سناتور آمریکایی خواستار انتشار عمومی سوابق نظارتی «نیمکره» AT&T شد

سناتور آمریکایی ران وایدن عموم مردم را می خواهد برای اطلاع از جزئیات برنامه طولانی مدت نظارت تلفنی نیمکره. ویدن نوشته است دادستان کل ایالات متحده مریک گارلند a حرف (PDF)، از او می‌خواهد اطلاعات بیشتری درباره این پروژه منتشر کند که ظاهراً به سازمان‌های مجری قانون دسترسی به تریلیون‌ها پرونده تلفن داخلی را می‌دهد. علاوه بر این، او گفت که آژانس های مجری قانون فدرال، ایالتی، محلی و قبیله ای توانایی درخواست "جستجوهای اغلب بدون مجوز" از سوابق تلفن پروژه که AT&T جمع آوری کرده است از سال ۱۹۸۷

پروژه نیمکره برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد مجله نیویورک تایمز گزارش داد که دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید (ONDCP) به AT&T برای استخراج و نگهداری سوابق تماس های تلفنی مشتریانش پول می دهد. هر روز چهار میلیارد رکورد جدید به پایگاه داده آن اضافه می شود و یک سازمان مجری قانون فدرال یا ایالتی می تواند با احضاریه ای درخواست کند که خودشان صادر کنند. در نامه وایدن آمده است که هر افسر مجری قانون می‌تواند درخواستی را به یک تحلیلگر AT&T مستقر در آتلانتا، جورجیا ارسال کند، حتی اگر به دنبال اطلاعاتی باشد که به هیچ پرونده دارویی مرتبط نیست. و ظاهراً، آنها می توانند از نیمکره نه تنها برای شناسایی یک عدد خاص، بلکه برای شناسایی اعداد جایگزین هدف، برای به دست آوردن اطلاعات مکان و جستجوی سوابق تلفن همه کسانی که با هدف در ارتباط بوده اند استفاده کنند.

این پروژه چندین بار در دهه گذشته توسط دولت بازپرداخت و بازپرداخت شده است و حتی در یک مقطع زمانی، بودجه فدرال را تحت عنوان دریافت می‌کرد. "خدمات تحلیل داده ها (DAS)." معمولاً، پروژه‌هایی که توسط آژانس‌های فدرال تأمین مالی می‌شوند، مشمول یک ارزیابی اجباری تأثیر حریم خصوصی می‌شوند که توسط وزارت دادگستری انجام می‌شود، که به این معنی است که سوابق آنها عمومی می‌شود.

با این حال، بودجه نیمکره از طریق یک واسطه انجام می شود، بنابراین نیازی به ارزیابی اجباری نیست. به طور خاص، ONDCP بودجه این برنامه را از طریق منطقه قاچاق مواد مخدر با شدت بالا هیوستون تامین می کند، که یک سازمان تامین مالی منطقه ای است که کمک های مالی قانون مبارزه با مواد مخدر فدرال را توزیع می کند و توسط هیئتی متشکل از مقامات فدرال، ایالتی و مجری قانون محلی اداره می شود. وزارت دادگستری دفتر وایدن را فراهم کرده بود "ده ها صفحه مطالب" مربوط به پروژه در سال ۲۰۱۹ است، اما آنها برچسب گذاری شده بودند "اجرای قانون حساس است" و نمی تواند برای عموم منتشر شود.

"من نگرانی جدی در مورد قانونی بودن این برنامه نظارتی دارم و مواد ارائه شده توسط وزارت دادگستری حاوی اطلاعات نگران کننده ای است که به طور موجهی خشم بسیاری از آمریکایی ها و سایر اعضای کنگره را برمی انگیزد." وایدن در نامه خود نوشت. "در حالی که من مدت‌ها از نیاز دولت به حفاظت از منابع و روش‌های طبقه‌بندی شده دفاع کرده‌ام، این برنامه نظارتی طبقه‌بندی نشده است و وجود آن قبلاً توسط DOJ در دادگاه فدرال تأیید شده است. منافع عمومی در یک بحث آگاهانه در مورد نظارت دولت بسیار بیشتر از نیاز به مخفی نگه داشتن این اطلاعات است."

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/us-senator-calls-for-the-public-release-of-att-hemisphere-surveillance-records-083627787.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/us-senator-calls-for-the-public-release-of-att-hemisphere-surveillance-records-083627787.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *