آزمایشگاه های واقعیت متا بهترین فصل خود را پشت سر گذاشت، اما همچنان ۴ میلیارد دلار ضرر کرد

Reality Labs، بخش متا برای AR، VR و متاورس، به تازگی آن را داشت بهترین سه ماهه با این حال علیرغم ادامه روند ضررهای چند میلیارد دلاری خود. Reality Labs به لطف هدست های Quest و عینک هوشمند Ray-Ban Meta در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.

در حالی که عبور از درآمد یک میلیارد دلاری نقطه عطف جدیدی برای گروه متاورس این شرکت است، همچنان انتظار می‌رود که این گروه در آینده قابل پیش‌بینی به زیان‌های هنگفت ادامه دهد. لابراتوارهای واقعیت ۴٫۶ میلیارد دلار در سه ماهه و بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ از دست دادند. سوزان لی، مدیر مالی متا گفت که انتظار می‌رود این زیان‌ها «به‌دلیل تلاش‌های مداوم توسعه محصول ما در واقعیت افزوده/واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، نسبت به سال به سال به طور معناداری افزایش یابد. سرمایه گذاری های ما برای گسترش بیشتر اکوسیستم ما.

سه ماهه چهارم، که شامل فصل خرید تعطیلات می شود، معمولا زمانی بوده است که واقعیت بهترین عملکرد را دارد. مارک زاکربرگ در طی تماسی با تحلیلگران اظهار داشت که عینک هوشمند این شرکت به‌ویژه خوب عمل کرده است و گفت که EssilorLuxottica سازنده Ray-Ban در حال برنامه‌ریزی برای تولید بیشتر است. [smart glasses] به دلیل تقاضای بالا، هر دوی ما انتظارش را داشتیم.” او افزود که Quest 2 و Quest 3 “به خوبی عمل می کنند” و Quest 3 را “محبوب ترین دستگاه واقعیت ترکیبی” نامید.

جدای از Reality Labs، Meta یک سه ماهه قوی داشت و ۴۰٫۱ میلیارد دلار برای پایان سال ۲۰۲۳ گزارش کرد و مجموع درآمد آن در سال را به کمتر از ۱۳۵ میلیارد دلار رساند. پایگاه کاربران فیس بوک نیز به ۲٫۱ میلیارد کاربر فعال روزانه (DAU) افزایش یافت. سوزان لی، مدیر مالی متا، گفت که این شرکت در حال “عدم انتقال” از به اشتراک گذاری این معیار است و دیگر از کاربران فعال روزانه یا ماهانه فیس بوک یا “افراد فعال ماهانه خانواده” آن گزارش نمی دهد.

این شرکت به اشتراک گذاشته بود که در نهایت گزارش دادن شماره کاربران را متوقف خواهد کرد در سال ۲۰۱۹ همانطور که رشد فیس بوک شروع به کند شدن کرد. اما این تغییر نشان می دهد که چگونه موقعیت فیس بوک در “خانواده برنامه های” این شرکت در سال های اخیر تغییر کرده است. آ گزارش تحقیقات Pew در اوایل این هفته نشان داد که اینستاگرام به رشد خود در ایالات متحده ادامه می دهد در حالی که استفاده از فیس بوک ثابت است.

با این حال، جدیدترین اپلیکیشن متا، Threads، همچنان در حال رشد است. زاکربرگ گفت که این سرویس ماهانه ۱۳۰ میلیون کاربر دارد، در حالی که این سرویس فقط کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد. پاییز گذشته. زاکربرگ با اشاره به رشد اولیه اما کوتاه مدت این برنامه گفت: «اکنون افراد بیشتری نسبت به زمان اوج راه اندازی اولیه آن از Threads استفاده می کنند.

زاکربرگ همچنین بیشتر در مورد صحبت های اخیر خود صحبت کرد هدف – آرزو برای ایجاد هوش عمومی مصنوعی یا AGI در Meta، گفتن اینکه این موضوع «موضوع» کار محصول شرکت در آینده خواهد بود. او گفت: «این نسل بعدی خدمات نیازمند ایجاد اطلاعات عمومی کامل است. واضح است که ما به مدل‌های خود نیاز داریم که قادر به استدلال، برنامه‌ریزی، کدنویسی، به خاطر سپردن و بسیاری دیگر از توانایی‌های شناختی باشیم تا بتوانیم بهترین نسخه‌های خدماتی را که در نظر داریم ارائه کنیم.»

مدیر عامل متا همچنین اشاره کرد که بعید است این شرکت هیچ یک از برنامه های خود را در آن ارائه دهد فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین در اروپا، به دنبال اپل بحث برانگیز سیاست های جدید توسعه دهندگان او گفت: «به روشی که آن‌ها آن را پیاده‌سازی کرده‌اند، اگر توسعه‌دهنده‌ای تصمیم بگیرد به فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین برود، بسیار متعجب خواهم شد. آن‌ها این کار را آنقدر سخت کرده‌اند، و من فکر می‌کنم آنقدر با هدف مقررات اتحادیه اروپا در تضاد است، که فکر می‌کنم سرگرم کردن واقعاً جدی برای هر کسی، از جمله خودمان، بسیار دشوار خواهد بود.»

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/metas-reality-labs-had-its-best-quarter-but-still-lost-4-billion-231135719.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/metas-reality-labs-had-its-best-quarter-but-still-lost-4-billion-231135719.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *