سریع‌ترین دوربین فول‌فریم دنیا با سیستم گلوبال شاتر

سونی بعد از چهار سال از دوربین پرچمدار A9 III که جانشین A9 II می‌شود، رونمایی کرد. این دوربین حرفه‌ای به‌لطف شاتر جدیدی که دارد، سریع‌ترین دوربین فول‌فریم محسوب می‌شود. دوربین ۶ هزار دلاری جدید سونی می‌تواند تصاویری بدون اعوجاج را در اختیار کاربران قرار دهد.

سونی A9 III مجهز به حسگر ۲۴٫۶ مگاپیکسلی CMOS است. یکی از قابلیت‌های موردتوجه این دوربین، شاتر جدید آن است که باعث شده بتواند لقب اولین دوربین فول‌فریم مجهز به سیستم گلوبال شاتر را از آن خود کند.

در سیستم گلوبال شاتر، تمامی پیکسل‌ها به‌صورت هم‌زمان در معرض نور قرار می‌گیرند تا عکس‌ها و ویدیوها اعوجاج نداشته باشند.

سریع‌ترین دوربین فول‌فریم دنیا با سیستم گلوبال شاتر

مشخصات دوربین فول‌فریم سونی A9 III

دوربین فول‌فریم جدید سونی می‌تواند ویدیوهای ۴K با فریم ریت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین ویدیوهای ۱۴ بیت RAW را نیز در حالت ۱۲۰ فریم‌ بر ثانیه با فوکوس خودکار سریع ضبط می‌کند. حداکثر سرعت شاتر به ۱/۸۰۰۰۰ می‌رسد. هنگام ثبت عکس‌های متوالی سرعت شاتر ۱/۱۶۰۰۰ است.

سونی در رونمایی دوربین جدید خود اشاره‌ای به عملکرد دوربین در مکان‌هایی با نور محیطی کم نکرد. اما دوربین نسل قبلی همین سری عملکرد خوبی در محیط‌هایی با نور کم دارد و درنتیجه انتظار می‌رود که دوربین جدید نیز همان شرایط را داشته باشد؛ ولی ظاهراً این محصول از این نظر دوربین ارتقا نیافته است.

دوربین فول‌فریم سونی A9 III ظاهراً قرار است بهار سال ۱۴۰۳ با قیمت ۵۹۹۹ دلار به بازار عرضه شود.


منبع: https://digiato.com/camera/sony-a9-iii-is-the-fastest-full-frame-camera

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *