سام آلتمن برنمی گردد: مدیر عامل موقت جدید OpenAI، امت شیر، یکی از بنیانگذاران Twitch است.

هوش مصنوعی را باز کنید گزارش شده است امت شیر، مدیر اجرایی سابق Twitch را به عنوان مدیرعامل موقت جدید خود منصوب کردجایگزین کردن مدیرعامل موقت میرا موراتی و پایان دادن به امیدها مبنی بر بازگشت سام آلتمن، مدیرعامل سابق برکنار شده. این سه مدیر عامل در چند روز است.

آلتمن اوایل امروز به عنوان مهمان از دفاتر OpenAI بازدید کرد و ظاهراً در آخرین فرصت مذاکرات برای بازگرداندن خود شرکت کرد. سرمایه گذاران در شرکت برای بازگشت او فشار آورده اند ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، شخصا درگیر این موضوع شد.

آلتمن در توییتر/X نوشت: «اولین و آخرین باری که یکی از این ها را می پوشم.

با وجود حمایت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران OpenAI و موراتی، آلتمن نتوانسته است تاج و تخت خود را پس بگیرد. در عوض، شیر اکنون تاج را بر سر خواهد گذاشت و تا زمانی که جایگزین دائمی پیدا شود، جایگزین موراتی به عنوان مدیرعامل موقت خواهد شد.

شیر یکی از بنیانگذاران Twitch، در ماه مارس سال جاری از سمت خود به عنوان مدیر عامل پلتفرم پخش ویدئو متعلق به آمازون استعفا داد. در آن زمان، شیر اظهار داشت که او در Twitch در نقش مشاور ادامه خواهد داداما می خواست برای پسر تازه متولد شده اش حاضر شود.

OpenAI اعلام کرد که داشته است آلتمن را اخراج کرد جمعه گذشته، با بیان اینکه یکی از بنیانگذاران بود “در ارتباطات خود با هیئت مدیره به طور مداوم رک و راست نبوده و مانع از توانایی او در انجام مسئولیت هایش می شود.” شرکت به سرعت او را با CTO تبدیل کرد در همین حال، مدیر عامل مورات.

با این حال موراتی علناً از آلتمن حمایت کردو بود گزارش شده است که قصد دارد هم او و هم رئیس جمهور سابق گرگ براکمن را بازگرداند. هم بنیانگذار آلتمن، براکمن از ریاست هیئت مدیره کناره گیری کرده بود روز جمعه در همبستگی با مدیرعامل برکنار شده.

مطابق با بلومبرگ گزارشگر اشلی ونس، برنامه این بود که هیئت مدیره OpenAI را مجبور کند همه را اخراج کند و شرط ببندد که نمی خواهد این کار را انجام دهد. متأسفانه برای آلتمن، موراتی و براکمن، به نظر می‌رسد که هیئت مدیره گزینه سومی را در Shear ایجاد کرده است، که یک رمپ برای بازی مرغ با ریسک بالا پیدا کرده است.

موضوعات
هوش مصنوعی
OpenAI


منبع: https://mashable.com/article/openai-ceo-sam-altman-emmett-shear

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *