شکست مذاکرات با سم آلتمن؛ «امت شیر» مدیرعامل موقت OpenAI شد

پس از اخراج «سم آلتمن» از مدیرعاملی OpenAI و مذاکره مجدد برای بازگرداندن او به شرکت، حالا هیئت مدیره شرکت سازنده ChatGPT در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که «میرا موراتی»، مدیرعامل موقت فعلی که حامی آلتمن بود را هم کنار می‌گذارد و صندلی مدیرعاملی را موقتاً به «امت شیر» (Emmett Shear)، مدیرعامل توییچ می‌دهد.

به‌گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، «ایلیا سوتسکیور»، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره OpenAI اعلام کرد که امت شیر را از توییچ به این شرکت می‌آورد تا او را به جای «میرا موراتی» روی صندلی مدیرعاملی موقت این شرکت قرار دهد. با این حساب، بازگشت سم آلتمن به OpenAI دیگر منتفی شده است.

هیئت مدیره روز جمعه سم آلتمن را اخراج و میرا موراتی را به‌عنوان جانشین موقت او معرفی کرد. بااین‌حال، آن‌ها برای بازگرداندن آلتمن از سوی سرمایه‌گذاران تحت فشار قرار گرفتند و مدیرعامل سابق OpenAI به دفتر مرکزی این شرکت رفت تا درباره بازگشت خود مذاکره کند. حالا با انتشار این خبر ظاهراً مذاکرات موفقیت‌آمیز نبوده است.

شکست مذاکرات با سم آلتمن؛ «امت شیر» مدیرعامل موقت OpenAI شد
امت شیر، هم‌بنیان‌گذار توییچ

در گزارش اینفورمیشن گفته شده است که سوتسکیور به کارمندان OpenAI اعلام کرده که آلتمن به شرکت برنخواهد گشت، و در عوض هم‌بنیان‌گذار توییچ بر صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه خواهد زد. با توجه به حمایت میرا موراتی از بازگشت آلتمن به شرکت، هیئت مدیره او را هم کنار گذاشت تا با امت شیر بتواند تصمیمات خود را راحت‌تر پیش ببرد.

آلتمن در زمان حضور مجدد خود در دفتر مرکزی OpenAI اعلام کرده بود که این اولین و آخرین باری خواهد بود که با کارت مهمان به این شرکت می‌آید. گزارش‌ها حاکی است که او در مذاکره با هیئت مدیره برای بازگشت خود خواستار کناره‌گیری آن‌ها شده بود. اما ظاهراً هیئت مدیره با این شرایط موافقت نکرده است.

تغییرات بزرگ در OpenAI بسیاری از فعالان صنعت فناوری را شوکه کرده است و حتی در گزارش‌ها گفته شده که مایکروسافت، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار این شرکت نیز از تصمیم هیئت مدیره برای برکناری سم آلتمن مطلع نبوده و همین مسئله موجب عصبانیت «ساتیا نادلا» شده است.


منبع: https://digiato.com/entrepreneurship/sam-altman-negotiations-failed-emmett-shear-becomes-interim-ceo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *