سام بنکمن-فرید موسس FTX به هفت اتهام کلاهبرداری و توطئه مجرم شناخته شد.

هیئت منصفه فدرال سام بنکمن-فرید، موسس FTX را در هر هفت فقره کلاهبرداری و توطئه که در رابطه با سقوط صرافی ارزهای دیجیتال خود متهم شده بود، مجرم شناخته است. مطابق با مجله نیویورک تایمزوی با حداکثر ۱۱۰ سال زندان فدرال مواجه است. بانکمن-فرید بود در باهاما دستگیر شد در دسامبر ۲۰۲۲ پس از اینکه وزارت دادگستری به نقش او در فروپاشی سریع FTX نگاه کرد. آژانس مورد بررسی قرار گرفت آیا او صدها میلیون دلار را انتقال داده است – شرکت ادعا کرد که هک شده است پس از ناپدید شدن حدود ۶۰۰ میلیون دلار از وجوه آن – هنگام مبادله اعلام ورشکستگی کرد. همچنین بررسی کرد که آیا FTX هنگام انتقال سرمایه به شرکت خواهرش Alameda Research قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

در طول محاکمه Bankman-Fried که در ماه گذشته برگزار شد، دادستان ها استدلال کردند که او از بودجه FTX برای ادامه فعالیت Alameda Research استفاده کرده است. این کارآفرین سقوط کرده همچنین صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را تأسیس کرد که توسط دوست دخترش کارولین الیسون اداره می شد. آگاه بود او از پول مشتریان FTX برای کمک به Alameda در پرداخت بدهی های خود استفاده کرد. Bankman-Fried قبلاً سوء استفاده عمدی از وجوه FTX را رد کرده بود.

زمان می‌گوید وکلای او سعی کردند او را به‌عنوان یک آدم نادان ریاضی معرفی کنند که باید با «نیروهایی که عمدتاً خارج از کنترل او بودند» دست و پنجه نرم می‌کرد، اما هیئت منصفه پس از فراخواندن الیسون و سه تن از مشاوران ارشد سابق بانکمن-فرید، آشکارا مخالفت کردند. الیسون و همه آن مشاوران با رئیس تحقیقات آلامدا به گناه خود اعتراف کرده بودند اعتراف کردن که او به دستور بانکمن-فرید کلاهبرداری کرده است. خود بنیانگذار FTX موضع گرفت و گفت که اوعمیقا تاسف نگاهی عمیق‌تر به ۸ میلیارد دلاری که او از صرافی ارزهای دیجیتال وام گرفته بود، نداشت.

Bankman-Fried به کلاهبرداری با سیم از مشتریان FTX، کلاهبرداری سیمی از وام دهندگان Alameda Research، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی در هر دو، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار و کالاها در مشتریان FTX، و همچنین توطئه برای ارتکاب پولشویی متهم شد. او قرار است در ۲۸ مارس ۲۰۲۴ توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده، لوئیس A. Kaplan، که همچنین ریاست دادگاه او را بر عهده داشت، محکوم شود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ftx-founder-sam-bankman-fried-found-guilty-on-seven-charges-of-fraud-and-conspiracy-012316105.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/ftx-founder-sam-bankman-fried-found-guilty-on-seven-charges-of-fraud-and-conspiracy-012316105.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *