شخصی یک HDD مخفی را بررسی کرد که قرار نبود وجود داشته باشد – با هارد دیسک ۲۵ ترابایتی بسیار منحصر به فرد Seagate آشنا شوید، بسیار خاص است که در هیچ کجا لیست نشده است و با ویندوز یا مک کار نمی کند.

شخصی یک HDD مخفی را بررسی کرد که قرار نبود وجود داشته باشد – با هارد دیسک ۲۵ ترابایتی بسیار منحصر به فرد Seagate آشنا شوید، بسیار خاص است که در هیچ کجا لیست نشده است و با ویندوز یا مک کار نمی کند.

فهرست دیسک های سخت شرکتی Seagate را مرور کنید و برخی از آنها را مشاهده خواهید کرد بهترین هارد دیسک ها می توانید بخرید، اما یکی که در لیست آن وجود ندارد و دستیابی به آن تقریبا غیرممکن است Exos X26z است.

این هارد ۳٫۵ اینچی ۲۵ ترابایتی سازمانی متفاوت است، زیرا یک واحد ضبط مغناطیسی شینگل مدیریت شده توسط میزبان (HM-SMR) است و روی ویندوز یا MacOS – دو سیستم عامل محبوب دسکتاپ – کار نمی کند. در عوض، برای ادغام موفقیت آمیز در زیرساخت IT خود به توزیع لینوکس نیاز دارید.

همچنین از طریق کانال های معمولی قابل دستیابی نیست و منحصراً برای بزرگترین مشتری سازمانی Seagate ایجاد شده است. در واقع، این درایوها واقعاً فقط برای بزرگ‌ترین هایپراسکیلرها مفید هستند، زیرا می‌توانند ظرفیت هر اسلات را تا ۲۵ درصد نسبت به هارد دیسک‌های معمولی افزایش دهند. این مطابق است بررسی ذخیره سازیکه توانست یکی از این واحدهای جیوه ای را از طریق eBay به دست آورد.

عملکرد بزرگترین هارد دیسک سیگیت چگونه است؟

Storage Review هارد دیسک ۲۵ ترابایتی سیگیت، بزرگترین درایو موجود در حال حاضر را در چندین معیار در برابر دستگاه ۲۰ ترابایتی IonWolf Pro این شرکت آزمایش کرد.

HDD X26z توانست در تست‌های Sequential 128K Read و Sequential 128 Write به سرعتی نزدیک به IonWolf Pro برسد – به ترتیب ۲۷۴ مگابایت بر ثانیه و ۲۷۰ مگابایت بر ثانیه، در مقابل ۲۷۸ مگابایت بر ثانیه و ۲۸۶ مگابایت بر ثانیه.

در ۴K تصادفی، X26z را با سرعت ۲۱۲۱ IOPS در مقابل ۲۳۳ IOPS در IronWolf Pro، بخوانید. اما در Random 4K Writes، هارد Exos متأسفانه پس از ۲ IOPS شکست خورد، در حالی که IronWolf Pro به ۳۱۳ IOPS رسید. با این وجود، ارقام برای خوانش ۴K قابل توجه است.

اما این هارد دیسک‌ها، علی‌رغم اینکه گزینه‌ای چشمگیر برای مشتریان مرکز داده هستند، اگر دسترسی فوری نداشته باشید، با توجه به اینکه فناوری جدید – ضبط مغناطیسی با کمک گرما (HAMR) – تقریباً در گوشه و کنار است، تقریباً ارزش پیگیری را ندارند.

سیگیت و وسترن دیجیتال هر دو در حال کار بر روی ساخت HDD هایی با ظرفیت بیش از ۳۰ ترابایت با استفاده از این فناوری هستند که انتظار می رود. تا سال ۲۰۲۴ راه اندازی شود. آنها که برای شرکت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند امروز بزرگترین هارد دیسک‌های موجود در بازار را بالا ببرند – و تنها شروع کار هستند، با ادامه کار برای ساخت هارد دیسک هایی که در نهایت می توانند به ۱۰۰ ترابایت برسند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/someone-reviewed-a-stealth-hdd-thats-not-supposed-to-exist-meet-seagates-very-unique-25tb-hard-drive-so-special-its-not-listed-anywhere-and-wont-work-with-windows-or-mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *