شبیه‌ساز سوییچ Yuzu خاموش می‌شود زیرا سازنده موافقت کرد که ۲.۴ میلیون دلار به نینتندو بپردازد

Tropical Haze، توسعه دهنده شبیه ساز سوئیچ منبع باز Yuzu، موافقت کرده است که در پاسخ به شکایت اخیر سازنده ماریو، ۲٫۴ میلیون دلار غرامت به نینتندو بپردازد و تمام فعالیت های خود را متوقف کند.

اخبار نینتندو اقدام قانونی علیه یوزو هفته گذشته ظاهر شد و این شرکت ادعا کرد که شبیه ساز دزدی دریایی را “در مقیاس عظیم” تسهیل کرده است. به عنوان مثال، بیش از ۱ میلیون نسخه از The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom قبل از راه‌اندازی رسمی آن به‌طور غیرقانونی دانلود شده بود – و بسیاری از وب‌سایت‌های دزدان دریایی مشخص کردند که فایل بازی در Yuzu قابل پخش است.

“مدافع [Tropic Haze] وکلای نینتندو استدلال کردند که در نهایت در پی جبران خسارت و خواستار بسته شدن شبیه ساز است.


شبیه‌ساز سوییچ Yuzu خاموش می‌شود زیرا سازنده موافقت کرد که ۲.۴ میلیون دلار به نینتندو بپردازدپخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه Switch 2 خواهد بود؟


پخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه Switch 2 خواهد بود؟

در آخر هفته، تروپیک هیز اعلام کرد که خدمات حقوقی یک وکیل را حفظ کرده است و ظرف ۶۰ روز به شکایت نینتندو پاسخ خواهد داد، اما الف پرونده جدید اکنون مشاهده شده است تایید می شود که هر دو طرف به توافق رسیده اند – در انتظار تایید نهایی دادگاه – که Tropical Haze 2.4 میلیون دلار به نینتندو پرداخت خواهد کرد.

علاوه بر این، Tropic Haze با یک دستور دائمی مواجه است که از «ارائه، ارائه، بازاریابی، تبلیغات، تبلیغ، فروش، آزمایش، میزبانی، شبیه‌سازی، توزیع، یا قاچاق در Yuzu یا هر کد منبع یا ویژگی‌های Yuzu» جلوگیری می‌کند. و همچنین “سایر نرم افزارها یا دستگاه هایی که اقدامات حفاظت فنی نینتندو را دور می زنند”. این به این معنی است که شبیه ساز ۳DS تیم یوزو سیترا نیز حذف خواهد شد.

علاوه بر این، Tropic Haze باید دامنه‌های وب‌سایت خود را تسلیم کند، دستگاه‌های دور زدن فیزیکی را که در اختیار دارد تحویل دهد، و سازندگان آن موافقت می‌کنند که نهادها یا انجمن‌های جدیدی برای توسعه نرم‌افزار شبیه‌سازی نینتندو در آینده ایجاد نکنند.

Tropic Haze به تحولات امروز در Discord خود پرداخت (با تشکر IGN)، نوشت، “حمایت یوزو و یوزو از سیترا در حال قطع شدن است، بلافاصله موثر است. یوزو و تیمش همیشه با دزدی دریایی مخالف بوده اند. ما پروژه ها را با حسن نیت شروع کردیم، به دلیل علاقه به نینتندو و کنسول ها و بازی های آن، و اینطور نبود. اما اکنون می بینیم که از آنجایی که پروژه های ما می توانند اقدامات حفاظتی فن آوری نینتندو را دور بزنند و به کاربران اجازه دهند بازی های خارج از سخت افزار مجاز را انجام دهند، منجر به دزدی دریایی گسترده شده است. به ویژه، زمانی که کاربران از ما استفاده کرده اند عمیقاً ناامید شده ایم. نرم افزاری برای افشای محتوای بازی قبل از انتشار و از بین بردن تجربه برای خریداران قانونی و طرفداران.”

این بیانیه ادامه داد: ما به این تصمیم رسیده‌ایم که نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. دزدی دریایی هرگز قصد ما نبوده و ما معتقدیم که دزدی دریایی بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های بازی ویدیویی باید پایان یابد. از امروز، مخازن کد خود را به‌صورت آفلاین می‌کشیم، حساب‌های Patreon و سرورهای Discord خود را متوقف می‌کنیم، و به زودی خاموش می‌کنیم. ما امیدواریم اقدامات ما گامی کوچک در جهت پایان دادن به دزدی دریایی آثار همه سازندگان باشد. از شما برای سالها حمایت و درک تصمیم ما سپاسگزاریم.”

برد امروز فقط آخرین مورد برای نینتندو بدنام است. در سال ۲۰۲۲، هکر گری بوسر بود به ۴۰ ماه زندان محکوم شد – و به پرداخت ۴٫۵ میلیون دلار – برای توزیع و فروش دستگاه های فعال کننده دزدی دریایی محکوم شد. در سال ۲۰۲۱ مالک سایت رام RomUniverse بود با اسکناس ۲٫۱ میلیون دلاری برخورد کرد برای نقض کپی رایت و علامت تجاری، و یک زوج آریزونا بود دستور پرداخت ۱۲٫۲ میلیون دلار به نینتندو داده شد در سال ۲۰۱۸ برای اجرای دو سایت که رام های دزدی را ارائه می دادند.


منبع: https://www.eurogamer.net/switch-emulator-yuzu-shuts-down-as-creator-agrees-to-pay-nintendo-24m?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *