شکایت ۸ میلیارد دلاری از سونی بابت قیمت‌گذاری‌های فروشگاه پلی‌استیشن

سونی به‌دلیل قیمت‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن استور با شکایت عمومی بزرگ دیگری در بریتانیا مواجه خواهد شد که می‌تواند تا ۸ میلیارد دلار برای این غول ژاپنی جریمه به‌همراه داشته باشد.

براساس گزارش‌های موجود، طبق این شکایت که توسط «الکس نیل»، فعال حوزه حقوق مصرف‌کننده به نمایندگی از ۸٫۹ میلیون مصرف‌کننده پلی‌استیشن ثبت شده است، سونی از فروش دیجیتالی بازی‌های تقریباً انحصاری خود در استور پلی‌استیشن سوءاستفاده می‌کند و برای فروش بازی و خریدهای داخلی آن‌ها قیمت‌های بسیار زیادی را درنظر گرفته است و همچنین از توسعه‌دهندگان و ناشران ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

شکایت ۸ میلیارد دلاری از سونی بابت قیمت‌گذاری‌های فروشگاه پلی‌استیشن

اخیراً دادگاه تجدیدنظر رقابت (CAT) به نفع نیل رأی داده و گروه حقوقی او را مجاز دانسته است تا به دادگاه بروند. الکس نیل در بیانیه خود می‌گوید:

«این اولین‌بار است که یک شکایت از بازگشت وجه پرداخت‌شده توسط مصرف‌کنندگان به‌دلیل قانون‌شکنی سونی اطمینان پیدا می‌کند. سونی باید درباره اقدامات خود در دادگاه توضیح دهد. سونی از وفاداری بازیکنان پلی‌استیشن سوء‌استفاده و برای چندین سال هزینه‌های بسیار زیادی از آن‌ها دریافت کرده است. با این اقدام، ما به‌دنبال توقف این رفتار غیرقانونی و اطمینان از جبران خسارت مشتریان هستیم.»

جریمه احتمالی پلی‌استیشن

درصورتی‌که سونی در این نبرد حقوقی شکست بخورد، هر مصرف‌کننده بریتانیایی که بین ۱۹ آگوست ۲۰۱۶ تا ۱۹ آگوست ۲۰۲۲ حداقل یک بازی دیجیتال از طریق استور پلی‌استیشن خریداری کرده باشد، می‌تواند بین ۶۷ تا ۵۶۲ پوند خسارت دریافت کند. بااین‌حال، وکلای سونی استدلال کرده‌اند که این پرونده «از ابتدا تا انتها ناقص است» و باید کنار گذاشته شود.

جالب است بدانید که بسیاری از استدلال‌هایی که اپیک در مبارزات قانونی خود علیه اپل و گوگل مطرح کرده است، در این شکایت علیه سونی مطرح شده‌اند. اگر این شکایت در دادگاه پیروز شود، به مشتری‌پسندتر شدن بازار دیجیتال کمک خواهد کرد.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/sony-to-face-7-9-billion-mass-lawsuit-due-to-playstation-store-pricing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *