سخنان رهبری در دیدار با نخبگان راهبرد فعالیت‌های نخبگانی است/ انتشار کتاب «آینده روشن»

سخنان رهبری در دیدار با نخبگان راهبرد فعالیت‌های نخبگانی است/ انتشار کتاب «آینده روشن»

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انتشار کتاب «آینده روشن»، گفت: ثبت و مرور فرمایشات حضرت آقا در دیدار سالانه با نخبگان می‌تواند هدایتگر جامعه نخبگانی باشد؛ به همین دلیل تنظیم منویات حضرت آقا در قالب یک کتاب و در دسترس بودن این کتاب برای نخبگان و جامعه دانشگاهی امری ضروری و لازم است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی با اشاره به انتشار کتاب «آینده روشن»، گفت: رهبر حکیم و عالی‌قدر انقلاب اسلامی هر ساله در دیدار سالانه با نخبگان، موضوعات و موارد متنوع و متعددی را بیان می‌کنند که ثبت و مرور آنها می‌تواند هدایتگر جامعه نخبگانی باشد؛ به همین دلیل تنظیم منویات حضرت آقا در قالب یک کتاب و در دسترس بودن این کتاب برای نخبگان و جامعه دانشگاهی امری ضروری و لازم است.

وی افزود: در این دیدارها جمعی با نشاط و پرانگیزه از نخبگان به دیدار رهبر انقلاب دعوت می‌شوند و در آن فرصت مغتنم می‌توانند دغدغه‌ها، امیدها، چالش‌ها و انتظارات خود را در محضر ایشان‎ بیان کنند.

حجت‌الاسلام کرمی ادامه داد: سخنان و بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار متمایز از دیدارهای دیگر ایشان در طول سال است. شاید متمایزترین وجه این دیدار را بتوان احساس خوب ایشان از دیدار با فرزندان نخبه خود در زمینه‌های مختلف دانست، چراکه ایشان همواره در ابتدای دیدار از سرمایه‌های ملی و علمی کشور تجلیل می‌کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب همواره نکات، رهنمودها و دغدغه‌های متعددی را مطرح می‌کنند و بعد از آن نیز به مسؤولیت‌ها و وظایف ملی و تاریخی نخبگان اشاره می‌کنند و در نهایت آینده‌ای روشن را با پیشرانی جامعه نخبگانی و علمی، پیش روی کشور ترسیم می‌کنند.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: از این رو کتاب «آینده روشن» تدوین شده و دراختیار جامعه نخبگانی قرار گرفته است، در تنظیم این کتاب، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اختصاصی با نخبگان علمی مطالعه شده و بعد از آن نظام موضوعی مبتنی بر افق دید حضرت آقا نسبت به موضوع نخبگان استخراج شده است تا در نهایت از این درخت واری موضوعی برش‌های مرتبط با هر یک از محورها در یک نظم ساختارمند دسته‌بندی شود.

وی ادامه داد: در ابتدای این کتاب مفهوم نخبگی از منظر رهبر معظم انقلاب بیان شده و در بخش بعد انتظارات حضرت آقا از نخبگان و جامعه نخبگانی ذکر شده است و بخش سوم به انتظارات ایشان از دستگاه‌های حاکمیتی اختصاص دارد. در بخش چهارم نیز چالش‌ها و آسیب‌های حوزه نخبگان بیان و تبیین شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان افزود: در بخش پایانی این کتاب نیز مقایسه تطبیقی به نحوه مواجهه حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی با نخبگان صورت گرفته و نمای کلی از چند دهه تاریخ پرفراز و نشیب ایران در موضوع نخبگان و پیشرفت‌های علمی با محوریت بیانات حضرت آقا ارائه شده است. نکته مهم در این کتاب این است که تنها از کلام رهبر معظم انقلاب استفاده شده است تا سیر محتوایی مباحث در دیدارها و منظومه فکری معظم‌له در حوزه نخبگان بدون دخل و تصرف مضمونی منعکس شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در دیباچه این کتاب نیز راهبردهای مورد نظر رهبر معظم انقلاب در مواجهه با موضوع نخبگان که در طول سال‌های مختلف مورد تاکید ایشان قرار گرفته، استخراج و مطرح شده که از جمله آن می‌توان به تکریم، تجلیل و قدردانی همه جانبه، اتخاذ رویکرد صیانتی، تسهیل فعالیت نخبگان، تقویت پیوند و ارتباط نخبگان با دستگاه‌های حاکمیتی و صنعت، توجه دادن نخبگان به خدمت‌رسانی مبتنی بر مسائل روز جامعه، ترویج گفتمان پیشرفت علمی کشور و بازخوانی تاریخ ایران و تصویرسازی از تمدن نوین اسلامی با پرچمداری نخبگان برمبنای پیشرفت و اقتدار علمی اشاره کرد.

این کتاب با شمارگان ۳۰۰۰ توسط نشر معارف چاپ شده و در دسترس مخاطبان فرار گرفته است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402082417977/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%AE%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *