طبق تحقیقات جدید GLAAD، تقریباً از هر ۵ گیمر، ۱ نفر دگرباش جنسی هستند

تقریباً از هر پنج گیمر یک نفر عضو جامعه LGBT+ است، با این حال داستان ها و شخصیت های LGBT+ کمتر از دو درصد از کل بازی ها را تشکیل می دهند.

این بر اساس اولین گزارش بازی GLAAD، رهبر جهانی در حمایت از نمایندگی LGBT+، در کنار شرکت تحقیقات بازار نیلسون است.

یک گزارش قبلی از نیلسون سه سال پیش بیان کرد که ۱۰ درصد از گیمرها LGBT + هستند. اکنون این رقم به ۱۷ درصد رسیده است – افزایش ۷۰ درصدی.

پخش خبری: چرا مایکروسافت قصد دارد بازی های ایکس باکس را روی پلی استیشن عرضه کند؟در یوتیوب تماشا کنید

قابل ذکر است، بازیکنانی که به عنوان LGBT+ شناخته می شوند، جوان تر (زیر ۳۵ سال) هستند که احتمالاً به دلیل پذیرش بیشتر در این محدوده سنی است.

با این حال، این گزارش ادعا می کند که بازی هایی با شخصیت ها و داستان های LGBT+ کمتر از دو درصد از بازی های موجود در کتابخانه های دیجیتال ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو را تشکیل می دهند. در Steam، آنها کمتر از ۲٫۵ درصد را تشکیل می دهند، اما زمانی که بازی های مخصوص بزرگسالان حذف شوند، به ۱٫۷ درصد کاهش می یابد.

با این حال، این تحقیق با فیلتر کردن با برچسب LGBT+ در هر فروشگاه انجام شد، به این معنی که برخی از بازی‌هایی که بر این اساس برچسب‌گذاری نشده‌اند ممکن است شامل نشوند.

این گزارش شامل آمارهای زیادی در مورد اهمیت نمایندگی است. ۷۲ درصد از بازیکنان LGBT+ می‌گویند دیدن شخصیت‌هایی که هویت جنسی یا گرایش جنسی آنها را به خوبی نشان می‌دهند، باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند، در حالی که ۶۸ درصد آرزو می‌کنند که داستان‌های برجسته‌تری برای LGBT+ وجود داشته باشد.

علاوه بر این، ۶۶ درصد از بازیکنان LGBT+ می‌گویند بازی‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خود را به گونه‌ای بیان کنند که در واقعیت نمی‌توانند بیان کنند. ۳۶ درصد از بازیکنان LGBT+ گفتند که بازی به آنها کمک می کند تا تمایلات جنسی خود را کشف کنند. و ۱۱ درصد از بازیکنان LGBT+ از بازی ها برای فرار از موقعیت های دشوار در دنیای واقعی استفاده می کنند.

۵۱ درصد از بازیکنان LGBT+ آرزو می‌کنند که بازی‌ها برای کمک به بیان هویت‌شان کمک بیشتری می‌کردند. این مطمئناً مرتبط است خالقان شخصیت و نیاز به بازنمایی متنوع.

در نهایت، آزار و اذیت همچنان یک مسئله اصلی برای بازیکنان LGBT+ است. ۵۲ درصد از بازیکنان دگرباش جنسی پلاس در حین بازی آنلاین آزار و اذیت را تجربه کرده اند، در حالی که این رقم برای بازیکنان غیر دگرباش جنسی ۳۸ درصد است. ۴۲ درصد به دلیل ترس از آزار و اذیت از بازی اجتناب کرده اند، در حالی که ۲۷ درصد به دلیل آزار و اذیت بازی را ترک کرده اند.

در نهایت، این گزارش خواستار حضور و پذیرش فراگیر افراد دگرباش جنسی در بازی‌ها می‌شود و بیان می‌کند که درصد بازی‌های دارای نمایندگی LGBT+ باید متناسب با سهم بازیکنان LGBT+ باشد.

علاوه بر این، صنعت بازی‌ها باید مسئولیت پرورش جوامع فراگیر و استخدام افراد LGBT+ را در موقعیت‌های معتبر در سراسر صنعت بر عهده بگیرد.

بلر دورکی، دستیار مدیر بازی در GLAAD گفت: “ما معتقدیم که گنجاندن LGBTQ هم برای صنعت بازی های ویدیویی و هم برای جامعه مفید است.” همانطور که این گزارش نشان می‌دهد، وجود شخصیت‌ها یا داستان‌های LGBTQ به‌طور معنی‌داری افراد غیر LGBTQ را از خرید یا بازی کردن باز نمی‌دارد، اما تفاوت زیادی برای گیمرهای LGBTQ ایجاد می‌کند.

علیرغم پیشرفت قابل توجهی که مشاهده کرده‌ایم، بازی به طرز تاسف‌باری پس از سایر اشکال رسانه‌های سرگرمی در مورد بازنمایی باقی می‌ماند.

گزارش GLAAD با نیلسون بر اساس ۱۴۵۲ گیمر رایانه شخصی/کنسول که در ایالات متحده گزارش شده بودند، انجام شد. گزارش کامل در دسترس است وب سایت GLAAD.


منبع: https://www.eurogamer.net/nearly-1-in-5-gamers-are-lgbt-says-new-glaad-study?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *