شبکه اجتماعی Bluesky کدهای دعوت را حذف می کند، ثبت نام را برای همه باز می کند

آسمان آبیپلتفرم غیرمتمرکز رسانه اجتماعی که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر طراحی شده بود، اکنون ثبت نام را برای همه باز کرده است.

شبکه اجتماعی Bluesky کدهای دعوت را حذف می کند، ثبت نام را برای همه باز می کند
روز سه‌شنبه، رقیب نوظهور X and Threads گفت که به سیستم فقط دعوت خود پایان می‌دهد، سیستمی که توانسته بیش از سه میلیون کاربر از زمان عرضه یک سال پیش به دست آورد. این شرکت عام المنفعه، که کمتر از ۴۰ کارمند تمام وقت دارد، مشغول ایجاد ویژگی های تعدیل خود و دستیابی به ثبات بهتر در دوره بتا بسته است.

کاربرانی که نصب می کنند برنامه Bluesky Social یا بازدید کنید bsky.app می‌تواند ثبت‌نام کند و به پلتفرم مکالمه بپیوندد، که باید برای کاربران توییتر قدیمی آشنا به نظر برسد – فیدی که افراد می‌توانند پیام‌هایی با حداکثر ۳۰۰ کاراکتر و همچنین عکس‌ها و ویدیوها را برای آن ارسال کنند.

تفاوت با Bluesky این است که سرورهای آن از یک پروتکل غیرمتمرکز حمل و نقل تأیید شده (AT) استفاده می کنند که به کاربران امکان می دهد تجربه میکروبلاگینگی را که توسط شرکت اجرا نمی شود انتخاب کنند و به آنها اجازه می دهد یک حساب کاربری تحت یک نام دامنه خاص ایجاد کنند و سپس از نمایه خود در برنامه های رقیب که از همان شبکه استفاده می کنند استفاده کنید.

مزیت دیگر پروتکل AT این است که می تواند بیشتر بر اساس ترجیحات کاربر عمل کند تا محتوای الگوریتمی، با فیدهای تنظیم شده توسط کاربر که افراد می توانند برای یافتن سایر کاربران یا موضوعات استفاده کنند، با ابزارهای تعدیل قابل تنظیم نیز در دسترس آنهاست.

AT رقیب ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز X (توئیتر سابق)، Mastodon و به زودی پلتفرم Meta’s Threads خواهد بود. اواخر این ماه، Bluesky همچنین به توسعه دهندگان خارجی اجازه می دهد تا سرورهای خود را روی پروتکل AT میزبانی کنند و قوانین خود را ایجاد کنند.

در مصاحبه با آستانهجی گرابر، مدیرعامل Bluesky، گفت که جریان سود Bluesky در نهایت شامل شارژ از کاربران برای ویژگی‌های اضافی در برنامه آن و همچنین دریافت کمیسیون برای خریدهایی مانند فیدهای سفارشی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند به عنوان محصولات دیجیتال بفروشند.

برنامه Bluesky Social یک دانلود رایگان است آیفون و آی پد موجود در اپ استور [Direct Link].

برچسب ها: آسمان آبی


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/07/bluesky-ends-closed-beta-period/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *