سرمایه گذاری های VC و خروج از NVCA در سال ۲۰۲۳ کم بود

سرمایه گذاری های VC و خروج از NVCA در سال ۲۰۲۳ کم بود


در سال ۲۰۲۳، سرمایه گذاری خطرپذیر ایالات متحده فعالیت معامله به رکود خود از بالاترین سطح دو سال پیش ادامه داد و سرمایه گذاری های جهانی VC به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۹ کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۳، ۱۵۷۶۶ معامله در ایالات متحده انجام شد، اما مهمتر از آن برای صنعت، تنها ۱۷۰٫۶ میلیارد دلار در شرکت ها سرمایه گذاری شد که تقریباً نیمی از مبلغ سرمایه گذاری شده در سال ۲۰۲۱ است و نشان دهنده کمبود سرمایه در دسترس شرکت های خصوصی است. به گزارش توسط Pitchbook و National Venture Capital Association.

خروج ایالات متحده تنها ۶۱٫۵ میلیارد دلار به سرمایه گذاران در طول سال بازگرداند. عرضه‌های عمومی اولیه فناوری بزرگ (IPO) با توجه به تعداد بالای تک شاخ‌هایی که خصوصی باقی می‌مانند، به‌ویژه پراکنده بودند. بر اساس جزئیات نگاه اول گزارش، ناتوانی در بازگشت پول به سرمایه گذاران، جریان آزاد سرمایه را به VC به چالش کشیده است.

VCها در سال ۲۰۲۳ پول کمتری جمع آوری کردند.

پس از یک سال رکورد برای صندوق های بسته در سال ۲۰۲۲، تنها ۶۶٫۹ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده به صندوق های VC متعهد شد. این مقدار کمترین مقدار از سال ۲۰۱۷ است و احتمالاً مانع از بازگشت احتمالی معاملات در طول سال جدید خواهد شد. اگرچه پودر خشک همچنان بالاست، اما سرمایه گذاران هنگام استقرار سرمایه در شرکت های جدید پرتفوی محتاط تر شده اند.

اعداد اتحادیه اروپا

نتایج منطقه ای در سال ۲۰۲۳ در کل ضعیف بود.

علیرغم کاهش سرعت معاملات، اندازه معاملات رسانه ای برای استارت آپ های مستقر در اتحادیه اروپا در تمام مراحل VC در بالاترین حد خود باقی ماند.

به طور همزمان، ارزش گذاری ها همچنان در بازار از لحاظ تاریخی بالا بود. معاملات اروپا به نزول خود ادامه می دهد و تعداد معاملات سه ماهه چهارم به کمترین میزان از سه ماهه سوم ۲۰۱۸ رسیده است.

هر سه ماهه در طول سال ۲۰۲۳ کمتر از ۴٫۳۸ میلیارد دلار ارزش خروج به دست آورد. ارزش خروج سالانه ۱۲٫۹۲ میلیارد دلار کمترین میزان در یک دهه گذشته برای بازار بود.

۱۴۰ بسته شدن صندوق در طول سال ۲۰۲۳ اولین سال از سال ۲۰۱۳ بود که شاهد بسته شدن کمتر از ۲۰۰ صندوق VC در اروپا بودیم. ۱۷٫۷ میلیارد دلار تعهدات نیز پایین ترین رقم از سال ۲۰۱۸ است.

نتایج جهانی برای سال ۲۰۲۳

خروجی های جهانی VC در سال ۲۰۲۳ ضعیف بود.

کمتر از ۷۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در معاملات جهانی VC در طول سه ماهه چهارم، پایین ترین رقم از سه ماهه دوم ۲۰۱۹ بود و یک سال کند را برای سرمایه گذاری محدود کرد. این سه ماهه همچنین اولین بار از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بود که شرکت های مستقر در آسیا نتوانستند حداقل ۲۰ میلیارد دلار جذب کنند، که نشان دهنده کاهش بیش از ۷۰ درصدی نسبت به بالاترین میزان در سال ۲۰۲۱ است. با ادامه بازار سرمایه گذاری، تعداد معاملات در همه مناطق کاهش یافت. به دنبال یک عادی جدید باشید

اگرچه فعالیت خروج در سطح جهانی کم‌کم است، بازارهای آسیایی بالاترین ارزش خروج را در هر سه ماهه سال ۲۰۲۳ به دست آوردند. بیش از ۱۴۳ میلیارد دلار ارزش خروج در طول سال در آسیا تولید شد، در حالی که در آمریکای شمالی فقط ۶۶٫۶ میلیارد دلار از طریق VC- تولید شد. خروجی های پشتیبانی شده

اگرچه آسیا به عنوان یک منطقه از بسیاری از بازارهای کشوری تشکیل شده است، اما از ابتدای سال ۲۰۱۹ تنها یک بار در یک چهارم کمتر از ۲۰ میلیارد دلار ارزش خروجی به طور کلی ایجاد شده است، در حالی که در آمریکای شمالی، تنها یک چهارم در پنج سال گذشته تولید بیشتری داشته است. بیش از ۱۰ میلیارد دلار

کندی جذب سرمایه در سال ۲۰۲۳ به سرمایه کم در دسترس در بازار سرمایه گذاری رو به جلو می افزاید. سال ۲۰۲۳ کمترین سال برای جمع آوری سرمایه جهانی VC از سال ۲۰۱۵ بود. ۱۶۰ میلیارد دلار جمع آوری شده توسط VCها در طول سال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کمتر از سال ۲۰۲۱ است.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/vc-investments-and-exits-were-tepid-in-2023-nvca/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *