شما عاشق این ویژگی اندروید ۱۵ خواهید شد

اگر فکر می‌کردید گوگل می‌خواهد چند ویژگی کلیدی را پنهان کند اندروید ۱۵ قبل از انتشار رسمی، اشتباه کردید. اینترنت کار همیشگی خود را انجام می دهد، این بار ویژگی جدیدی به نام بایگانی برنامه را شرح می دهد که به زودی برای یک تلفن اندرویدی با اندروید ۱۵ در نزدیکی شما ارائه می شود.

تفصیلی توسط میشال رحمان، بایگانی برنامه به شما امکان می دهد بدون نیاز به حذف کامل یک برنامه، فضای دستگاه خود را آزاد کنید. در عوض، هنگامی که بایگانی می شود، سیستم عامل همه چیز را به جز نماد و کد برنامه حذف می کند تا با ضربه زدن روی نماد، برنامه از طریق Google Play بازیابی شود. طبق همه حساب‌ها، برنامه از دستگاه حذف می‌شود، اما اینجاست که شعبده بازی اتفاق می افتد.

مثالی ارائه شد که بایگانی برنامه را در عمل نشان می‌دهد. Uber استفاده شد، یک برنامه نسبتاً سنگین با وزن تقریباً ۴۰۰ مگابایت. پس از فرآیند بایگانی، تنها ۱۷٫۶۴ مگابایت باقی می ماند که کاهش قابل توجهی در فضای ذخیره سازی استفاده شده در دستگاه شما است. با این حال، پس از بازیابی برنامه، نشان داده می‌شود که تمام داده‌های برنامه پاک نشده است و نیازی به ورود مجدد به برنامه ندارید.

در حال حاضر، جزئیات این ویژگی توسط Google Play ارائه شده است، اما در زمان راه اندازی، باید در سطح سیستم عامل اجرا شود، به این معنی که انتظار داریم به عنوان یک ویژگی اندروید ۱۵ راه اندازی شود. علاوه بر این، انتظار می رود که اندروید ۱۵ بتواند به طور خودکار برنامه هایی را که اغلب از آنها استفاده نمی کنید، بایگانی کند.

اشاره شده است که با پشتیبانی از این ویژگی در سیستم عامل، تنها به کار با Google Play محدود نخواهد شد. این می تواند با سایر فروشگاه های برنامه اندروید نیز کار کند. این یک امتیاز بزرگ برای برخی از کاربران است.

من قطعاً برخی از برنامه‌ها را دارم که می‌توانند بایگانی شوند، مانند Uber، که فقط هنگام سفر از آنها استفاده می‌شود. این مفید خواهد بود.

// Android Authority


منبع: https://www.droid-life.com/2024/03/15/heres-a-look-at-android-15s-app-archiving-feature/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *