شایعه شده است که M3 Ultra Mac Studio در اواسط سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود، اما هیچ نشانه ای از Mac Pro جدید وجود ندارد

یک جدید مک استودیو بر اساس گزارشی جدید، مدل دارای تراشه M3 Ultra – که می تواند قدرتمندتر از حد انتظار باشد – در اواسط سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

شایعه شده است که M3 Ultra Mac Studio در اواسط سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود، اما هیچ نشانه ای از Mac Pro جدید وجود ندارد
این گزارش از سوی شرکت تحقیقاتی تایوانی ارائه شده است TrendForce استناد کردن آی سی هوشمند. مک استودیو فعلی که شامل M2 گزینه های MAX و M2 Ultra Chip ، در ژوئن سال ۲۰۲۳ در WWDC معرفی شد. با پیش بینی TrendForce یک بروزرسانی میانی سال دیگر برای استودیوی MAC ، به نظر می رسد ظاهر مکرر در WWDC امسال به نظر می رسد.

این مک پرو تنها مدل MAC دیگر است که حاوی تراشه سیلیکون سیب “فوق العاده” است ، بنابراین عدم حضور آن از گزارش امروز در مورد بحث در مورد M3 Ultra قابل توجه است. در حالی که ، از نظر منطقی ، Mac Pro باید به روزرسانی را برای اضافه کردن M3 Ultra Chip در کنار استودیوی Mac دریافت کند ، دقیقاً مانند سال گذشته M2 Ultra Chip را دریافت کرد ، هیچ شایعه ای برای نشان دادن این موضوع وجود ندارد که این مورد دوباره امسال باشد هنوز.

جالب اینجاست که Trendforce ادعا می کند که تراشه M3 Ultra با گره N3E TSMC ساخته می شود ، دقیقاً مانند تراشه A18 که انتظار می رود در آن آغاز شود آیفون ۱۶ ترکیب در اواخر سال این بدان معناست که این اولین تراشه N3E اپل خواهد بود. تراشه‌های M3، M3 Pro و M3 Max با فرآیند N3B TSMC درست مانند A17 Pro ساخته شده‌اند. N3E یک نسخه پیشرفته از TSMC است ۳ نانومتر فرآیند، ارائه عملکرد کمی بهتر و بازده تولید بالاتر.

برای اپل تا حدودی عجیب است که M3 Ultra را اولین تراشه N3E خود بسازد، زیرا تراشه های “Ultra” اپل شامل دو تراشه “Max” هستند که از طریق فناوری اتصال تراشه UltraFusion به هم متصل شده اند، به این معنی که یک N3E M3 Ultra در واقع دو تراشه M4 Max خواهد بود. . تا به امروز، هر نسل از تراشه‌های سیلیکونی سفارشی اپل از فرآیند ساخت یکسانی در خط تولید استفاده کرده‌اند، زیرا معماری تراشه به سادگی بزرگ‌تر شده است. استفاده از گره های مختلف در یک خانواده از تراشه ها، به ویژه در نوع تراشه “Ultra”، حرکتی بی سابقه خواهد بود.

تنها توضیحی که اپل از این مسیر انتخاب کند این است که شرکت قصد دارد تراشه های M4 ، M4 Pro و M4 Max را زودتر از اواخر ، شاید در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی کند و بخواهد اطمینان حاصل کند که M3 Ultra Mac Studio “با تراشه های جدیدتر رقابتی باقی می ماند. با این حال، در این مثال، مطمئناً ساده تر است که تراشه را با نام “M4 Ultra” انتخاب کنید و از M3 Ultra به طور کامل صرف نظر کنید.

در نتیجه، این بخش از گزارش باید با شک و تردید برخورد شود. با این وجود، یک بازه زمانی اواسط سال برای راه اندازی مک استودیو جدید محتمل به نظر می رسد.

جمع بندی های مرتبط: مک استودیو
راهنمای خریدار: مک استودیو (خنثی)
انجمن های مرتبط: مک استودیو


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/05/m3-ultra-mac-studio-to-launch-in-mid-2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *