سریع‌ترین «دستگاه ذخیره‌سازی» که می‌توانید بخرید — علاقه‌مندان از V-Cache سه بعدی AMD Ryzen برای تولید شبه SSD کوچک و سریع استفاده می‌کنند که می‌تواند راه را برای مشتریان جذاب هموار کند.

سریع‌ترین «دستگاه ذخیره‌سازی» که می‌توانید بخرید — علاقه‌مندان از V-Cache سه بعدی AMD Ryzen برای تولید شبه SSD کوچک و سریع استفاده می‌کنند که می‌تواند راه را برای مشتریان جذاب هموار کند.

کسی توانسته است پردازنده Ryzen 7 5800X3D AMD را به یک دستگاه ذخیره سازی با سرعت خواندن و نوشتن تبدیل کند که می تواند رقیب برخی از بهترین SSD ها بیرون وجود دارد.

با اجرای یک دیسک RAM بر روی پردازنده ۳D V-Cache، سایت خواهر ما سخت افزار تام هنگام آزمایش سیستم در CrystalDiskMark، نتایج آزمایش تقریباً ۱۷۸ گیگابایت بر ثانیه برای خواندن و ۱۶۳ گیگابایت در ثانیه برای نوشتن مشاهده شد. توسط پردازنده‌های گرافیکی جادویی هستند حساب در X اوایل سال.

کاربر دارای سیستمی بود که از پردازنده AMD Ryzen 7 5800X3d پشتیبانی می‌کرد و سرعت‌ها همگی در حافظه نهان L3 96 مگابایتی بود. آنها OSFMount را نصب کردند و یک دیسک RAM با فرمت FAT32 ایجاد کردند. آنها نرم‌افزار تست را چند بار اجرا کردند و سپس به این سرعت‌های گیج‌کننده رسیدند که بیشتر از سرعت ساعت بود سریع ترین SSD ها.

قدرت دیسک های رم

این همه به لطف مفهوم دیسک های RAM امکان پذیر است، که نمایش هایی از ذخیره سازی هارد دیسک با استفاده از واحدهای RAM هستند، که می توانند به جای حافظه به کمک نرم افزارهای شخص ثالث خاص عمل کنند.

با پیاده سازی نرم افزاری مانند ImDisk، می توانید بخشی از حافظه خود را به چیزی شبیه یک SSD شبه تبدیل کنید که می تواند عملکرد ذخیره سازی را تا ۳۰ برابر افزایش دهید. این به این دلیل است که سرعت RAM در مقایسه با فضای ذخیره سازی برق آسا است، اما استفاده از حافظه به عنوان ذخیره سازی بدون کمک ابزارهایی مانند این تقریبا غیرممکن است – و همیشه نکات منفی وجود خواهد داشت، مانند این که وقتی رایانه شخصی شما راه اندازی مجدد می شود همه چیز پاک می شود.

در این مورد، کاربر حافظه نهان L3 96 مگابایتی را که بخشی از CPU بود، به شکلی پیکربندی کرد که می‌توانست سرعت‌های باورنکردنی داشته باشد. در مقابل، سریع‌ترین واحدهای رم به سرعت خواندن و نوشتن بسیار کمتر از ۱۵۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسند.

سریع ترین SSD که تا به امروز تست شده است می تواند باشد SSD PS5026-E26 Max14um Gen5 Phisonکه در اوایل سال جاری به سرعت خواندن ۱۴۲ گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱۲۵ گیگابایت بر ثانیه رسید.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/the-fastest-storage-device-you-can-buy-enthusiast-uses-amd-ryzens-3d-v-cache-to-produce-tiny-uber-fast-pseudo-ssd-that-could-pave-way-to-exciting-prospects

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *