سونی پیش‌بینی می‌کند که PS5 کمتری نسبت به آنچه که تصور می‌شد بفروشد

سونی دارد پایین آورد پیش‌بینی فروش پلی‌استیشن ۵ برای سال مالی ۲۰۲۳ به‌طور قابل‌توجهی پیش‌بینی می‌شود و اکنون پیش‌بینی می‌کند که فروش آن به ۲۱ میلیون واحد برسد که کمتر از قبلی پیش بینی ۲۵ میلیون این درحالی است که رکورد درآمد سه ماهه و فروش ۸٫۲ میلیون PS5 در فصل تعطیلات را به ثبت رسانده است. سونی در این سال مالی تاکنون ۱۶٫۴ میلیون کنسول فروخته است که در مجموع به ۵۴٫۸ میلیون دستگاه رسیده است. (این شرکت ۱۹٫۱ میلیون PS5 در سال مالی ۲۰۲۲ فروخت.)

سونی در ماه دسامبر اعلام کرد که داشته است فروش ۵۰ میلیون PS5 بیش از سه سال، از ۹ دسامبر ۲۰۲۳٫ این فقط یک هفته بیشتر از زمانی است که PS4 به همین تعداد زمان برد، و PS4 گرفتار مشکلات زنجیره تامین و یک بیماری همه گیر جهانی نشد.

درآمد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به لطف فروش بهبود یافته عناوین غیر شخص اول است. با این حال، درآمد عملیاتی به طور قابل توجهی کاهش یافته است (۲۶ درصد)، به دلیل کاهش در فروش شخص اول و زیان سخت افزار به دلیل تبلیغات. به عبارت دیگر، فروش PS5 با وجود تخفیفات، انتظارات شرکت را برآورده نمی کند.

سونی در هر سه فصل امسال نسبت به سال گذشته فروش بیشتری داشته است. اگرچه ممکن است امسال ادامه پیدا نکند، زیرا پیش‌بینی می‌کند فروش تنها ۴٫۶ میلیون برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ (فوریه تا آوریل) از ۶٫۳ میلیون در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ کاهش داشته باشد.

در مورد بازی های جدید قسمت اول، سونی اشاره کرد که Marvel’s Spider-Man 2 از زمان انتشار در اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۱۰ میلیون واحد (تا ۴ فوریه) فروخته است.

تقریباً همه بخش‌های دیگر سونی درآمد بالاتری داشتند، از جمله بخش راه‌حل‌های تصویربرداری و حسگر (سونی حسگرهایی را برای آیفون‌ها و بسیاری از دستگاه‌های دیگر تولید می‌کند)، همراه با Pictures و Music. این منجر به رکورد ۳٫۷۵ تریلیون ین برای سه ماهه سوم (۲۴٫۹ میلیارد دلار) در مقایسه با ۳٫۰۸ تریلیون ین در سال قبل (۲۰٫۵ میلیارد دلار) شد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sony-predicts-itll-sell-fewer-ps5s-than-first-thought-091816189.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/sony-predicts-itll-sell-fewer-ps5s-than-first-thought-091816189.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *