سرقت الکترونیکی: هکرها بیش از ۱٫۷ میلیارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۳ سرقت کردند، تعداد حملات سایبری افزایش یافت

بر اساس داده های گردآوری شده توسط شرکت تحقیقاتی بلاک چین Chainalysis، در سال ۲۰۲۳، هکرها تقریباً ۱٫۷ میلیارد دلار از پلتفرم های ارزهای رمزنگاری شده استخراج کردند که کاهش قابل توجهی را نسبت به رکورد ثبت شده در سال قبل نشان می دهد.

علیرغم کاهش مجموع زیان‌ها، تعداد حوادث فردی که این پلتفرم‌ها را هدف قرار می‌دهند از ۲۱۹ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۲۳۱ مورد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. این افزایش را می‌توان تا حدی به سقوط صرافی‌های محبوب و کاهش کلی ارزش ارزهای دیجیتال نسبت داد.

کارشناسان Chainalysis کاهش ضرر و زیان را به کاهش سرقت سایبری با هدف قرار دادن پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مرتبط می‌دانند که مشتریان را قادر می‌سازد وجوه قرض کنند، روی قیمت‌ها سفته بازی کنند و سکه‌ها را معامله کنند.

این گزارش به کاهش قابل توجهی در کل ارزش سرقت شده از پلتفرم‌های DeFi اشاره کرد که با کاهش ۶۳٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید. جولای ۲۰۲۳ بیشترین تعداد هک را در یک ماه با ۳۳ حادثه مختلف مشاهده کرد.

کارشناسان امنیت سایبری که با Chainalysis مصاحبه کردند، نشان دادند که بسیاری از هک‌ها به دلیل پلتفرم‌های ضعیف ساخته شده‌اند که رشد را بر سیستم‌های امنیتی قوی اولویت می‌دهند. Mar Gimenez-Aguilar، معمار امنیتی و محقق ارشد در شرکت امنیت سایبری بلاک چین Halborn، آسیب‌پذیری‌های تاریخی در طراحی و اجرای قراردادهای هوشمند را برجسته کرد. با این حال، با بسیاری از پروتکل‌های DeFi که اقدامات امنیتی را افزایش می‌دهند، بهبودی مشاهده شده است.

در حالی که مقدار کلی سرقت شده از پلتفرم های رمزنگاری در سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی کاهش یافت، Chainalysis تأکید کرد که مهاجمان در بهره برداری های خود پیچیده تر و متنوع تر می شوند. این کاهش احتمالاً نتیجه ترکیبی از کاهش فعالیت کلی DeFi و بهبود عملکردهای امنیتی است.

قابل ذکر است، بازیگران تهدید کره شمالی همچنان در اکوسیستم هک کریپتو فعال هستند و در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱ میلیارد دلار سرقت کرده اند. اگرچه کمتر از سال قبل است، اما تعداد حوادث منتسب به کره شمالی به رکورد ۲۰ مورد رسیده است. این گروه های جاسوسی سایبری، مانند به عنوان گروه Kimsuky و Lazarus، پلتفرم های DeFi، صرافی ها، ارائه دهندگان کیف پول و خدمات متمرکز را هدف قرار دادند.

Chainalysis تاکید کرد که مهاجمان اقدامات گسترده‌ای را برای مخفی کردن وجوه انجام دادند و از خدمات ترکیبی مانند Sinbad و پلتفرم‌ها و خدمات مختلف برای پولشویی استفاده کردند. شورای امنیت سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت حملات سایبری در حمایت از بودجه نظامی این کشور، به دنبال اطلاعاتی در مورد استفاده کره شمالی از سرقت ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/e-way-robbery-hackers-stole-over-1-7-bn-in-crypto-in-2023-number-cyberattacks-incidents-rise-13654442.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *