سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ یک ترفند ویدیویی بسیار هوشمندانه برای S24 Ultra دارد

سامسونگ جنگ مگاپیکسلی را با افشای برخی از ویژگی های دوربین جدید برای سنسور تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود آغاز کرده است – و یک ترفند برجسته که می تواند سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا لاف زدن بر آیفون ۱۵ پروحداقل برای ویدیو

این ویژگی جدید که ISOCELL Zoom Anyplace نام دارد، از وضوح قابل توجه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ و صدای غرغر استفاده می کند. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام به شما امکان می دهد همزمان از یک میدان دید وسیع با یک عکس ردیابی بزرگنمایی شده از یک شخص یا سوژه عکس بگیرید.

سامسونگ مشتاق است تاکید کند که این ویژگی فقط به صورت دیجیتالی در تصویر شما برش نمی‌دهد، بلکه از چیزی که سامسونگ آن را “زوم در حسگر” می‌نامد برای حفظ وضوح و جزئیات ویدیو استفاده می‌کند. مانند تکنیک Super Res Zoom گوگل، ناحیه برش خورده حسگر مجدداً موزائیک می شود (یا تفسیر می شود)، به شما امکان می دهد بخش های کوچکتری از صحنه خود را با وضوح ۴K ثبت کنید.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ یک ترفند ویدیویی بسیار هوشمندانه برای S24 Ultra دارد

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

این را با ردیابی خودکار سوژه، با موتور هوش مصنوعی کوالکام ترکیب کنید، و یک حالت ویدیویی بالقوه قدرتمند خواهید داشت که می‌تواند عکس‌ها و زوایای جایگزین را به شما ارائه دهد، بدون اینکه نیازی به قربانی کردن ترکیب گسترده‌تر شما باشد.

این ایده کاملاً جدید نیست. این سونی ZV-E1 اخیراً با ویژگی قاب‌بندی خودکار عرضه شده است که سه برش مختلف از ناحیه کامل تصویر را به شما می‌دهد و یک سوژه را هنگام حرکت در کادر ردیابی می‌کند.

ما همچنین شاهد معرفی حالت کات سولو توسط آنر بوده ایم، در حالی که ویژگی DoubleTake برنامه Filmic Pro همچنین ایده عکاسی با دوربین چندگانه از تلفن (البته با استفاده از دوربین های مختلف به جای برش های حسگر) پیشگام بود.

اما ویژگی Zoom Anyplace هنوز هم مطمئناً مانند یک پیاده سازی همه کاره و کاربرپسند از مفهوم به نظر می رسد. تنها سوال این است که ابتدا به کدام گوشی می آید، اما ما یک ایده خوب داریم – انتظار می رود سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشد، بنابراین تقریباً مطمئنا اولین گوشی خواهد بود. این ویژگی زمانی که در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۴ راه اندازی می شود.


تجزیه و تحلیل: ویدئو میدان نبرد بعدی است

یک گوشی هوشمند با چندین لنز دوربین

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

دوربین‌های بدون آینه مدتی است که بر خلاف زوم دیجیتال، حالت‌های برش حسگر را ارائه می‌دهند، و این تکنیک‌ها معمولاً کیفیت تصویر بهتری را نسبت به برش‌های دیجیتال ساده‌تر ارائه می‌دهند.

اما نتایج همچنین لزوماً “بدون ضرر” نیستند و باید دید ISOCELL Zoom Anyplace در عمل چقدر خوب عمل می کند. در واقعیت، احتمالاً نتایج بهتری در محیط‌های با نور خوب ایجاد می‌کند، بنابراین لزوماً انتظار نداشته باشید که در کنسرت بعدی شما یک راه‌اندازی حرفه‌ای چند دوربین باشد.

با این حال، این توانایی زوم کردن روی عکس‌ها و ویدیوها با حفظ رزولوشن یکی از دلایل اصلی افزایش آیفون به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی (پس از سال‌ها با وضوح ۱۲ مگاپیکسل) بود و این مورد استفاده برای رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل سنسور سامسونگ است. جالب توجه با توجه به علاقه مداوم به بهترین دوربین های یوتیوب.

عکس‌های با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل کمتر مفید هستند، اما سامسونگ به لطف ویژگی جدید دیگری به نام AI Remosaic End-to-End (E2E) پردازش سریع‌تری را برای آن‌ها نوید می‌دهد. به طور خلاصه، این اجازه می دهد تا پردازش سیگنال تصویر و ریموسائیک به طور همزمان اتفاق بیفتد، نه یکی پس از دیگری، بنابراین زمان عکاسی آهسته ۲۰۰ مگاپیکسلی را کاهش می دهد.

مطمئناً به نظر می رسد مبارزه برای عنوان بهترین گوشی دوربین در سال ۲۰۲۴ به اندازه امسال پر شور و هیجان خواهد بود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/samsungs-200mp-sensor-has-one-very-clever-new-video-trick-for-the-s24-ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *