شایعه شده است که فروش روز راه اندازی RTX 4070 Super یک “فاجعه” است – در مورد پردازنده گرافیکی جدید انویدیا چه می گذرد؟

شایعه شده است که فروش روز راه اندازی RTX 4070 Super یک “فاجعه” است – در مورد پردازنده گرافیکی جدید انویدیا چه می گذرد؟

RTX 4070 Super انویدیا به تازگی دیروز منتشر شد، اما به ما گفته شده است که فروش روز اول ممکن است آن چیزی نباشد که تیم گرین می‌خواست ببیند.

قانون مور مرده است (MLID) در یوتیوب با موضوع پاسخ اولیه به اولین بازسازی فوق العاده جدید (دو مورد دیگر ورودی هستند) و بازخورد منابع افشاگر بسیار منفی است.

MLID کمتر از شش منبع (در خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان) را نقل می‌کند تا با RTX 4070 Super (همراه با دیگرانی که نمی‌خواستند از آنها نقل قول شود) طعمی برای علاقه و سطح فروش به ما بدهد.

اجماع؟ فروش این کارت گرافیک در روز اول عرضه نسبتاً کم بود، با وجود موجودی قوی، حتی با مدل‌های MSRP که اغلب در روز عرضه به شدت به فروش می‌رسند. بنابراین، در مورد RTX 4070 Super اینطور نبود، و حتی در سایت انویدیا، مدل Founders Edition فروخته نشد.

در زمان نگارش مقاله، به عنوان مثال به Newegg نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که سهام RTX 4070 Super همچنان فراوان است و هیچ مدلی در انبار موجود نیست – و هر دو نوع MSRP هنوز هم برای خرید در دسترس هستند.

علاوه بر آن، شایعه شده است که سهام RTX 4070 Super کمی سبک‌تر از حد انتظار است – و تنها سطوح موجودی «مناسب» توسط افراد مختلف MLID در وهله اول پیش‌بینی شده بود. به این معنی که نه تنها موجودی هنوز در قفسه ها – در MSRP – است، بلکه در محموله های زمینی نازکتر از حد انتظار است.

برخی از نقل قول های منابع MLID شامل این است که موجودی راه اندازی RTX 4070 Super تقریباً نیمی از آنچه RTX 4070 پس از عرضه آن شاهد بودیم، و فروش سوپر جدید “بسیار کم” است و فقط مدل های MSRP واقعاً فروش دارند.

سایر منابعی که در مورد فروش اظهار نظر می کنند جنبه منفی حتی قوی تر دارند، به طوری که یک نفر ادعا می کند فروش برای روز اول “فاجعه” است، و دیگری با مشاهده ارقام RTX 4070 Super در واقع بدتر از RTX 4080 فروش برای روز راه اندازی (بله – اوه).

منبعی که اظهار نظر فاجعه آمیز را اعلام کرد از یک سازنده کارت گرافیک بود، و همچنین از اینکه انویدیا به او گفته بود مدل های سفارشی را با قیمت بالاتر از MSRP ارائه کند، ابراز ناراحتی کرد، در حالی که Team Green نسخه Founders خود را مستقیماً از نسخه خود با قیمت پیشنهادی به فروش می رساند. سایت اینترنتی.


تحلیل: چرا عدم علاقه؟ اینجا مواظب باشیم…

بنابراین، در مورد RTX 4070 Super چه خبر است؟ خوب، اول از همه باید به خاطر داشته باشیم که این فقط پچ پچ انگور است. با این حال، این برخی صحبت‌های کاملاً ثابت است که تا حد زیادی موافق است، بنابراین اینها قطعاً غوغاهای نگران‌کننده‌ای هستند. و همانطور که اشاره شد، سهام به وضوح در حال حاضر قوی باقی مانده است (مطمئنا در ایالات متحده)، بنابراین واضح است که هیچ عجله زیادی در تقاضا وجود ندارد، این مطمئن است.

دومین چیزی که باید در نظر داشت این است که این فروش فقط یک روزه است. بیایید به این کارت گرافیک یک فرصت بدهیم، درست است؟ به علاوه، ژانویه به طور سنتی زمانی است که مردم ممکن است کمی بیشتر از حد معمول از نظر مالی با مشکل مواجه شوند (تا زمانی که اولین بسته پرداختی منتشر شود).

کاملاً ممکن است که شتاب برای RTX 4070 Super افزایش یابد. همانطور که در واقع MLID اشاره می کند، وانیلی RTX 4070 کمی کند بود، اما به فروش بسیار خوبی ادامه داد (و رتبه خوبی در لیست ما داشت. بهترین کارت گرافیک، جایی که اکنون ۴۰۷۰ Super جانشین آن شده است، باید اضافه کنیم). این ممکن است دوباره در اینجا اتفاق بیفتد، اما نگرانی هایی در مورد کندی ظاهری RTX 4070 Super حتی در این مرحله اولیه وجود دارد.

با بررسی دلایل عدم علاقه گیمرهای رایانه شخصی به کارت گرافیک جدید انویدیا، موضوعی تکراری در مورد شکایات آنلاین وجود دارد، و آن این است که در سال ۲۰۲۴، ۱۲ گیگابایت حتی بیشتر از RTX 4070 در سال گذشته بارگیری شده بود.

چیزی که بسیاری از گیمرها می خواستند ارتقاء به ۱۶ گیگابایت بود، و قیمت RTX 4070 Super، که رده متوسط ​​بالایی است، با توجه به ۱۲ گیگابایت حافظه ویدئویی، واقعاً طعم بدی را در دهان برخی از افراد باقی می گذارد. این فاقد اثبات آینده است، و همانطور که در ما اشاره می کنیم بررسی نسخه بنیانگذارانVRAM از پتانسیل این کارت گرافیک در هنگام بازی با کیفیت ۴K جلوگیری می کند.

چیزی که همه اینها را در جبهه ارزش ترکیب می کند این است که AMD RX 7800 XT اکنون می توان آن را با حدود ۵۰۰ دلار در ایالات متحده (دوباره در Newegg) خریداری کرد، بنابراین صد دلار ارزان تر از RTX 4070 Super است. خیلی ساده، آن کارت گرافیک AMD در حال حاضر به عنوان یک ارزش پیشنهادی منطقی تر است (با فرض اینکه به ردیابی پرتو اهمیتی نمی دهید، یعنی جایی که انویدیا به عنوان قهرمان بلامنازع، البته).

البته ما فقط باید فروش RTX 4070 Super انویدیا را در آینده تماشا کنیم، اما از قبل می‌پرسیم که آیا قیمت‌ها نیاز به تعدیل دارد یا خیر. آیا اگر همه چیز به این شکل پیش برود، تیم گرین مایل به بررسی آن است؟

خب، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم، اما MLID همچنین پیشنهاد نگران‌کننده‌ای را ارائه می‌کند که محموله‌های آینده RTX 4070 Super ممکن است بیشتر به مدل‌های سفارشی‌ای که بالاتر از MSRP قرار می‌گیرند، منحرف شوند – فقط یک شک بی‌اهمیت دیگر که می‌توان در اینجا برای این GPU اصلاح‌شده به انبوه اضافه کرد. . گزینه دیگر ممکن است این باشد که RTX 4070 Ti Super را با ۱۶ گیگابایت VRAM سخت تر کنید. (آن GPU ظاهراً خواهد داشت سطوح سهام بسیار کمتر برای شروع از زمانی که منتشر شد، طبق شایعات قبلی MLID – اجازه می دهد تا موجودی RTX 4070 Ti پاک شود).

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/rtx-4070-super-launch-day-sales-are-rumored-to-be-a-disaster-whats-going-on-with-nvidias-new-gpu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *