سگ راهنمای ربات جدید نشان می دهد که نه تنها مشاغل انسانی توسط هوش مصنوعی تهدید می شود

اتوماسیون فقط کارگران انسانی را تهدید نمی کند. همکاران سگ ما نیز ممکن است به مشاغل جدید نیاز داشته باشند زیرا شغل جدیدی وجود دارد ربات سگ راهنما در شهر – و حتی نیازی به پیاده روی ندارد.

این چهارپا که Roboguide نام دارد در دانشگاه گلاسکو پرورش یافته است. تیم تحقیقاتی نمونه اولیه پوچ را ساخت حمایت از افراد نابینا و کم بینا در فضاهای داخلی

طراحی آنها مشکلات رایج در فناوری کمکی را حل می کند.

دکتر Olaoluwa Popoola، پروژه RoboGuide گفت: «یک اشکال مهم بسیاری از روبات‌های چهارپای، دوپا و چرخ‌دار کنونی این است که فناوری که به آن‌ها اجازه می‌دهد راه خود را پیدا کنند، می‌تواند مفید بودن آن‌ها را به عنوان دستیار برای افراد کم بینا محدود کند.» اصلی محقق.

به عنوان مثال، ربات‌هایی که از GPS برای پیمایش استفاده می‌کنند، می‌توانند عملکرد خوبی در فضای باز داشته باشند، اما اغلب در تنظیمات داخلی، جایی که پوشش سیگنال ضعیف می‌شود، با مشکل مواجه می‌شوند. سایرین، که از دوربین‌ها برای «دیدن» استفاده می‌کنند، با خط دید محدود می‌شوند، که کار را سخت‌تر می‌کند. تا بتوانند با خیال راحت افراد را در اطراف اشیا یا اطراف پیچ ها راهنمایی کنند.”

برای غلبه بر این محدودیت ها، حسگرهای روی RoboGuide محیط اطراف دستگاه را تجزیه و تحلیل می کنند. استفاده کردن نرم افزار سگ شکاری با فناوری پیشرفته که توسط تیم توسعه یافته است، سپس مسیرهای بهینه بین مکان ها را یاد می گیرد. همانطور که ربات پرسه می زند، داده های حسگر آن را در اطراف هر مانعی که با آن روبرو می شود هدایت می کند.

مات مکانیکی نیز از صاحب خود اطاعت می کند. با کمک مدل های بزرگ، RoboGuide سوالات و نظرات انسان را درک می کند – و حتی به صورت شفاهی پاسخ می دهد.

این ترفند غیرمعمول سگ در ماه دسامبر به نمایش گذاشته شد هانتریان، قدیمی ترین موزه اسکاتلند. در طول محاکمه، سگ صیقلی سخنرانی های تعاملی در مورد شش نمایشگاه و راهنمایی در اطراف موزه برای داوطلبان ارائه کرد.

سگ راهنمای ربات جدید نشان می دهد که نه تنها مشاغل انسانی توسط هوش مصنوعی تهدید می شود
این پروژه تحقیقاتی از UKRI، یک آژانس تحقیقاتی و نوآوری بخش عمومی، بودجه دریافت کرد. اعتبار: دانشگاه گلاسکو

با موفقیت این تور، محققان می توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز کنند. در نهایت، هدف آنها ایجاد یک محصول تجاری است که بتواند پشتیبانی کند ۲٫۲ میلیارد نفر با از دست دادن بینایی

این هدفی است که توسط دو موسسه خیریه برجسته حمایت می شود. هر دو موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا (RNIB) و مرکز حسی فورث ولی (FVSC) از این پروژه حمایت می کند.

ژاکی وینینگ، مدیر اجرایی FVSC، گفت: «تحرک یک مشکل بزرگ برای جامعه نابینایان و کم بینا است. RoboGuide یک راه حل فوق العاده برای این مشکل است و ما خوشحالیم که به آزمایش این ربات مبتکر و خلاق کمک می کنیم.

در مورد رقبای زنده RoboGuide در بازار کار، توله های گرانبها ممکن است نیاز به یادگیری ترفندهای جدید داشته باشند (با عرض پوزش).


منبع: https://thenextweb.com/news/robot-guide-dog-for-blind-partially-sighted

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *