سم آلتمن از تصمیم OpenAI برای اخراج او “شکه و غمگین شد”.

سام آلتمن و گرگ براکمن “از کاری که هیئت مدیره انجام داد شوکه و غمگین شدند” و هنوز در تلاشند تا بفهمند دقیقا چه اتفاقی افتاده است. مدیر عامل سابق و رئیس سابق OpenAI منتشر شده یک پست در X، به اشتراک گذاشتن جزئیات آنچه می دانند و چگونه متوجه شدند که اولی اخراج شده است. ظاهراً، یکی از بنیانگذاران شرکت، ایلیا سوتسکور، آلتمن را برای جلسه ای در ظهر روز جمعه دعوت کرد، که سپس کل هیئت مدیره به جز براکمن در آن حضور داشتند. در آن جلسه بود که آلتمن متوجه شد که اخراج شده است و OpenAI قرار است “خیلی زود” آن را اعلام کند.

اندکی پس از آن، Sutskever بنا به گزارش ها، براکمن را به یک کنفرانس جداگانه Google Meet دعوت کرد، جایی که به او گفته شد که آلتمن اخراج شده و او از هیئت مدیره حذف شده است. با این حال، اعضای هیئت مدیره به او گفتند که او “برای شرکت حیاتی است و نقش خود را حفظ خواهد کرد.” براکمن تصمیم گرفت خودش ترک کند. دو مدیر سابق OpenAI همچنین گفتند که بقیه تیم مدیریت شرکت خارج از مدیرعامل موقت میرا موراتی تنها پس از برکناری آلتمن از سمت خود متوجه تصمیم هیئت مدیره شدند. در بیانیه مشترک آنها آمده است: “سرقت حمایت واقعا خوب بود؛ متشکرم، اما لطفا وقت خود را برای نگرانی صرف نکنید.” “ما خوب خواهیم شد. چیزهای بزرگتر به زودی.”

در حالی که تغییر سوئیت OpenAI ممکن است برای تماشاگران غافلگیر کننده باشد، طبق گزارش ها، کارمندان بسیار آگاه بودند که آشفتگی از قبل در سازمان ایجاد شده است. مطابق با اطلاعات، برکناری آلتمن بحث های داخلی در مورد اینکه آیا OpenAI در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی به شیوه ای ایمن است یا خیر را دنبال کرد. در طول جلسه همه جانبه پس از اخراج آلتمن، کارمندان از Sutskever پرسیدند که آیا برکناری مدیرعامل یک “کودتا” است یا “تسلط خصمانه”. به نظر می رسد که این بدان معناست که برخی از پرسنل متعجب بودند که آیا رهبری سازمان آلتمن را حذف کرد زیرا او فناوری OpenAI را خیلی سریع به قیمت نگرانی های ایمنی بالقوه تجاری می کرد.

بلومبرگ آلتمن و سوتسکور می‌گوید که دو نفر در سازمان بودند که در مورد سرعت توسعه و تجاری‌سازی شرکت، بیشترین سر را از دست دادند. Sutskever یکی از دو کارمندی است که تیمی را در OpenAI رهبری می‌کند که به جلوگیری از سرکشی فناوری‌هایش اختصاص دارد.

روزنامه نگار و مجری مشهور پادکست کارا سویشر اطلاعات مشابهی را در X پست کرد. او گفت که کارمندان احساس می کنند که “جهت سود شرکت تحت آلتمن و سرعت توسعه” در تضاد با “طرف غیرانتفاعی که به ایمنی و احتیاط بیشتر اختصاص داده شده است.” Swisher همچنین انتظار دارد که “افرادی برتر” در OpenAI ترک کنند.

با این حال، این نگرانی ها در مورد ایمنی توسعه هوش مصنوعی در سازمان یک شبه ظاهر نشد. OpenAI از ابتدا با این موضوع دست و پنجه نرم کرده است و به همین دلیل است که گروهی از کارمندان در سال ۲۰۲۰ آن را ترک کردند تا استارتاپ خود را تشکیل دهند که به نام معروف شد. آنتروپیک. با این حال، سرمایه گذاران با اخراج آلتمن چشم بسته بودند. فوربس گزارش ها. حتی مایکروسافت که متعهد شد ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنید طبق گزارشات، طی چند سال آینده وارد این سازمان خواهد شد یاد گرفت در مورد برکناری او یک دقیقه قبل از انتشار اعلامیه.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sam-altman-was-shocked-and-saddened-by-openais-decision-to-fire-him-051538582.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/sam-altman-was-shocked-and-saddened-by-openais-decision-to-fire-him-051538582.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *