سم آلتمن این هفته با مدیران تراشه‌ساز سامسونگ و SK Hynix، احتمالاً برای سرمایه‌گذاری AI Chip دیدار می‌کند.

سم آلتمن این هفته با مدیران تراشه‌ساز سامسونگ و SK Hynix، احتمالاً برای سرمایه‌گذاری AI Chip دیدار می‌کند.

سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI، در حال بازدید از چهره‌های کلیدی صنعت نیمه‌رساناهای کره‌جنوبی است، زیرا این شرکت هوش مصنوعی در حال بررسی یک حمله بالقوه برای تولید تراشه است.

سفر آلتمن شامل بازدید از کارخانه‌های ساخت تراشه شرکت سامسونگ الکترونیک در پیونگ‌تک می‌شود، جایی که انتظار می‌رود او با مدیران ارشد بخش‌های مختلف از جمله ریخته‌گری، حافظه و واحدهای LSI سیستم ملاقات کند.

هدف از سفر آلتمن به کره جنوبی فاش نشده است، اما در بحبوحه تلاش های OpenAI برای تأمین بودجه برای ایجاد شبکه ای از کارخانه های نیمه هادی صورت می گیرد.

افزایش علاقه به برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، به ویژه از زمان انتشار ChatGPT OpenAI، تقاضای قابل توجهی برای قدرت محاسباتی و پردازنده های مورد نیاز برای توسعه و اجرای برنامه های هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

آلتمن قبلاً چالش دستیابی به تراشه کافی برای رفع نیازهای OpenAI را بیان کرده است.

در حالی که اهداف آلتمن در کره جنوبی نامشخص است، گزارش‌ها حاکی از آن است که او در حال بررسی همکاری‌های احتمالی با سامسونگ و SK Hynix، از جمله گفتگو با رئیس گروه SK Chey Tae-won است. سامسونگ کسب و کار ریخته گری خود را گسترش داده است و طرح های تراشه های مشتریان مختلف را تامین می کند.

کره جنوبی یک بازیگر برجسته در تولید تراشه های پیشرفته است که تنها رقیب تایوان است. TSMC رهبر بازار جهانی ریخته گری است و تراشه هایی را برای شرکت هایی مانند اپل و انویدیا ارائه می دهد.

دولت کره جنوبی طرحی بلندپروازانه را ترسیم کرده است که شامل سرمایه گذاری های بخش خصوصی به مبلغ ۶۲۲ تریلیون وون (۴۶۶ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۴۷ می شود. هدف این ابتکار ایجاد ۱۳ کارخانه جدید تولید تراشه و سه مرکز تحقیقاتی است که انتظار می رود بزرگترین کارخانه جهان شود. منطقه تولید تراشه

سامسونگ و SK Hynix، دو سازنده بزرگ تراشه‌های حافظه در جهان، فعالانه در حال کار برای ایجاد کارخانه‌های تراشه‌های پیشرفته در داخل کشور هستند.

سرمایه گذاری قابل توجه سامسونگ در توسعه کارخانه ریخته گری بخشی از یک برنامه گسترده تر است که شامل سرمایه گذاری ۵۰۰ تریلیون وون تا سال ۲۰۴۷ است، در حالی که SK Hynix قصد دارد در مدت مشابه ۱۲۲ تریلیون وون در حافظه در Yongin سرمایه گذاری کند.

نمایندگان سامسونگ و SK Hynix از اظهار نظر در مورد بازدید آلتمن خودداری کردند و OpenAI هنوز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/sam-altman-to-meet-chipmakers-samsung-sk-hynix-execs-this-week-possibly-for-ai-chip-venture-13657772.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *