سونی اختراع بازی “بازپخش” را از “نقاط ماشه ای” از طریق استریم ثبت می کند

یک برنامه ثبت اختراع سونی که اخیراً منتشر شده است نشان می دهد که این شرکت در حال تحقیق بیشتر در مورد راهی است که به بازیکنان اجازه می دهد یک بازی را از نقاط خاصی در حین استریم پخش کنند و دوباره داستان آن را تجربه کنند.

با عنوان Content Streaming With Gameplay Launch، پتنت در ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳ ثبت شد و در ۲ نوامبر از طریق انتشار عمومی منتشر شد. WIPO (مشخص شده توسط کامپیوتر).

این یک بازی را توصیف می کند که حاوی چندین “نقاط ماشه محتوای رسانه” است. این لحظاتی هستند که بازیکن می‌تواند از آن‌ها پخش مجدد را شروع کند، که «توسط پلتفرم، ناشر یا ناشر شخص ثالث» ارائه می‌شود. این نقاط ماشه به‌عنوان شروع یک «فعالیت» مانند نبرد یا کوئست رئیس یا زمانی که یک بازیکن به سطح بالا می‌رود توصیف می‌شود.

پخش خبر: چه کسی باید در The Legend of Zelda: The Movie بازی کند؟در یوتیوب تماشا کنید

هر نقطه ماشه یک “مجموعه داده بازی” مرتبط دارد که “ممکن است بر اساس داده های بازی کاربر باشد” یا توسط پلتفرم/ناشر تعیین شود. سپس بازیکنان می توانند یک نقطه ماشه را انتخاب کنند و دوباره از آن نقطه بازی را انجام دهند.


سونی اختراع بازی “بازپخش” را از “نقاط ماشه ای” از طریق استریم ثبت می کند
ترتیب پیشنهادی رویدادها در زمانی که بازیکن تصمیم می گیرد بازی را دوباره پخش کند. | اعتبار تصویر: سونی

سونی می‌گوید که سیستم «بازپخش» آن «تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فردی برای مصرف محتوای رسانه‌ای با گیم‌پلی تعاملی» در پتنت خود فراهم می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد «به‌طور انتخابی بخش‌هایی» از یک بازی را بازی کنند و در عین حال می‌توانند داستان را تجربه کنند. برش های بازی ها به عنوان الهام بخش. به جای نیاز به تکرار یک بازی کامل، بازیکنان می‌توانند در بخش‌های داستانی مهم فرو رفته و از آن خارج شوند تا روایت بازی را دوباره زنده کنند، یا انتخاب‌های کاملاً متفاوتی را در یک عنوان غیرخطی انجام دهند.


نقاشی از تعدادی ریز عکس که نشان دهنده نقاطی است که یک بازیکن می تواند بازی را از آن ها تکرار کند
یک مثال رابط کاربری برای بازیکنان هنگام انتخاب نقطه ای برای پخش مجدد یک بازی. | اعتبار تصویر: سونی

این اولین پتنتی نیست که سونی در رابطه با این سیستم ثبت کرده است. این جدیدترین پتنت مبتنی بر پتنت‌هایی است که سونی در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ و ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به همین نام ثبت کرده است.


منبع: https://www.eurogamer.net/sony-patents-game-replay-from-trigger-points-over-streaming

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *