سام بنکمن-فرید شهادت می دهد که از استخدام نکردن یک تیم مدیریت ریسک در FTX قبل از فروپاشی و منجر به اتهامات جنایی علیه او پشیمان است.

SBF

سم بنکمن-فرید در دفاع از خودش موضع گرفت.

چلسی جیا فنگ



  • از سم بانکمن-فرید در جایگاه شاهد پرسیده شد که آیا یک تیم مدیریت ریسک برای FTX استخدام کرده است یا خیر.
  • او در دادگاه پاسخ داد: «ما مطمئناً باید می‌کردیم.
  • دادستان ها ادعا می کنند که او میلیاردها دلار از مشتریان FTX به نفع خود جذب کرده است.
تبلیغات

تبلیغات

سم بنکمن-فرید برای اولین بار صبح جمعه در مقابل هیئت منصفه شهادت داد و پیشینه کاری خود را برای شرکت سنتی وال استریت جین استریت، قبل از راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری رمزارز Alameda Research و بعداً صرافی ارزهای دیجیتال FTX خود توضیح داد.

او از فقدان تیم مدیریت ریسک در FTX ابراز تاسف کرد، یکی از سخنان متداول او در حالی که تلاش می کند تا سرزنش خود را در سقوط فاجعه بار شرکت دور کند.

“آیا شما یک تیم مدیریت ریسک در FTX داشتید؟” وکیل مدافع مارک کوهن از موکل خود پرسید.

بانکمن-فرید پاسخ داد: “ما مطمئناً باید می‌کردیم. اما نه، این کار را نکردیم.”

تبلیغات

تبلیغات

بانکمن-فرید گفت، همانطور که شرکت رشد کرد، تیم‌هایش نیز رشد کردند و تیم‌های بازاریابی و همچنین تیم‌هایی را برای حمایت از مشتری، رعایت قوانین، عملیات و ابتکارات «مشتری خود را بشناسید».

او در مورد رشد سریع FTX صحبت کرد، از مدیریت چند میلیون دلار در روز در معاملات تا صدها میلیارد دلار در اوج آن در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲٫ Bankman-Fried شهادت داد که بین ۱۲ تا ۲۲ ساعت در روز کار می کرد و یک روز در هر روز کار می کرد. ماه تا با مدیریت رشد همراه باشید.

Bankman-Fried افزود که او گمان نمی کند FTX در مدت زمان کوتاهی چنین رشد قوی را تجربه کند.

او گفت: «مطمئناً نه. “من فکر می کردم ۲۰٪ شانس موفقیت و ۸۰٪ شانس وجود دارد … که ما راه اندازی کنیم اما در جذب مشتری شکست بخوریم.”

تبلیغات

تبلیغات

شهادت او در برابر هیئت منصفه پس از یک جلسه غیرعادی در روز پنجشنبه، جایی که او بدون حضور هیئت منصفه اما در مقابل قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان، که بر پرونده نظارت دارد، شهادت داد.

کاپلان بررسی کرده بود که آیا به تیم دفاعی بانکمن-فرید اجازه دهد تا مدارک مربوط به شرایط خدمات FTX و توصیه‌هایی را که او در زمان کلاهبرداری ادعایی خود از وکلا دریافت کرده بود ارائه دهد یا خیر.

صبح جمعه، کاپلان گفت که بسیاری از شواهد می توانند ارائه شوند، اما نه اسناد قانونی برای وام های شخصی که Bankman-Fried از FTX گرفته است.

دادستان ها ادعا کرده اند که Bankman-Fried از مشتریان و سرمایه گذاران کلاهبرداری کرده است و میلیاردها دلار از وجوه مشتریان FTX را به Alameda که او نیز مالک آن بود، انتقال داده است.

تبلیغات

تبلیغات

وکلای بانکمن-فرید ادعا کرده اند که واقعیت بسیار پیچیده تر است.

با توجه به استدلال های آنها و شهادت بانکمن-فرید، زیان ها نتیجه سقوط های بزرگتر در بازارهای ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۲ و این واقعیت است که بسیاری از مشتریان FTX در معاملات نقطه ای مارجین شرکت داشتند، که باعث شد حساب های آنها در ظاهرا تخلیه شود. رویداد نادری که در آن سایر اقدامات امنیتی در پوشش وثیقه آن خسارات موفق نبودند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سام بنکمن-فرید
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sam-bankman-fried-testifies-regrets-not-risk-management-team-ftx-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *