طبق گزارش ها، آمازون قصد دارد اندروید را برای جایگزینی سیستم عامل Fire OS کنار بگذارد

طبق گزارش‌ها، آمازون قصد دارد هسته اندروید را حذف کنید از تلویزیون های Fire آینده، نمایشگرهای هوشمند و سایر دستگاه ها. نوشتن برای پایین گذاریانکو روتگرز، روزنامه‌نگار کهنه‌کار به «منابع متعددی که از این برنامه‌ها اطلاع دارند» به همراه فهرست‌های شغلی و سایر مطالبی که از حرکت ادعایی آمازون به یک سیستم‌عامل جدید مبتنی بر لینوکس حمایت می‌کنند، اشاره می‌کند. سیستم عامل ظاهراً از نام رمز داخلی “Vega” استفاده می کند و روی دستگاه های مشابه اجرا می شود Fire TV Sticks، تلویزیون هاو دیگران دستگاه های متصل.

روتگرز می‌گوید که آمازون سال‌ها بر روی این ایده کار می‌کند و ظاهراً این شرکت در سال ۲۰۱۷ این ایده را به سازندگان تراشه منتقل کرده است. طبق گزارش‌ها، “صدها نفر” در گروه سیستم عامل دستگاه آمازون، از جمله Zibi Braniecki، یک سابق، بر روی این نرم‌افزار کار کرده‌اند. مهندس موزیلا که در سال ۲۰۲۲ به آمازون ملحق شد. اوایل سال جاری، او ظاهراً در لینکدین پست کرد (نظری که به نظر می رسد از آن زمان حذف شده است) که “در حال کار بر روی یک سیستم عامل نسل بعدی برای خانه هوشمند، خودرو و سایر محصولات دستگاه های آمازون است. خطوط.”

این گزارش جدول زمانی انتشار را فهرست نمی کند، اما اشاره می کند که “بیشتر توسعه سیستم عامل قبلا انجام شده است.” آمازون اکنون ظاهراً بر روی تهیه یک SDK و برنامه‌ریزی امتیازات تمرکز دارد تا توسعه‌دهندگان را متقاعد کند که زمان و پول خود را سرمایه‌گذاری کنند.

این اقدام ادعایی به آمازون اجازه می دهد تا روابط خود را با گوگل قطع کند پروژه متن باز اندرویدt، که در قلب سیستم عامل فعلی Fire قرار دارد. این وابستگی باعث شده است که نرم افزار آمازون چندین نسل از جدیدترین نسخه های اندروید عقب بماند. به عنوان مثال، نسل فعلی نرم افزار Fire TV مبتنی بر اندروید ۹، به روز رسانی نرم افزار بزرگ گوگل است از پنج سال پیش. تغییر به Vega همچنین می تواند به آمازون اجازه دهد تا نفخ زمینه را از سیستم عامل خود حذف کند. اندروید حاوی کدهایی است که آن را قادر می سازد بر روی بسیاری از دستگاه های مختلف کار کند که بسیار فراتر از نیازهای نسبتاً حداقلی تجهیزات خانه هوشمند آمازون است.

پایین گذار ادعا می کند که Vega مبتنی بر لینوکس از React Native برای توسعه برنامه استفاده می کند. فریم ورک متا ایجاد شده از یک پایگاه کد واحد برای iOS و اندروید استفاده می کند و آمازون احتمالا امیدوار است که به توسعه بین پلتفرمی کمک کند. این گزارش به طور مشخص به این موضوع نمی‌پردازد که آیا سیستم‌عامل در نهایت اجرا می‌شود یا خیر قرص آتش نشانیزمانی که کاربران فروشگاه Google Play را برای اجرای طیف گسترده‌تری از برنامه‌های اندرویدی بارگذاری کنند، بسیار متنوع‌تر می‌شود.

گزارش Roettgers می گوید آمازون قصد دارد در نهایت با اندروید در همه دستگاه های جدید یک شکست کامل ایجاد کند. ظاهراً این شرکت Vega را طوری طراحی کرده است که بر روی سیستم‌های متنوعی مانند سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرو و «سایر محصولات سخت‌افزاری آینده» اجرا شود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/amazon-reportedly-plans-to-dump-android-for-a-homemade-fire-os-replacement-200144781.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/amazon-reportedly-plans-to-dump-android-for-a-homemade-fire-os-replacement-200144781.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *