شیائومی با یک گوشی هوشمند بزرگ دیگر با تمرکز بر عکاسی بازگشته است

این دستگاه که به تازگی در چین عرضه شده است، جدیدترین گوشی هوشمند شیائومی است که دارای سنسور بزرگ یک اینچی است و همچنین دارای ترفندهای عکاسی دیگری مانند دیافراگم قابل تنظیم و لوازم جانبی اختیاری دستگیره دوربین است.

خط تلفن های شیائومی یک رهبر جدید دارد. این شیائومی ۱۴ اولترا به تازگی در چین عرضه شده است و دارای طیف وسیعی از مشخصات عکاسی چشمگیر از جمله دوربین اصلی با سنسور بزرگ یک اینچی (مخصوصا Sony LYT-900) و دیافراگم متغیر با ۱۰۲۴ استاپ بین f/1.63 و f/4.0 است. قیمت‌ها از ۶۴۹۹ ین (حدود ۹۰۴ دلار) برای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود و با عرضه این گوشی در ۲۷ فوریه به ۷۷۹۹ ین (حدود ۱۰۸۴ دلار) برای ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی افزایش می‌یابد. همچنین یک مدل تیتانیوم نسخه ویژه وجود دارد که با قیمت ۸۷۹۹ ین (حدود ۱۲۲۴ دلار) به فروش می رسد.

اگرچه شیائومی امروز تنها جزئیات انتشار چینی ۱۴ Ultra را به اشتراک گذاشت، اما زمان زیادی از عرضه بین المللی این گوشی نمی گذرد. لی جون، مدیرعامل شیائومی گفته است این گوشی در روز یکشنبه در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا اسپانیا ظاهر خواهد شد، جایی که در کنار شیائومی ۱۴ ظاهر خواهد شد که اکتبر گذشته در چین راه اندازی شد. انتظار می رود این گوشی ها در اروپا در دسترس باشند، اما نه به صورت رسمی در ایالات متحده.

شیائومی 14 اولترا با دستگیره دوربین و دکمه شاتر در دست است.
Xiaomi 14 Ultra با کیت عکاسی آن متصل شده است.
تصویر: شیائومی

شیائومی با تاکید بر اعتبار عکاسی گوشی، آن را باز می گرداند کیت عکاسی برای ۱۴ Ultra، که یک دستگیره دوربین و دکمه شاتر را به گوشی اضافه می کند. (شما می توانید برداشت های همکار من آلیسون جانسون را بخوانید ۱۳ کیت عکاسی Ultra در قطعه او از سال گذشته.) Android Authority گزارش ها که دستگیره از طریق USB-C متصل می شود و شامل یک باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعتی اضافی و کنترل های قابل تنظیم است که می تواند برای تنظیم دیافراگم، سرعت شاتر یا ISO استفاده شود.

اما لوازم جانبی به اندازه آنچه در خود گوشی می گذرد مهم نیست، جایی که در کنار سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی یک اینچی، سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دیگر نیز خواهید یافت: تله فوتو با ۳٫۲x زوم اپتیکال؛ پریسکوپ با زوم اپتیکال ۵ برابر؛ و فوق عریض با میدان دید ۱۲۲ درجه. این دوربین ها به جای برآمدگی مربعی ۱۴ و ۱۴ Pro در یک برآمدگی دایره ای بزرگ دوربین قرار گرفته اند.

۱۴ Ultra نیز مانند ۱۴ و ۱۴ Pro قبل از خود از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 بهره می برد و مشخصات صفحه نمایش آن نیز مانند ۱۴ Pro است. اندازه آن ۶٫۷۳ اینچ، رزولوشن ۱۴۴۰p و حداکثر نرخ تازه سازی و حداکثر روشنایی به ترتیب ۱۲۰ هرتز و ۳۰۰۰ نیت است. کل دستگاه دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

مزیت ۱۴ Ultra نسبت به ۱۴ Pro در ظرفیت باتری است. ظرفیت ۱۴ Ultra به جای ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعت، ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعت ارزیابی شده است، اگرچه جالب است که حداکثر سرعت شارژ سریع آن ۹۰ وات به جای ۱۲۰ وات برای ۱۴ Pro ذکر شده است. با این اوصاف، من انتظار دارم تفاوت‌های واقعی زمان شارژ نهایی بین چنین وات‌های بالایی در عمل نسبتاً ناچیز باشد. ۱۴ Ultra همچنین می‌تواند به صورت بی‌سیم تا ۸۰ وات شارژ شود.

انتظار می رود تا چند روز دیگر که شیائومی آن را به صورت بین المللی در MWC عرضه کند، چیزهای بیشتری در مورد این گوشی ببینید و بشنوید.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/22/24079918/xiaomi-14-ultra-smartphone-china-launch-price-release-date-specs-details-cameras

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *