شیائومی اطلاعات بیشتری درباره اولین SU7 EV خود – از جمله اکوسیستم HyperOS IoT فاش کرد.

از آن زمان تاکنون شایعات زیادی پیرامون اولین خودروی الکتریکی تولیدکننده گوشی های هوشمند چینی شیائومی منتشر شده است جزئیات ثبت اختراع اولیه در سال گذشته به صورت آنلاین ظاهر شد. اما لی جون، بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه شیائومی، آنها را در کنفرانس اخیری که اطلاعات بیشتری در مورد سدان برقی هوشمند نشان داد، به رختخواب برد.

در طول کنفرانس مذکور، لی جون در مورد “صنعت خودروسازی با قدمت صد ساله” که “امروزه فضای کمی برای مانور ارائه می دهد” اظهار نظر کرد. در عوض، لی جون اظهار داشت که شرکت او سرمایه‌گذاری زیادی روی «فناوری‌های هسته‌ای بنیادی» خودروهای آینده‌اش کرده است تا نه تنها به طور یکپارچه با زندگی روزمره کاربر مطابقت داشته باشند، بلکه به ارتقای شیائومی به پنج خودروساز برتر جهانی در سال‌های آینده کمک می‌کنند.

لی جون گفت: شیائومی رقیب پورشه و تسلا خواهد بود و خودرویی رویایی برای عصر جدید صنعت خودرو خلق خواهد کرد.

هسته اصلی SU7 شاسی و معماری الکتریکی داخلی شیائومی است که می تواند از ۴۰۰ ولت و ۸۰۰ ولت برای سطوح مختلف سرعت شارژ پشتیبانی کند. به گفته این شرکت، مشتریان همچنین می‌توانند تعدادی از پیکربندی‌های باتری و موتور الکتریکی را مشخص کنند که نام همه آنها بر اساس ترتیبات موتور احتراق داخلی است.

شیائومی اطلاعات بیشتری درباره اولین SU7 EV خود – از جمله اکوسیستم HyperOS IoT فاش کرد.

(اعتبار تصویر: شیائومی)

HyperEngine V6 و V6s محدوده را شروع می کنند و به ترتیب ۲۹۵ اسب بخار و ۳۷۰ اسب بخار با ترکیبی از معماری الکتریکی ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت ارائه می کنند. در همین حال، پیشرانه HyperEngine V8 قرار است “یک رکورد جهانی برای موتورهای الکترونیکی” را به نام خود ثبت کند، که می تواند به حداکثر سرعت چرخشی ۲۷۲۰۰ دور در دقیقه برسد و ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب نیز به یک سوپراسپرت سریع خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شیائومی، نسخه‌های ۸۰۰ ولتی SU7 می‌توانند در عرض تنها پنج دقیقه از یک پریز شارژ سریع، ۱۳۷ مایل برد را اضافه کنند، در حالی که ۱۵ دقیقه وصل کردن آن، ۳۱۷ مایل به برد اضافه می‌کند.

سطوح بالایی از رانندگی خودکار نیز با آنچه شیائومی ادعا می‌کند الگوریتم‌های ادراک پیشرو در صنعت، توانایی خودرو برای انطباق با شرایط فعلی جاده، تشخیص پیشرفته موانع و یادگیری ماشینی سبک‌های رانندگی و عادات راننده در دسترس هستند.

علاوه بر این، این شرکت می‌گوید که یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی برای نسل بعدی پارکینگ خودکار به کار گرفته شده است. این مدل می‌گوید: «این مدل امکان مشاهده بی‌درنگ و تنظیم پویا را هنگام پارک کردن در سناریوهای چالش برانگیز، مانند امکانات پارکینگ که شامل آسانسور است، می‌دهد.

هوشمندهای داخل خودرو

در حالی که به نظر می‌رسد SU7 دارای اعتبارنامه‌های EV است که خوشبختانه با برخی از برترین سازندگان خودروهای برقی امروزی رقابت می‌کند، اما این سرگرمی داخل خودرو و اکوسیستم پیشرفته الهام‌گرفته از گوشی‌های هوشمند است که طبیعتاً بسیاری از آنها بیشتر شیفته آن هستند.

بیشتر ببین

شیائومی می‌گوید SU7 از معماری تعاملی «انسان محور» استفاده می‌کند و دارای یک کنسول مرکزی ۱۶٫۱ اینچی ۳K، یک نمایشگر ۵۶ اینچی HUD، یک داشبورد چرخشی ۷٫۱ اینچی و دو پایه پشتی صندلی است که این امکان را فراهم می‌کند. ذخیره سازی ایمن دو دستگاه تبلت برای سرنشینان عقب.

نیروبخش این سیستم یک تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ در خودرو است که به سطوح بالایی از هوش مصنوعی، موسوم به Xiaomi HyperMind و همچنین سرعت پردازش فوق العاده سریع اجازه می دهد. این شرکت بیان می‌کند که کابین هوشمند آن تجربه‌ای تعاملی مانند تبلت‌ها را ارائه می‌دهد، بنابراین هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد، بلکه یک تجربه کاربری بصری است که در چند ثانیه تسلط پیدا می‌کند.

شیائومی می‌گوید زمانی که گوشی به داخل کابین می‌آید، کنسول به‌طور خودکار نمادی را نمایش می‌دهد که دسترسی آسان به رابط تلفن را با یک لمس امکان‌پذیر می‌کند. سیستم‌عامل داخل خودرو سپس با «برنامه‌های اصلی»، از جمله کل اکوسیستم برنامه تبلت شیائومی، ادغام می‌شود، که این شرکت می‌گوید در آینده نزدیک به بیش از ۵۰۰۰ برنامه توسعه خواهد یافت.

شیائومی SU7

(اعتبار تصویر: شیائومی)

علاوه بر این، برنامه های مورد علاقه گوشی های هوشمند را می توان به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو برای استفاده در آینده در داخل خودرو پین کرد. در طول کنفرانس، شیائومی همچنین نشان داد که چگونه می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی را به راحتی دستکاری کرد و کاربر کاشی‌ها را با چند حرکت ساده به صفحه اصلی سنجاق کرد.

لی جون توضیح داد که چگونه می‌خواهد SU7 اکوسیستم هوشمند “انسان x ماشین x خانه” را تکمیل کند و فاش کرد که از بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خانه هوشمند شیائومی پشتیبانی می‌کند و امکان کشف خودکار، دسترسی بدون رمز عبور و امکان تنظیم سناریوهای اتوماسیون را فراهم می‌کند. ایجاد چیزی که آن را “اکوسیستم قوی CarIoT” می نامد. همچنین پشتیبانی می کند اپل کارپلیتا کاربران آیفون را از خود دور نکنید.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت آن وجود ندارد، اما شیائومی اعلام کرده است که قصد دارد SU7 را پس از عرضه اولیه آن در چین در سال جاری، به صورت جهانی بفروشد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/xiaomi-reveals-more-about-its-debut-su7-ev-including-the-hyperos-iot-ecosystem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *