سیاست OpenAI دیگر به صراحت استفاده از فناوری خود را برای “نظامی و جنگ” ممنوع نمی کند.

همین چند روز پیش، OpenAI صفحه سیاست های استفاده صراحتاً بیان می کند که شرکت استفاده از فناوری خود را برای "نظامی و جنگی" اهداف آن خط از آن زمان حذف شده است. همانطور که برای اولین بار توسط رهگیریشرکت صفحه را به روز کرد در ۱۰ ژانویه "برای شفاف‌تر بودن و ارائه راهنمایی‌های خاص خدمات،" همانطور که تغییرات ثبت شده است. همچنان استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) خود را برای هر چیزی که می‌تواند آسیب‌رسان باشد ممنوع می‌کند و به مردم در مورد استفاده از خدمات آن هشدار می‌دهد. "توسعه یا استفاده از سلاح" با این حال، این شرکت زبان مربوط به آن را حذف کرده است "نظامی و جنگی"

در حالی که هنوز پیامدهای واقعی آن را ندیده ایم، این تغییر در کلمات درست زمانی رخ می دهد که آژانس های نظامی در سراسر جهان علاقه خود را به استفاده از هوش مصنوعی نشان می دهند. "سارا مایرز وست، مدیر عامل هوش مصنوعی، با توجه به استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی در هدف‌گیری غیرنظامیان در غزه، لحظه‌ای قابل توجه برای تصمیم گیری برای حذف کلمات “نظامی و جنگ” از سیاست استفاده مجاز OpenAI است. در حال حاضر موسسه، به انتشار گفت.

ذکر صریح از "نظامی و جنگی" در فهرست استفاده‌های ممنوعه نشان می‌دهد که OpenAI نمی‌تواند با سازمان‌های دولتی مانند وزارت دفاع، که معمولاً معاملات سودآوری را به پیمانکاران ارائه می‌کند، کار کند. در حال حاضر، این شرکت محصولی ندارد که بتواند مستقیماً باعث مرگ یا آسیب فیزیکی به کسی شود. اما همانطور که رهگیری گفت، فناوری آن می‌تواند برای کارهایی مانند نوشتن کد و پردازش سفارش‌های خرید برای چیزهایی که می‌تواند برای کشتن افراد استفاده شود، استفاده شود.

نیکو فلیکس، سخنگوی OpenAI، هنگامی که در مورد تغییر در قالب سیاست آن سوال شد، به نشریه گفت که این شرکت "هدف آن ایجاد مجموعه‌ای از اصول جهانی است که هم به راحتی قابل به خاطر سپردن و هم کاربردی هستند، به خصوص که ابزارهای ما اکنون در سطح جهانی توسط کاربران روزمره استفاده می‌شوند که اکنون می‌توانند GPT نیز بسازند." فلیکس این را توضیح داد "اصلی مانند “به دیگران آسیب نرسانید” گسترده است و در عین حال به راحتی قابل درک و در زمینه های متعدد است." اضافه کردن OpenAI "به طور خاص از اسلحه و صدمه به دیگران به عنوان نمونه های بارز یاد کرد." با این حال، گفته می‌شود که این سخنگوی از توضیح اینکه آیا استفاده از فناوری خود را ممنوع کرده است یا خیر، خودداری کرد "صدمه" سایر موارد شامل انواع استفاده نظامی خارج از توسعه تسلیحات بود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/openais-policy-no-longer-explicitly-bans-the-use-of-its-technology-for-military-and-warfare-123018659.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/openais-policy-no-longer-explicitly-bans-the-use-of-its-technology-for-military-and-warfare-123018659.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *