سریع ترین مدل های هوندا با فناوری موتور VTEC

سریع ترین مدل های هوندا با فناوری موتور VTEC

آکورا NSX اولین ابرخودروی واقعی هوندا است که می تواند بی شرمانه با فراری ها و لامبورگینی های دوره مشابه رقابت کند. این الهام بخش مک لارن F1 است که طراح آن، گوردون موری، آنقدر این خودرو را دوست داشت که برای استفاده شخصی صاحب آن شد. آکورا NSX خودروی کمیاب و محبوب است که جایگاه جام مقدس را برای طرفداران هوندا و VTEC دارد.

فروش این خودرو از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ ادامه داشت. در سال ۱۹۹۷، هوندا حجم موتور را ارتقا داد و آن را از موتور ۳٫۰ لیتری C30A به موتور ۳٫۲ لیتری C32B ارتقا داد. مدل ۳٫۲ لیتری NA2 و مدل ۳٫۰ لیتری NA1 نام دارد. برای هدف این لیست، ما روی مدل NA2 تمرکز خواهیم کرد زیرا قدرت بیشتری دارد.

طبق اخبار، NSX اولین خودروی تولیدی بود که دارای شاسی و سیستم تعلیق آلیاژی تمام آلومینیومی بود. این باعث شد تا خودرو فوق العاده سبک شود. همراه با موتور خود، یک موتور V6 VTEC DOHC تنفس طبیعی نصب شده در وسط عقب با قدرت ۲۹۰ اسب بخار در ۷۱۰۰ دور در دقیقه، به این RWD صفر تا ۶۰ ۴٫۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۷۵ مایل در ساعت (طبق گفته) داده است. ماشین و راننده). همچنین یک چهارم مایل را در ۱۳٫۳ ثانیه شکست می دهد.

هوندا چندین نسخه از NSX مانند NSX-R و NSX-R GT ساخت. برخی از آنها اصلاح شده و برای مسابقات استفاده می شود. مشهور است، NSX در ۲۴ ساعت لمانز در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ شرکت کرد و در سال ۱۹۹۵ در کلاس GT قهرمان شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1489251/honda-fastest-models-with-vtec-engine-technology/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *