شرکت برق تگزاس می گوید تجهیزات آن در شروع آتش سوزی عظیم Smokehouse Creek “دخیل” بوده است.

شکایت‌ها حاکی از آن است که یک تیر برق سقوط کرده است که باعث بزرگ‌ترین آتش سوزی در تاریخ تگزاس شده است.

شرکت برق Xcel Energy اذعان می کند که تجهیزات آن احتمالاً به شعله ور شدن آتش ویرانگر Smokehouse Creek کمک کرده است که از هفته گذشته در سراسر تگزاس شعله ور شده است.

این شرکت گفت: “Xcel Energy با تحقیقات در مورد آتش‌سوزی‌های جنگلی همکاری کرده و بررسی خود را انجام داده است. بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر، Xcel Energy تصدیق می‌کند که به نظر می‌رسد تاسیسات آن در آتش سوزی Smokehouse Creek دخیل بوده است.” در یک بیانیه امروز.

این آتش سوزی به بزرگترین آتش سوزی در تاریخ این ایالت تبدیل شده است که بیش از یک میلیون هکتار را در نوردیده، حداقل دو نفر را کشته و صدها ساختمان را ویران کرده است. هنوز بود فقط ۴۴ درصد از صبح پنجشنبه موجود است.

Xcel Energy اذعان می کند که به نظر می رسد تاسیسات آن در آتش سوزی Smokehouse Creek دخیل بوده است.

اکسل در حال حاضر با شکایت هایی از سوی افرادی که تحت تأثیر این آتش سوزی عظیم قرار گرفته اند، از جمله یکی از آنها مواجه است مقیم که خانه اش را از دست داد و یک مزرعه دار میلیونر.

شاکیان ادعا می کنند که یک تیر برق متعلق به شرکت خدمات عمومی جنوب غربی زیرمجموعه Xcel سقوط کرده و باعث آتش سوزی شده است. Xcel در بیانیه امروز خود به طور خاص به قطب اشاره نمی کند.

در بیانیه آمده است: «Xcel Energy ادعا می‌کند که در نگهداری و بهره‌برداری از زیرساخت‌های خود سهل انگاری کرده است؛ با این حال، ما افرادی را تشویق می‌کنیم که دارایی‌هایی را که توسط Smokehouse Creek Fire از بین رفته یا حیواناتی را از دست داده‌اند، از طریق فرآیند ادعای ما به Xcel Energy ارائه کنند.» .

اگر Xcel در نهایت مسئول آتش سوزی Smokehouse Creek شناخته شود، این اولین ابزاری نخواهد بود که به دلیل جرقه زدن یک جهنم پس از خرابی تجهیزات پاسخگو خواهد بود. شهرستان مائویی از هاوایی الکتریک شکایت کردوی گفت: خطوط برق سقوط کرده آن باعث آتش سوزی فاجعه باری شد که سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر را کشت و بخش زیادی از لاهاینا را ویران کرد.

شرکت آب و برق کالیفرنیا PG&E مسئول ایجاد جرقه شناخته شد آتش کمپ ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ Dixie Fireدو مورد از بزرگترین آتش سوزی های تاریخ این ایالت. در کلرادو، Xcel نیز روبرو می شود صدها پرونده قضایی تجهیزات خود را مقصر آتش سوزی مارشال ۲۰۲۱ می داند که بیش از ۱۰۰۰ خانه را ویران کرد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/7/24093264/texas-utility-xcel-energy-smokehouse-creek-fire

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *