سونی طی سه سال ۵۰ میلیون کنسول PS5 فروخته است

پلی استیشن ۵ رسما به مرز ۵۰ میلیون فروش رسید. سونی در یک پست وبلاگ تایید کرد. با توجه به مشکلات زنجیره تامین که PS5 را پس از عرضه در نوامبر ۲۰۲۰ در عرضه محدود نگه داشت، این رقم قابل توجهی است. و به طور قابل‌توجهی، PS5 تنها یک هفته بیشتر از زمانی که پلی‌استیشن ۴ طول می‌کشید، توانست به ۵۰ میلیون فروش دست پیدا کند، زیرا مشکلات زنجیره تامین یا همه‌گیری جهانی درگیر آن نبود.

سونی همچنین فروش ایکس باکس سری X و S را تقریباً سه به یک در سال جاری پیشی گرفته است گزارش فایننشال تایمز، بر اساس داده های Ampere Analysis. در حالی که مایکروسافت آمار فروش رسمی ایکس‌باکس را منتشر نمی‌کند (شما می‌توانید دلیل آن را حدس بزنید)، Ampere تخمین زد که مایکروسافت ۷.۶ میلیون سیستم نسل بعدی را در سال جاری فروخت (۱۵ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲)، در حالی که فروش سونی تا ۶۵ سال افزایش یافت. درصد به فروش ۲۲٫۵ میلیون دستگاه رسید.

درک اینکه چرا PS5 تقاضای بیشتری دارد دشوار نیست: سونی بازی‌های بسیار بیشتری را در این نسل (از جمله بازی‌های اخیر) عرضه کرده است. مرد عنکبوتی ۲و همچنین دنباله های مورد انتظار مانند خدای جنگ راگناروک)در حالی که مایکروسافت با نسخه‌های پرمخاطب‌تر خود، مانند هالو بی نهایت و ردفال. اما ممکن است مایکروسافت هدف دیگری داشته باشد. تمرکز آن بسیار بیشتر بر افزایش اشتراک در Xbox Game Pass است، که همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا عناوین خود را از طریق ابر پخش کنند و در رایانه شخصی با سطح نهایی خود بازی کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sony-has-sold-50-million-ps5-consoles-over-three-years-145835145.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/sony-has-sold-50-million-ps5-consoles-over-three-years-145835145.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *