شروع ناامیدکننده اینتل؛ بدترین روز تیم آبی در ۳ سال اخیر ثبت شد

سهام اینتل با کاهش ۱۲ درصدی، شدیدترین افت خود را از جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) تاکنون تجربه کرد. افت سهام اینتل در نتیجه‌ی پیش‌بینی‌های ضعیف‌تر از انتظار این شرکت برای فصل اول ۲۰۲۴ اتفاق افتاد. تحلیلگران منتظر بودند اینتل برای رشد چشمگیر در فصل اول ۲۰۲۴ آماده شود.

به گزارش CNBC، اینتل در گزارش مالی جدیدش گفت که توانسته است سود و درآمد فراتر از انتظار کسب کند. البته این شرکت انتظار دارد سود تعدیل‌شده‌ی هر سهم در فصل جاری به ۱۳ سنت برسد و بین ۱۲٫۲ میلیارد دلار تا ۱۳٫۲ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند.

تحلیلگران تا قبل از گزارش مالی اینتل پیش‌بینی کرده بودند این شرکت به درآمد ۱۴٫۱۵ میلیارد دلار و سود تعدیل‌شده‌ی هر سهم ۳۳ سنت در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۴ دست پیدا کند.

در حالی که برخی از بخش‌های صنعت نیمه‌هادی به دلیل تقاضای زیاد برای تراشه‌های هوش مصنوعی در حال رونق گرفتن است، سایر بخش‌ها مانند CPU-هایی که اینتل می‌سازد، چنین شتابی ندارند.

پیش‌بینی تحلیلگران برای درآمد اینتل در سه‌ماهه‌ی دوم، سوم و چهارم سال ۲۰۲۴ پس از اعلام گزارش جدید این شرکت کاهش یافت.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در مورد آمار فروش شرکت به تحلیلگران گفت که این موضوع به‌دلیل عملکرد ضعیف شرکت Mobileye بوده که در زمینه‌ی فناوری‌های خودرو فعالیت می‌کند و اینتل مالک اکثر سهام آن است.

گلسینگر همچنین اعلام کرد کسب‌وکار اصلی شرکت یعنی تراشه‌های مخصوص سرور و کامپیوترهای شخصی وضعیت خوبی داشته‌اند و نتایج فروش آن‌ها را در پایان سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ اعلام خواهد کرد.

قیمت پردازنده اینتل در یک سال اخیر افزایش پیدا کرده است، درحالی‌که قیمت CPU برندهای دیگر ازجمله قیمت پردازنده AMD با رشد خاصی مواجه نشد.


منبع: https://www.zoomit.ir/economics/415873-intel-worst-day-since-2020/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *