احتمالاً به شورش کارکنان دامن می زند. او گفت: «احساسات و شخصیت ها نقش بسیار بیشتری در شرکت های کوچک بازی می کنند.

و از آنجایی که OpenAI یک استارتاپ است، مسیر مشخصی که یک شرکت معتبرتر داشته باشد، ندارد. بنابراین تغییر کاپیتان ها در اوایل بازی می تواند تاثیر بیشتری بر نحوه بازی داشته باشد. یانگ گفت: «در شرکت بزرگتر شما، همه اینها به خوبی نهادینه شده است.

به گفته یانگ، فراتر از آن، اگر برخی از کارکنان OpenAI فکر می‌کردند که در آغاز فیس‌بوک یا گوگل بعدی وارد آن می‌شوند، جای تعجب نیست که از حذف فردی که مسئول رساندن شرکت به آنجا بود ناراحت شوند.

سوننفلد گفت: در حالی که عصبانیت از اخراج آلتمن چشمگیر بوده است، صعود سریع او به استراتوسفر فناوری نیز قابل توجه بوده است. او گفت: «امروزه کسی در دنیای فناوری قابل احترام نیست. و بیشتر ما یک سال پیش هرگز نام او را نشنیده بودیم.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

تحلیل و بررسی
OpenAI
رهبری

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sam-altman-openai-founder-ousted-ceo-genai-workers-quit-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *