سرمایه‌گذاران چینی با احتیاط نسبت به آشفته بازار سهام، ریسک سرمایه‌گذاری در کریپتوهای ممنوعه «پناهگاه امن» را دارند.

بر اساس گزارش اخیر رویترز، در پاسخ به شرایط چالش برانگیز اقتصادی در چین، چندین مدیر اجرایی در بخش مالی شانگهای با اختصاص بخش قابل توجهی به ارزهای دیجیتال، سبد سرمایه گذاری خود را از نظر استراتژیک متنوع کرده اند.

با شناخت کاهش اقتصاد و بازارهای سهام چین، چندین سرمایه گذار در اوایل سال ۲۰۲۳ شروع به انتقال وجوه به دارایی های دیجیتال کردند.

برخی از سرمایه گذاران با اشاره به بیت کوین به عنوان “بهشت امن مانند طلا” به رویترز گفتند که در حال حاضر میلیون ها یوان ارزهای رمزنگاری شده در اختیار دارند.

روند رو به رشدی در میان سرمایه‌گذاران چینی که در میان چالش‌هایی که بازارهای سهام و املاک داخلی با آن مواجه هستند، به ارزهای دیجیتال پناه می‌برند. با فعالیت در یک منطقه خاکستری نظارتی، افراد به روش‌های مختلفی برای تجارت توکن‌هایی مانند بیت کوین، استفاده از پلتفرم‌هایی مانند OKX و Binance و همچنین کانال‌های خارج از بورس متوسل می‌شوند.

برخی از سرمایه گذاران حتی از پذیرش دارایی های دیجیتال توسط هنگ کنگ سرمایه گذاری می کنند. شهروندان چینی با استفاده از سهمیه خرید فارکس سالانه ۵۰۰۰۰ دلاری خود برای مقاصدی مانند سفرهای خارجی یا تحصیل، به طور فزاینده ای سرمایه خود را به حساب های ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ منتقل می کنند.

رکود اقتصادی در چین باعث تغییر در استراتژی های سرمایه گذاری شده است که منجر به افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال شده است. در حالی که سرمایه گذاران سرزمین اصلی محدودیت های نظارتی را دنبال می کنند، صرافی های ارز دیجیتال مستقر در هنگ کنگ هجوم سرمایه گذاران سرزمین اصلی را گزارش می دهند که وارد بازار می شوند.

در پاسخ به چشم‌انداز در حال تحول، کارگزاران و مؤسسات مالی چین در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با رمزنگاری در هنگ کنگ هستند تا از فرصت‌های رشدی که در بازار داخلی وجود ندارد، سرمایه‌گذاری کنند.

زیرمجموعه های هنگ کنگ نهادهای بزرگی مانند بانک چین، مدیریت دارایی چین (ChinaAMC) و شرکت مدیریت صندوق برداشت از جمله کسانی هستند که در کسب و کارهای دارایی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

علیرغم این ممنوعیت، همانطور که از طریق مبادلات ارز دیجیتال آنلاین و بحث با سرمایه گذاران خرده فروشی مشاهده شد، به دست آوردن بیت کوین در سرزمین اصلی امکان پذیر است.

پلتفرم هایی مانند OKX و Binance به ارائه خدمات به سرمایه گذاران چینی ادامه می دهند و تراکنش ها را از طریق پلتفرم های فین تک مانند Alipay از Ant Group و WeChat Pay Tencent تسهیل می کنند.

Chainalysis، یک پلت‌فرم داده‌های رمزنگاری، به احیای مجدد فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری در چین اشاره می‌کند و این کشور در سال ۲۰۲۳ به رتبه سیزدهم در حجم تجارت همتا به همتا در جهان صعود کرد، از ۱۴۴ در سال ۲۰۲۲٫ علی‌رغم ممنوعیت، چینی‌ها بازار ارز دیجیتال بین ژوئیه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ حجم تراکنش های تخمینی ۸۶٫۴ میلیارد دلاری را به ثبت رساند که از ۶۴ میلیارد دلار معاملات کریپتو در هنگ کنگ پیشی گرفت.

این گزارش نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های رمزنگاری چین از طریق کانال‌های همتا به همتای خارج از بورس و غیررسمی بازار خاکستری انجام می‌شود. در هنگ‌کنگ، فروشگاه‌های مبادلات ارزهای دیجیتال، که به‌راحتی قابل دسترسی هستند، در مناطق شلوغ تجاری و خرید پدید آمده‌اند.

سرکوب اخیر در بخش املاک چین و کاهش بازار سهام، سرمایه گذاران را به کشف راه های جایگزین سوق داده است. بیت کوین، با افزایش ۵۰ درصدی خود از اواسط اکتبر و شناخته شده برای نوسانات خود، به یک گزینه جذاب تبدیل شده است.

ناظران حدس می زنند که مقامات چینی، با درک پتانسیل مخرب و فرصت های قابل توجه در ارزهای دیجیتال، تجارت کریپتو در هنگ کنگ را برای حفظ نفوذ در بازار جهانی کریپتو تایید می کنند.

Chainalysis نشان می‌دهد که این پیشرفت‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در مورد گرم شدن بالقوه دولت چین با ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است و هنگ کنگ به عنوان محل آزمایشی برای چنین ابتکاراتی عمل می‌کند.

علی‌رغم چالش‌های نظارتی، علاقه فزاینده به ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران چینی نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در جستجوی راه‌های سرمایه‌گذاری جایگزین در مواجهه با عدم قطعیت‌های اقتصادی است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/chinese-investors-risk-investing-in-banned-safe-haven-cryptos-cautious-of-turbulent-stock-market-13654182.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *