شرکت بزرگ مراقبت های بهداشتی ایالات متحده فاش کرد که نقض داده ها میلیون ها بیمار را تحت تأثیر قرار داده است

شرکت بزرگ مراقبت های بهداشتی ایالات متحده فاش کرد که نقض داده ها میلیون ها بیمار را تحت تأثیر قرار داده است

شرکت فناوری بهداشت و درمان HealthEC تأیید کرده است که در تابستان سال ۲۰۲۳ با نقض اطلاعات مواجه شده است که طی آن اطلاعات حساس ۴٫۵ میلیون نفر از مشتریان مشتریان خود را از دست داده است.

در گزارشی که به دفتر دادستان کل مین ارسال شد، این شرکت گفت که این حمله بین ۱۴ ژوئیه و ۲۳ جولای سال گذشته رخ داده است و هکرها اسامی و سایر شناسه های شخصی را به سرقت برده اند.

با این حال، Bleeping Computer گزارش می دهد که مهاجمان نام افراد، آدرس پستی، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی، شماره شناسایی مالیات دهندگان، شماره پرونده پزشکی، اطلاعات پزشکی (تشخیص، کد تشخیص، وضعیت روحی/فیزیکی، اطلاعات نسخه، و نام و محل ارائه دهنده)، سلامتی را به سرقت برده اند. اطلاعات بیمه (شماره ذینفع، شماره مشترک، شناسه Medicaid/Medicare)، و اطلاعات صورتحساب و مطالبات (شماره حساب بیمار، شماره شناسایی بیمار، و اطلاعات هزینه درمان)، با استناد به اعلان منتشر شده توسط قربانی.

بیش از ده ها قربانی

از آنجایی که داده ها از مشتریان HealthEC به سرقت رفت، چندین شرکت تحت تأثیر این حادثه قرار گرفتند. برخی از شرکت های ذکر شده در این اطلاعیه عبارتند از: Corewell Health، HonorHealth، Beaumont ACO، State of Tennessee – Division of TennCare، مرکز پزشکی دانشگاهی سازمان پزشکان پرینستون، و Alliance for Integrated Care of New York.

به عنوان مثال، گزارش شد که MD Valuecare دارای ۱۱۲۰۰۵ بیمار با اطلاعات سرقت شده است.

«به طور کلی، افراد باید در برابر حوادث هشیار باشند دزدی هویت HealthEC در اطلاعیه خود اعلام کرد که از طریق بررسی صورت‌حساب‌ها، توضیح بیانیه‌های مزایا، و نظارت بر گزارش‌های اعتباری رایگان برای فعالیت‌های مشکوک و شناسایی خطا، تقلب می‌شود. این شرکت اضافه کرد که «فعالیت مشکوک باید سریعاً به اشخاص مربوطه از جمله یک شرکت بیمه گزارش شود. ، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و/یا موسسه مالی.”

بیماران باید هنگام دریافت پیام های ایمیل و سایر ارتباطات از سوی افرادی که ادعا می کنند کارمندان هر یک از این شرکت ها هستند، احتیاط بیشتری داشته باشند.

HealthEC یک پلت فرم مدیریت سلامت جمعیت (PHM) را توسعه می دهد که توسط شرکت های مختلف مراقبت های بهداشتی برای تجزیه و تحلیل داده ها، انطباق، گزارش و موارد دیگر استفاده می شود.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/healthcare-firm-reveals-data-breach-affected-millions-of-patients

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *