شانس دوم: آمازون بیش از ۱ میلیارد دلار از محصولات دست دوم در اروپا به دست آورد، شرط‌بندی بزرگی برای تجارت

جان بومفری، مدیر کشور آمازون در بریتانیا، اخیراً فاش کرد که تقاضای مصرف‌کنندگان برای کالاهای بازسازی‌شده و متعلق به قبل، آمازون را به یک تجارت میلیارد پوندی در بریتانیا و سراسر اروپا سوق داده است.

انتظار می رود روند خرید اقلام دست دوم ادامه یابد زیرا مصرف کنندگان تحت تأثیر افزایش قیمت ها و هزینه های استقراض، به دنبال صرفه جویی در پول و اتخاذ شیوه های خرید پایدارتر هستند.

در بریتانیا، آمازون تنها در سال گذشته بیش از ۴ میلیون محصول استفاده شده یا بازسازی شده را با تخفیف به فروش رساند که سهم قابل توجهی در درآمد این شرکت داشته است.

در طی نه ماه اول سال ۲۰۲۳، فروش کالاهای دست دوم آمازون در بریتانیا شاهد افزایش قابل توجه بیش از ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

بومفری در مراسم راه اندازی “فروشگاه شانس دوم” آمازون انگلستان، یک فروشگاه پاپ آپ کریسمس در لندن که به فروش اقلام مرجوعی و مرمت شده اختصاص داده شده است، تاکید کرد که مشتریان به طور فزاینده ای به اقلام دست دوم روی می آورند، هم برای مدیریت هزینه های جاری بحران زندگی. و با اهداف پایداری همسو شود.

تعهد آمازون به پایداری شامل هدف آن برای دستیابی به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۴۰ است. تلاش‌های این شرکت در بازار کالاهای مرمت شده نه تنها به اولویت‌های مصرف‌کننده پاسخ می‌دهد، بلکه به کاهش اثرات زیست‌محیطی نیز کمک می‌کند.

علیرغم موفقیت آمازون در این بخش، بومفری از تغییرات مکرر مقرراتی در اروپا، به ویژه در بریتانیا ابراز ناامیدی کرد.

او بر نگرانی‌ها در مورد لایحه بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف‌کنندگان که در حال حاضر در پارلمان بریتانیا در دست بررسی است، تاکید کرد که هدف آن ارائه اختیارات قانونی به تنظیم‌کننده ضدتراست برای تنظیم قوانین برای شرکت‌های بزرگ فناوری است.

اظهارات بومفری در بحبوحه بحث گسترده تر در مورد چالش ها و عدم قطعیت های ناشی از تغییرات نظارتی در منطقه بیان می شود. در حالی که شرکت‌های بزرگ، از جمله آمازون، ظرفیت خود را برای ایجاد تفاوت به دلیل مقیاسشان تشخیص می‌دهند، نگرانی‌ها در مورد ثبات نظارتی و اطمینان بلندمدت برای سرمایه‌گذاری‌های آتی حیاتی است.

آمازون یک سرمایه گذار قابل توجه در بریتانیا بوده است و از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۵۶ میلیارد پوند متعهد شده است که ۱۲ میلیارد پوند تنها در سال ۲۰۲۲ بوده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/amazon-made-over-1-billion-from-second-hand-products-in-europe-bets-big-on-business-13445322.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *