شرکت بایت‌دنس از صنعت بازی‌های ویدیویی عقب‌نشینی می‌کند

بایت‌دنس در نظر دارد تا با فروش یکی از استودیوهای بازی‌سازی خود، صدها نفر از نیروهایش را تعدیل کند. این شرکت ظاهراً می‌خواهد یکی از زیرمجموعه‌های استودیو بازی‌سازی Nuverse خود را بفروشد. این کار یکی از بزرگترین عقب‌نشینی‌های بایت‌دنس از صنعت ویدیوگیم به حساب می‌آید که تنسنت، رقیبی چینی آن‌ها حضور پررنگی در آن دارد. بایت‌دنس که به‌خاطر پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه تیک‌تاک و Douyin شناخته می‌شود، پس از دوران همه‌گیری کرونا می‌خواست سهم بازار تنسنت را از آن خود کند اما ظاهراً جاه‌طلبی‌های این شرکت روبه‌افول است.

براساس گزارش بلومبرگ، بایت‌دنس درحال بررسی فروش شرکت فناوری مونتون شانگهای است؛ بایت‌دنس این استودیو را در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید؛ مونتون به‌عبارتی زیرمجموعه شرکت Nuverse است. سخنگوی بایت‌دنس در این‌باره گفت: «ما مرتباً کسب‌وکارهای خود را بررسی می‌کنیم و سازوکارهایی را برای تمرکز بر حوزه‌های رشد استراتژیک بلندمدت در نظر داریم. پس از بررسی اخیر، ما تصمیم دشواری در زمینه کسب‌وکار بازی‌سازی خود گرفته‌ایم.»

شرکت بایت‌دنس از صنعت بازی‌های ویدیویی عقب‌نشینی می‌کند

عقب‌نشینی بایت‌دنس از دنیای ویدیوگیم

بایت‌دنس که بیش از یک دهه پیش توسط Zhang Yiming و Liang Rubo تأسیس شد، به لطف ویروسی‌بودن محتواهای تیک‌تاک و Douyin به شرکتی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار تبدیل شد. در سال‌های اخیر این شرکت، چند استودیو و حقوق توزیع انحصاری عناوین ویدیوگیم را خرید، به این امید که بتواند وارد تجارت بازی‌ها شود.

این شرکت درحالی دارد عقب‌نشینی می‌کند که بخش بازی‌های موبایل در چین، که بزرگترین سهم را در جهان دارد، در پی یک رکود جهانی، می‌خواهد به اوج دوران کرونا دست یابد. بااین‌حال، تنسنت، که به‌نوعی غول صنعت ویدیوگیم در چین است، توانسته رشد خود را حفظ کند؛ تنسنت به دلیل نگاه پیشرو در این صنعت و همچنین سرمایه‌گذاری منعطف در بخش‌های ارزان‌تر مانند سرگرمی‌های آنلاین رشد خود را حفظ کرده است.

اما بازی‌سازی یک تجارت بی‌ثبات است. از سال ۲۰۲۲، بایت‌دنس پس از تمرکز بر حوزه‌ اصلی خود یعنی ویدیوهای کوتاه و تجارت الکترونیک، شروع به تعطیل‌کردن استودیوهای داخلی کرد. در ماه جاری میلادی نیز تقریباً یک چهارم کارکنان خود را در بخش واقعیت مجازی Pico کاهش داد.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های بایت‌دنس در حوزه ویدیوگیم، بازی موبایل Crystal of Atlan است. این بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی در تابستان ۲۰۲۳ طرفداران زیادی پیدا کرد. بایت‌دنس در سطح جهانی با بازی کارتی محبوب مارول اسنپ شناخته می‌شود، این بازی توسط استودیوی آمریکایی Second Dinner توسعه یافته است.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/bytedance-fires-hundreds-slashes-games-arm-in-major-retreat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *