سوپراسپرت های آینده لامبورگینی نه تنها قلب شما را به مسابقه می اندازند، بلکه می توانند آن را ردیابی کنند

سوپراسپرت های آینده لامبورگینی نه تنها قلب شما را به مسابقه می اندازند، بلکه می توانند آن را ردیابی کنند

قابلیت سنجش ضربان قلب تله متری X لامبورگینی بسیار چشمگیر به نظر می رسد، اما خودروساز ایتالیایی اولین کسی نخواهد بود که این ایده را بررسی می کند. امرونکه یک سنسور پالس در خودرو ایجاد کرده است، خاطرنشان می کند که ضربان نبض یک نشانگر زیستی کلیدی برای ارزیابی وضعیت سلامت راننده است. امرون آن را ابزاری برای تعیین سطح استرس راننده می داند و همچنین می تواند آن را به کار گیرد هشدار رانندگان اگر به خواب می روند.

در CES 2023، هارمن متعلق به سامسونگ بود به نمایش گذاشته شد یک سیستم پیشرفته نظارت بر راننده که می تواند تنفس و همچنین ضربان قلب راننده را اندازه گیری کند. در سال ۲۰۲۰، آب کم عمق شروع به آزمایش سنسورهای ضربان قلب تعبیه شده در داخل صندلی ماشین کرد. یک پتنت ثبت شده در سال ۲۰۱۹ یک “کمربند ایمنی هوشمند“با یک سنسور ضربان قلب در داخل برای تشخیص رویدادهای غیرعادی مانند ایست قلبی یا تصادف راننده.

یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در اینترنت اشیا این ژورنال همچنین مزایای نصب یک سیستم ضربان قلب متصل به ابر را در داخل خودرو مشخص کرده است، لامبورگینی نوع قصد دارد با سیستم اطلاعات سرگرمی Telemetry X ادغام شود. استانفورد کارشناسان نیز این ایده را بررسی کرده اند، و تویوتا روی آن نیز کار می کند.

یک سیستم تشخیص ضربان قلب که حسگرهای پیشرفته و نرم‌افزارهای پیچیده را ادغام می‌کند، می‌تواند برای حس کردن حضور یک فرد در داخل یک ماشین قفل‌شده، که انتظار می‌رود خالی از سکنه باشد، استفاده شود. هدف این فناوری در درجه اول شناسایی موقعیت هایی مانند رها شدن تصادفی کودک در داخل وسیله نقلیه است، اما می تواند در کشف سرگردان های ناخواسته در خودرو نیز موثر باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1486428/lamborghini-telemetry-x-supercar-concept-tracks-heart-rate/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *