شایعه شده است که به روز رسانی ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در ماه سپتامبر ارائه می شود و تغییرات بزرگی را برای سیستم عامل ایجاد می کند.

به روز رسانی اصلی مایکروسافت برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود ویندوز ۱۱ ۲۴H2ما دوباره شنیده‌ایم، اما انتظار می‌رود که این یک کاهش بزرگ قدیمی از ویژگی‌های متعدد – به علاوه تغییرات اساسی – باشد که در ماه سپتامبر ارائه می‌شود.

این آخرین مورد از شایعه ساز مایکروسافت زک باودن است Windows Central شهرت، یک منبع به طور کلی قابل اعتماد برای همه چیز ویندوز.

Bowden قبلاً گفته بود که مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۱۱ را حفظ کند و در اواخر سال جاری به‌روزرسانی ۲۴H2 را انجام دهد – به جای راه‌اندازی ویندوز ۱۲ یا هر نسخه کاملاً جدیدی از سیستم عامل – بنابراین این مفهوم چیز جدیدی نیست.

همچنین کاملاً انتظار می رود که به روز رسانی به شدت بر روی تجربیات هوش مصنوعی نسل بعدی متمرکز شود (برای آن دسته از افراد رایانه های شخصی هوش مصنوعی مایکروسافت مدام در مورد آن صحبت می کندباودن به ما گفته است که به‌روزرسانی ۲۰۲۴ بسیار بزرگ‌تر از ۲۳H2 خواهد بود (که بسیار جزئی بود، بنابراین باز هم جای تعجب نیست).

با این حال، طبق گفته Bowden، ۲۴H2 نشان دهنده یک تغییر جدی در جهت خواهد بود و بر روی نسخه جدیدی از پلتفرم ویندوز ساخته خواهد شد که به روز رسانی های مختلف عملکرد و امنیتی را در کنار مجموعه ای از ویژگی های جدید ارائه می دهد.

چه ویژگی های جدیدی؟ خوب، با توجه به وزن ذکر شده در سمت AI معادله، بدیهی است که ارتقاهایی برای Copilot وجود خواهد داشت. به ما گفته شده است که دستیار دسکتاپ رابط ویندوز را بهبود می بخشد و راه هایی برای افزایش بهره وری از نظر برنامه ها، جستجو و موارد دیگر پیدا می کند.

Bowden به جزئیات واقعی که قبلاً ذکر نشده است نمی‌پردازد، اما به طور خلاصه، Copilot به شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را به شیوه‌ای سریع‌تر و راحت‌تر در ویندوز انجام دهید، و همچنین تمام موارد موجود به سبک چت Bing. هوش مصنوعی دارد.

با این حال، افشاکننده یک نکته را گسترش می‌دهد: اینکه مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی یک ویژگی Copilot تایم لاین/تاریخچه است که به کاربران امکان می‌دهد هر فایل، تصویر، برنامه، اساساً هر چیزی را که قبلاً روی رایانه شخصی خود باز شده است، با استفاده از هوش مصنوعی پیدا کنند. به عبارت دیگر، یک ابرجستجوی مبتنی بر تاریخچه، احتمالاً به شما امکان می‌دهد کارهایی مانند درخواست «آن فایلی را که در آن درباره کارت‌های گرافیکی جدید RTX Super Nvidia نوشته‌ام» یا درخواست‌های مشابهی که مبتنی بر زبان طبیعی‌تر از جستجوی سنتی است، انجام دهید. (ما قبلاً شایعاتی در این زمینه شنیده بودیم).

ما قبلاً سایر ویژگی‌های ورودی را در بیلدهای آزمایشی ویندوز ۱۱ مانند قابلیت جدید “صرفه جویی در انرژی”. و طرح بندی اسنپ مبتنی بر هوش مصنوعی برای انتخاب چند نمونه

تمام مواردی که در آزمایش در کانال‌های اولیه مشاهده می‌کنید احتمالاً برای ۲۴H2 هستند، و موارد دیگری نیز در راه است. به عنوان مثال، بهبودهای Phone Link در داخل هستند، از جمله اینکه می توانید از تلفن هوشمند خود به عنوان یک وب کم موقت برای رایانه شخصی استفاده کنید (بسیار زیبا).


ویندوز 11 دسکتاپ روی یک کامپیوتر همه کاره

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

تجزیه و تحلیل: پیچش های احتمالی در داستان

برخی هنوز بر این باورند که چنین خواهد شد ویندوز ۱۲یا تجسم نسل بعدی ویندوز (ویندوز هوش مصنوعی؟) به جای یک به روز رسانی ۲۴ ساعته برای ویندوز ۱۱٫ این از برخی جهات منطقی است، با توجه به اینکه این ویندوز بر روی یک پلت فرم کاملاً جدید (به نام ژرمانیوم) ساخته شده است و یک چیز بزرگی در کنار رایانه های شخصی هوش مصنوعی که مدام در مورد آنها می شنویم در راه است.

باودن فکر می‌کند که تغییر نام کامل بعید است، و همچنان معتقد است که این به‌روزرسانی ۲۴ ساعته ۲ خواهد بود، حتی اگر تغییرات گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

یکی از دلایلی که ممکن است مایکروسافت ویندوز ۱۲ را نمی خواهد این است که می خواهد پایگاه کاربر را به ویندوز ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تقسیم کنید، که می تواند برای کاربران گیج کننده باشد و مایکروسافت از نظر توسعه و وصله مشکلی را تحمل کند. یاد آوردن ویندوز ۱۰ دیگر نمرده استو مایکروسافت اخیراً تصمیم خود مبنی بر مسدود کردن ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل قدیمی‌تر را تغییر داده است و اکنون در حال ارائه عملکردهای جدید – از جمله مهم‌تر از همه، Copilot است.

همه اینها فقط حدس و گمان است و حتی خود مایکروسافت ممکن است تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا این به روز رسانی دیگری برای ویندوز ۱۱ خواهد بود یا یک ویندوز کاملاً جدید نسل بعدی نگرفته باشد.

Bowden چارچوب زمانی توسعه را مشخص می کند و همانطور که گفته شد، نسخه پیش بینی شده برای به روز رسانی نظری ۲۴H2 در حال حاضر سپتامبر است (اگرچه ممکن است در اواخر سال باشد).

با این حال، یک تغییر جزئی وجود دارد، زیرا پلتفرمی که روی آن ساخته شده، ژرمانیوم، ظاهراً در ماه آوریل آماده خواهد شد و پس از آن کار بر روی نهایی کردن به‌روزرسانی ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ آغاز خواهد شد. این احتمال وجود دارد که رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی جدید با ۲۴H2 به زودی در ماه جولای ظاهر شوند، اما این به‌روزرسانی برای نصب‌های موجود ویندوز ۱۱ تا سپتامبر آغاز نخواهد شد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/windows-11-24h2-update-rumored-to-arrive-in-september-ushering-in-huge-changes-for-the-os

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *