شکایت بدون مهر و موم می گوید که متا افراد زیر ۱۳ سال را “طمع” می کند و مردم را در مورد اجرای سن فریب می دهد.

یک شکایت بدون مهر در دادخواستی که توسط ۳۳ ایالت علیه متا تنظیم شده است، ادعا می کند که این شرکت نه تنها از استفاده کودکان زیر ۱۳ سال از پلتفرم های آن آگاه است، بلکه سال ها در اینستاگرام “طمع و دنبال” این آمار جمعیتی بوده است. سندی که برای اولین بار توسط مجله نیویورک تایمز، ادعا می‌کند که متا مدت‌هاست که در مورد نحوه رسیدگی به حساب‌های کاربران زیر سن قانونی در هنگام کشف آنها ناصادق بوده است، و اغلب در هنگام گزارش آنها را غیرفعال نمی‌کند و به جمع‌آوری داده‌های آنها ادامه می‌دهد.

شکایتی که اخیراً مهر و موم نشده است، که روز چهارشنبه ثبت شد، دلایلی را نشان می دهد که قبلاً زمانی که دادستان های کل از سراسر کشور اصلاح شده بودند، اصلاح شدند. ایالات متحده ابتدا متا را با این شکایت مورد حمله قرار داد ماه گذشته در دادگاه فدرال کالیفرنیا. این ادعا می کند که حضور افراد زیر ۱۳ سال یک “راز آشکار” در متا است. در حالی که خط‌مشی‌های فیس‌بوک و اینستاگرام بیان می‌کنند که یک فرد برای ثبت‌نام باید حداقل ۱۳ سال داشته باشد، کودکان می‌توانند به راحتی درباره سن خود دروغ بگویند – چیزی که در دادخواست می‌گوید متا به خوبی از آن آگاه است و کاری برای متوقف کردن آن انجام نداده است. در عوض، زمانی که متا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ بیش از ۱٫۱ میلیون گزارش از کاربران زیر ۱۳ سال در اینستاگرام دریافت کرد، «تنها بخشی از این حساب‌ها را غیرفعال کرد و به طور معمول به جمع‌آوری داده‌های کودکان بدون رضایت والدین ادامه داد».

بر اساس این شکایت، متا با هدف قرار دادن کودکان و جمع‌آوری اطلاعات آنها بدون رضایت والدین، قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان در سال ۱۹۹۸ (COPPA) را “به طور معمول نقض” می‌کند. این شکایت همچنین استدلال می‌کند که پلتفرم‌های متا کاربران جوان را برای صرف زمان ناسالم در برنامه‌ها دستکاری می‌کنند، بدشکلی بدن را ترویج می‌کنند و آنها را در معرض محتوای بالقوه مضر قرار می‌دهند. هنگامی که این شکایت برای اولین بار در ماه اکتبر ارائه شد، سخنگوی متا گفت که شرکت نسبت به اقدام انتخابی “ناامید” است و اظهار داشت: “ما در تعهد دادستان کل برای ارائه تجربیات ایمن و مثبت آنلاین به نوجوانان شریک هستیم.”

متا در اوایل این ماه یک پست وبلاگ منتشر کرد خواستار تصویب قانون فدرال مسئولیت بیشتری را بر عهده والدین در مورد دانلود برنامه های کودکان قرار دهید. آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی جهانی متا، الزامی را برای والدین پیشنهاد کرد که بر دانلود برای کودکان زیر ۱۶ سال قدرت تأیید داشته باشند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/unsealed-complaint-says-meta-coveted-under-13s-and-deceives-the-public-about-age-enforcement-231034682.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/unsealed-complaint-says-meta-coveted-under-13s-and-deceives-the-public-about-age-enforcement-231034682.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *