ضبط و میکروفون Teenage Engineering باعث می‌شود سری Field احساس کاملی داشته باشد

بهار گذشته، Teenage Engineering یک مخلوط کن کنجکاو و کوچک را معرفی کرد. TX-6 با قیمت ۱۲۰۰ دلار به نظر می‌رسید که قیمتی جدی را با کنترل‌های تقریباً خنده‌دار کوچک ترکیب کند. این انجمن انجمن های موسیقی را با مخالفانی تقسیم کرد که آن را دلیلی بر این می دانستند که این شرکت شهرت خود را به عنوان سازنده محصولات نکته مهم این است که TX-6 اولین محصول از سری جدید محصولات “Field” بود. به زودی به آن ملحق شد اما تا همین اواخر همین بود، و یک میکسر با سینت چندان شبیه یک “سیستم” نبود.

با ورود ضبط کننده TP-7 و میکروفون CM-15، خانواده فیلد کامل شد – اگرچه این شرکت اضافه کردن محصولات بیشتری را رد نکرده است. و مانند نوعی از سنگهای بی نهایت موزیکال با طراحی سنگین، هر چهار محصول در کنار هم بسیار هیجان انگیزتر و قدرتمندتر از آنهایی هستند که به صورت جداگانه انجام می دهند. یا اگر استعاره های اجباری را کنار بگذاریم، اکنون که خانواده کامل شده است، راحت تر می توان فهمید که شرکت با این همه به کجا می رفت.

این در صورتی است که هزینه ورودی ۵۹۰۰ دلاری برای مجموعه کامل شما را ناامید نمی کند. اما بیایید فعلاً اقتصاد را نادیده بگیریم، زیرا این بخش پذیرفته شده آن است در این نقطه آنچه ما در اینجا داریم یک سیستم جمع و جور و محرک خلاقیت است که شبیه هیچ سیستم دیگری نیست و این رویکرد بی‌نظیر و بازیگوش برای طراحی محصول چیزی است که آرزو می‌کنم بیشتر آن را ببینیم (و در حالت ایده‌آل به روشی در دسترس‌تر).

ما قبلا پوشش داده شده است سینت سایزر و نحوه تعامل آنها با یکدیگر. اما از آنجایی که این دو تازه وارد مجموعه مهارت‌های خود را به سیستم میدانی می‌آورند که بیشتر آن‌ها در زیر آمده است. بیشتر می گویم، همانطور که هر بار با آنها سرهم می کنم، به ذهنم می رسد که چیز جدیدی را امتحان کنم. به طور مشابه، به نظر می‌رسد که بازدید مجدد از راهنمای آنلاین توانایی عجیبی در به نمایش گذاشتن چیزهایی که دفعه قبل از دست داده‌اید، باز کردن بیشتر ایده‌ها یا ویژگی‌ها دارد.

CM-15

ضبط و میکروفون Teenage Engineering باعث می‌شود سری Field احساس کاملی داشته باشد

اولین میکروفون استودیویی Teenage Engineering اگر زیبا نباشد هیچ چیز نیست. زیبایی میدانی آلومینیوم کوچک و مستطیل شکل CNC در اینجا از بین همه محصولات، منطقی تر است. CM15 واقعا می تواند یک میکروفون فانتزی دیگر باشد. CM15 همچنین با توجه به اینکه میکروفون های سطح بالا تمایل دارند قیمت آن نامحسوس ترین است. شروع کنید حدود ۱۲۰۰ دلاری که باید برای افزودن آن به مجموعه خود خرج کنید.

CM15 یک میکروفون خازنی دیافراگمی بزرگ است که در استودیوها ترجیح داده می شود و نسبت به میکروفون مورد علاقه پادکستر بسیار حساس تر است. . این میکروفون ویژگی های دقیقی مانند حافظه داخلی یا هر نوع ابزار اصلاح صدا ندارد، اما از جزئیات جالبی هم نیست. برای یکی، CM15 دارای سه گزینه خروجی – mini XLR، USB و ۳٫۵mm – است که آن را با طیف وسیعی از دستگاه‌ها سازگار می‌کند. به طور خاص، از آنجایی که CM15 باتری مخصوص به خود را دارد، با دستگاه‌های USB بیشتری نسبت به خازن‌های رقیب که ممکن است به آب بیشتری نسبت به تلفن شما نیاز داشته باشند، خوب بازی می‌کند.

یک سوئیچ در پشت سه سطح تنظیم بهره را ارائه می دهد (خنثی و +/- ۱۸dB) که با توجه به انواع چیزهایی که می توانید آن را به آن وصل کنید، مفید است. بهره آنالوگ است و در تست صدا بسیار تمیز است، با تنها یک اثر حاشیه ای بر روی سطح نویز. متوجه شدم که می‌توانم به‌سرعت بهره را مستقیماً روی میکروفون برای موقعیت‌های مختلف تنظیم کنم، این میکروفن را چه در خانه و چه در حین حرکت، شبیه یک دستگاه همه‌جانبه واقعاً خوب می‌کند.

با توجه به محدوده Field و سازگاری با آن، در اینجا کمتر از سایر دستگاه های خانواده وجود دارد. هنگامی که CM15 را از طریق USB به ضبط کننده TP-7 وصل می کنید، آن را به عنوان CM15 می شناسد و یک آیکون کوچک زیبا از آن را به شما ارائه می دهد. هنگامی که میکروفون شناسایی شد، می‌توانید ۱۲ دسی‌بل بهره دیجیتال اضافه کنید – چیزی که برای مثال هنگام وصل کردن تلفن، گزینه‌ای نیست. CM15 همچنین تنها میکروفونی است که من امتحان کردم که با پورت USB میکسر TX-6 کار می کرد. این به شما امکان می دهد افکت ها را اضافه کنید و البته آن را با ابزارهای دیگر ترکیب کنید، اما در صورت نیاز یک ورودی آنالوگ را آزاد می کند (اگرچه میکروفن کانال شش را با هر چیز دیگری در آن ورودی به اشتراک می گذارد).

Teenage Engineering بیان می‌کند که CM15 می‌تواند به‌عنوان یک رابط صوتی نیز استفاده شود، اما زمانی که آزمایش شد، برای Windows، MacOS یا iOS کار نمی‌کند. اگرچه به عنوان یک میکروفون USB برای همه آن سیستم عامل ها کار خواهد کرد.

در مورد صدا، CM15 یک میکروفون خازنی با صدای بسیار نزدیک است. منظورم این است که هرگز قسمت زیادی از اتاق را نمی‌گیرد که اغلب در مورد کندانسورها، به‌ویژه آنهایی که دیافراگم‌های بزرگ‌تری دارند، اتفاق می‌افتد. این به دلیل الگوی قطبی سوپرکاردیویید است، اما نتیجه برای برنامه های تلفن همراه که ممکن است در محیط های مختلف قرار بگیرید عالی است و CM15 صدای نسبتاً ثابتی ارائه می دهد. برای صدای من، ممکن است از گزینه افزایش فرکانس های متوسط ​​به بالا با یک لمس قدردانی کنم، اما برای اکثر چیزهای دیگر، از جمله فولی و سازها، CM15 روشن و واضح به نظر می رسد.

TP-7

من مستقیماً می گویم، TP-7 1499 دلاری مورد علاقه من در بین چهار دستگاه فیلد است. OP-1 Field گل سرسبد است، اما برای حمل و نقل محض به تعادل عملکرد، TP-7 برنده است. TP-7 که به عنوان “ضبط کننده میدانی” توصیف می شود، ایده ضبط کاست قابل حمل را در نظر گرفته و آن را برای قرن بیست و یکم به روز می کند. یک میکروفون داخلی، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و سه ورودی استریو (که می توانند خروجی نیز باشند) وجود دارد. این می‌تواند پادکست‌های چند مسیری را ضبط کند، دارای کنترل‌های شستشوی لمسی و راکر انگشت شست است و حتی می‌تواند به یک صفحه گردان کوچک با خراشیدن و کنترل فیزیکی زمین تبدیل شود.

اول از همه، TP-7 یک ضبط کننده توانمند است. دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید، حتی زمانی که دستگاه خاموش است، فعال می شود و ضبط از طریق میکروفون داخلی شروع می شود. این ویژگی بیشتر در مورد ضبط یادداشت‌ها و ایده‌هایی است که می‌توانید از طریق یک برنامه همراه آن را رونویسی کنید. این برنامه از طریق بلوتوث یا USB متصل می شود، به صورت آفلاین کار می کند و حتی بلندگوهای مختلف را شناسایی می کند. این به اندازه یک سرویس پولی مانند Trint یا Otter کاملاً مشخص نیست، اما واقعاً عملکرد فوق العاده جالبی دارد. من حتی سعی کردم یک مصاحبه قدیمی را که در رایانه شخصی خود داشتم روی TP-7 بارگیری کنم و برنامه با خوشحالی آن را نیز رونویسی کرد. به نظر می رسد تنها محدودیت این است که شما یک TP-7 دارید (برای مثال نمی توانید صدایی را از تلفن خود در برنامه بارگیری کنید).

فراتر از ضبط یادداشت، ضبط کلی تری از ورودی های مختلف TP-7 است. مانند میکسر TX-6، ورودی‌های اصلی شما پورت‌های ۳٫۵ میلی‌متری هستند که ایده‌آل نیست، اما بیشتر چیزهایی که دارای سیگنال خط هستند را می‌توان به راحتی به اندازه ۳٫۵ میلی‌متر تغییر داد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید صدا را از طریق USB-C (از جمله آیفون ۱۵) یا مستقیماً از CM15 به صورت دیجیتالی و بیش از ۳٫۵ میلی‌متری آنالوگ ضبط کنید.

سه پورت ۳٫۵ میلی‌متری را می‌توان برای ورودی سطح خط یا هدست/TRRS پیکربندی کرد یا به خروجی‌ها تبدیل کرد. سطح خط اکثر ابزارها و لوازم الکترونیکی فعال را با خروجی صدا پوشش می دهد، در حالی که حالت هدست برای هر چیزی که سیگنال خروجی پایین تری دارد، مانند هدست، و همچنین برخی از میکروفون های بدون برق دیگر مانند lavaliers است. من حتی در ضبط یک SM7b از طریق یک آداپتور XLR به TRRS موفق شدم. می‌توانید تا ۴۵ دسی‌بل بهره را به ورودی‌های ۳٫۵ میلی‌متری اضافه کنید، و با حدود ۳۵ دسی‌بل، خروجی میکروفون تشنه‌ی افزایش Shure کم صدا، اما تمیز و قابل استفاده بود. سایر میکروفون های پویا XLR بسیار بلندتر و قابل استفاده بودند.

با سه میکروفون متصل به این روش، TP-7 یک فایل WAV چند مسیری را با هر یک از آنها در کانال خود ضبط می کند و این یک ابزار ضبط پادکست یا ضبط کننده مینی استودیویی است که می توانید به درستی آن را با هم ترکیب کنید.

یک تلفن را از طریق USB-C به TP-7 وصل کنید و می‌توانید هر صدایی را مستقیماً ضبط کنید، بنابراین می‌توانید صدای یک ویدیو را بگیرید و آن را با برنامه رونویسی کنید، یا یک بیت بارگذاری کنید و سپس برای مدتی روی آن آواز بخوانید یا قافیه کنید. نسخه ی نمایشی در حال حرکت هر زمان که الهام گرفته شود. هنگام پخش بر روی TP-7، دیسک جلوی اصلی می چرخد ​​و می توانید سرعت آن را افزایش دهید، سرعت آن را کاهش دهید یا حتی کمی خراش اولیه انجام دهید. این می تواند برای افکت در هنگام تغذیه خروجی به میکسر TX-6 برای ضبط بر روی دستگاه دیگری استفاده شود.

Multitrack برای پخش نیز کار می کند. بنابراین اگر یک فایل WAV دارید که دارای درام، آواز، سینت و باس به عنوان آهنگ‌های مختلف است، می‌توانید آن را روی TP-7 در TX-6 از طریق USB پخش کنید و می‌توانید هر قسمت از آهنگ را جداگانه میکس و افکت‌ها اضافه کنید. . . به این ترتیب، می توانید از جفت به عنوان یک ابزار عملکرد موثر، ایجاد یک مقدمه تنها با ضرب آهنگ، اضافه کردن خط بیس و غیره استفاده کنید.

اگر این مفهوم را فراتر ببرید، با دو دستگاه TP-7 و میکسر TX-6، شما به طور موثر یک جفت میز گردان کوچک، با صفحات چرخان واقعی، دارید که می توانند در زمان واقعی به بالا یا پایین در میکسر بچسبانند. این یک دی جی آنالوگ کلاسیک است اما به اندازه یک جلد شومیز است. من آن را امتحان کردم، و مخلوط کردن این روش واقعا سخت است، زیرا استفاده از چرخ دویدن برای تغییر زمین کمی سخت است. می توانید با نگه داشتن دکمه کناری و سپس با استفاده از چرخ دویدن، گام را به آرامی تنظیم کنید، اما اگر مانند من ۲۰ سال است که این روش را با هم ترکیب نکرده اید، کمی عادت می کند. منصفانه بودن نیز کمی OTT است.

آنچه بسیار منطقی تر است، استفاده از TP-7 به عنوان یک پخش کننده صوتی عمومی است. می‌توانید فایل‌ها را روی آن بارگذاری کنید و سپس آنها را روی بلندگوی داخلی یا (ترجیحا) از طریق هدفون پخش کنید. برای کنترل پخش نیز می توانید از دکمه کناری یا چرخ اصلی استفاده کنید. در حال حاضر شما فقط می توانید پسوندهای فایل .wav و flac. را بازی کنید، که خوب است، اما فقدان mp3 یک حذف آشکار به نظر می رسد (پشتیبانی تایید شده توسط Teenage Engineering در حال دریافت است).

انعطاف پذیری TP-7 در این زمینه متوقف نمی شود. آن را به رایانه شخصی خود وصل کنید و تبدیل به یک رابط صوتی نیز می شود. یا حداقل، این ایده است. در حال حاضر در ویندوز من فقط به طور خلاصه و نه به طور کامل کار می کند. در macOS اندکی بهتر بود، اما قابل استفاده نبود. به خاطر داشته باشید که TX-6 نیز این قابلیت را ارائه می‌کند و پس از گذشت ماه‌ها هنوز به هیچ وجه با ویندوز کار نمی‌کند و همچنان در macOS بی‌عیب نیست. این مایه شرمساری است، زیرا با این قیمت، امیدوارید در زمان راه اندازی و در هر دو سیستم کار کند.

واقعاً کارهای بیشتری می توانید با TP-7 انجام دهید، به خصوص در ترکیب با TX-6. قابلیت بلوتوث MIDI وجود دارد، برای یک. این دو واقعا تیم بزرگی هستند، اما موارد فوق بیشتر عملکرد اصلی را پوشش می دهند. همه چیز دیگر کمی جا افتاده است. سرگرم کننده، اما طاقچه. من همچنین مطمئن هستم که عملکرد به رشد خود ادامه خواهد داد زیرا Teenage Engineering به طور کلی در مورد افزودن ویژگی‌ها، اغلب بر اساس بازخورد کاربر، بسیار خوب است.

همه اش را بگذار کنار هم

پس از گذراندن روزها برای وصل کردن چیزهای مختلف به TP-7 و TX-6 و آزمایش سناریوها و ایده‌های مختلف، گاهی اوقات احساس می‌شد که این اغلب نیمی از لذت است. فکر می کنم اگر X را انجام دهید و به Y متصل شوید چه اتفاقی می افتد. مانند لگوهای موزیکال. بسیاری از این موارد برای بسیاری از ترکیب‌های تجهیزات صوتی صادق است، اما خط فیلد خود را به‌خوبی به این آزمایش بازیگوش می‌رساند.

با این حال، برخی از اشکالات وجود دارد که ممکن است با این قیمت انتظار نداشته باشید. واضح ترین موردی که من با آن مواجه شدم، عملکرد رابط صوتی بود. در زمان راه‌اندازی انتظار می‌رود پشتیبانی از ویندوز و macOS و هر دو نسبتاً یکپارچه باشد. سایر کنجکاوی ها اهمیت کمتری داشتند اما همچنان گیج کننده بودند. گاهی اوقات CM15 تا زمان راه اندازی مجدد از طریق USB شناسایی نمی شود، یا به سادگی با استفاده از خروجی آنالوگ/۳٫۵ میلی متری هنگام ضبط به صورت پراکنده صدایی ترد می دهد، اما در TP-7 صدایی واضح می دهد. این می تواند به کابل ها، آداپتورها و غیره مربوط شود، اما وقتی همان سناریو روی یک محصول یک سوم قیمت به خوبی کار می کند، توجیه آن سخت تر است.

به عنوان مثال، میکروفون Tula را در نظر بگیرید. این در واقع دستگاهی است که در بین طرفداران مهندسی نوجوان بسیار محبوب است. طراحی کلاسیک تری دارد، اما عملکردی مشابه TP-7 و CM15 را ارائه می دهد. میکروفون روی آن شاید به خوبی Teenage Engineering نباشد، و عملکرد ضبط‌کننده دارای دکمه‌های فانتزی و کنترل‌های چرخ‌دوشی نیست، اما یک میکروفون خوب و یک ضبط‌کننده خوب همه در یک است و فقط ۲۵۹ دلار قیمت دارد – کمتر از یک دهم TP-7 و CM15 با هم.

اما همانطور که در بالا گفتم، این کمتر در مورد قیمت است. طرفداران Teenage Engineering از هزینه های ناشی از محصولات آگاه هستند. زیاد فقط به خاطر آن بازیگوشی اضافی که در جای دیگر پیدا نمی کنید. (بقیه طرفداران، برای روشن شدن، هنوز هم هستند .) این شاید معمایی است که نیروهای خوب بازار قدیمی می توانند تصمیم بگیرند. اگر پس از این همه سال، این شرکت همچنان در حال پیشرفت است، نشان می دهد که افراد زیادی وجود دارند که آن را حق بیمه ای ارزش پرداختن می دانند.

چیزی که کمتر مورد بحث است این است که Teenage Engineering کاری منحصر به فرد انجام می دهد تا طرفداران کافی برای آن به دست آورد تا حتی بحثی وجود داشته باشد. یا مقاله ای مانند این. سیستم فیلد، به نظر من، نمونه کاری است که شرکت به بهترین شکل انجام می دهد. ابزارهای جالبی که هسته کاربردی و جنبه سرگرم کننده کمتر کاربردی دارند. هر چهار مورد به صورت جداگانه یک مشکل اساسی را حل می کنند، مانند اکثر محصولات. آنها با هم کمی بیشتر از مجموع اجزای خود می شوند. اگر فکر می‌کنید خلاقیت در فضایی بین عملکرد و امکان زندگی می‌کند، محدوده فیلد فضای کافی در اینجا برای خالق مناسبی ایجاد می‌کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/teenage-engineering-tp7-cm15-field-series-review-170052292.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/teenage-engineering-tp7-cm15-field-series-review-170052292.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *