طبق گزارش یونیتی، ۶۲ درصد استودیوها قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کردند

ممکن است در حال حاضر هوش مصنوعی یک کلمه کثیف به نظر برسد، اما ۶۲ درصد استودیوها در مرحله ای از توسعه بازی از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

این بر اساس گزارش جدید سازنده بازی سازی است وحدتکه نشان می دهد استودیوهای توسعه بیشتر و بیشتری از ابزارهای هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان و کارایی استفاده می کنند.

در سال ۲۰۲۲ میانگین زمان برای راه اندازی بازی ها ۲۱۸ روز بود. در این گزارش آمده است که اکنون ۳۰۴ روز است. ۷۱ درصد از استودیوهایی که به این نظرسنجی پاسخ دادند گفتند هوش مصنوعی تحویل و عملیات آنها را بهبود بخشیده است تا زمان راه اندازی را کاهش دهد.


طبق گزارش یونیتی، ۶۲ درصد استودیوها قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کردندپخش خبر: چرا این همه اخراج در صنعت بازی وجود دارد؟


پخش خبر: چرا این همه اخراج در صنعت بازی های ویدیویی وجود دارد؟

بنابراین دقیقاً از هوش مصنوعی برای چه چیزی استفاده می شود؟ اولین استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود انیمیشن شخصیت ها و به دنبال آن نوشتن کد – یا حداقل سرعت بخشیدن به فرآیند است. این امر با ایجاد هنر و سطوح، نوشتن و طراحی روایت، و تست پخش خودکار دنبال می‌شود.

یک دلیل کلیدی برای استفاده از هوش مصنوعی کوتاه کردن زمان صرف شده برای نمونه سازی است. این گزارش بیان می کند که ۶۸ درصد از توسعه دهندگان مورد بررسی استفاده از هوش مصنوعی را برای سرعت بخشیدن به نمونه سازی انتخاب کردند. در سال ۲۰۲۳، ۹۶ درصد از استودیوها سه ماه یا کمتر را برای نمونه سازی در مقایسه با ۸۵ درصد سال قبل که زمان بیشتری طول کشید، صرف کردند.

حوزه دیگری برای استفاده از هوش مصنوعی، ساخت جهان است که ۵۶ درصد از پذیرندگان هوش مصنوعی از آن استفاده می کنند. از این تعداد، ۶۴ درصد از هوش مصنوعی برای توسعه NPCها برای پر کردن دنیاها استفاده کردند.

این با گزارش دیگری از در دنیایک شرکت هوش مصنوعی که سال گذشته با مایکروسافت همکاری کرد برای ارائه ابزارهای هوش مصنوعی به توسعه دهندگان.

به گفته Inworld، توسعه دهندگان ۳ در ۴ در مورد NPC های هوش مصنوعی “هیجان زده” هستند. گزارش داده است که انیمیشن‌ها و بافت‌های مولد محتمل‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی هستند که پس از آن NPCهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی قرار دارند. تقریبا نیمی از توسعه دهندگانی که توسط Inworld مورد بررسی قرار گرفتند، معتقدند که بیش از ۴۰ درصد استودیوها از NPC های AI استفاده می کنند.

از طرف دیگر، آیا دلایلی برای مخالفت با استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد؟ گزارش یونیتی بیان می‌کند که ۴۳ درصد از توسعه‌دهندگان مورد بررسی که در مورد هوش مصنوعی مردد هستند، علاقه‌مند هستند، اما زمان لازم را ندارند، در حالی که ۲۴ درصد از آن‌ها دانش فنی ندارند. بقیه پاسخ دهندگان یا نمی دانستند هوش مصنوعی امکان پذیر است یا هدف آن را نمی دانستند. تنها سه درصد «سایر» را انتخاب کردند، که ممکن است شامل استدلال اخلاقی بیشتری باشد.

گزارش یونیتی بر اساس داده‌های توسعه‌دهندگانی است که از موتور و ابزار آن استفاده می‌کنند، و همچنین نظرسنجی شرکت تحقیقات بازار Cint در سال ۲۰۲۳ با ۳۰۰ پاسخ‌دهنده. لازم به ذکر است که این نظرسنجی احتمالاً به سمت پروژه‌های کوچکتر و موبایلی با استفاده از Unity که احتمالاً راه‌حل‌های هوش مصنوعی را پیاده‌سازی می‌کنند، منحرف است.


یک شخصیت فینال در مقابل دیواری در حال انفجار ایستاده است و با یک دست و با اسلحه در دست دیگر خود را دراز می کند.
Finals به دلیل استفاده از صداپیشگی هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفت. | اعتبار تصویر: استودیو Embark

در اینجا نتایج Unity در مورد پذیرش هوش مصنوعی کمی بالاتر از a است نظرسنجی اخیر GDC، که نه تنها توسعه دهندگان بلکه کارگران در سراسر صنعت را مورد بررسی قرار داد. بنابراین، به طور گسترده تر، ۳۱ درصد از کارگران صنعت از ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده می کردند که ۴۴ درصد از آن ها در تجارت و امور مالی بودند.

از نظرسنجی GDC، توسعه‌دهندگانی که در زمینه‌های روایت، هنر و QA کار می‌کنند به احتمال زیاد می‌گویند هوش مصنوعی تأثیر منفی بر صنعت خواهد داشت، در حالی که کارگران در تجارت، بازاریابی و برنامه‌نویسی مثبت‌تر بودند.

پس واضح است که هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده در صنعت بازی استفاده می شود و تنها با افزایش هزینه و زمان هزینه توسعه افزایش می یابد. یکی از دلایل اصلی است صنعت در حال حاضر از اخراج رنج می برد.

اما آیا هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین انسان خواهد شد؟ بعید به نظر می رسد. مانند توسعه دهنده بازی اخیراً گزارش شده است، Keywords ارائه‌دهنده راه‌حل‌ها تلاش کرد تا یک بازی دو بعدی را تنها با تکیه بر ابزارهای مولد هوش مصنوعی بسازد. این آزمایش از بیش از ۴۰۰ ابزار مختلف استفاده کرد تا ببیند چگونه ممکن است توسعه را “افزایش” دهند.

با این حال، در نهایت متوجه شد که انسان ها غیرقابل جایگزین هستند. “در حالی که تیم پروژه کار کوچکی را شروع کرد، بیش از ۴۰۰ ابزار را شناسایی کرد و ابزارهایی را که بهترین پتانسیل را داشتند ارزیابی کرد و از آنها استفاده کرد. با وجود این، ما در نهایت از منابع نیمکتی از هفت استودیو سازنده بازی مختلف به عنوان بخشی از پروژه استفاده کردیم، زیرا ابزار قادر به جایگزینی نبود. برتراند بودسون، مدیرعامل Keywords گفت: استعداد.

یکی از آموخته‌های کلیدی این بود که اگرچه GenAI ممکن است فرآیندهای خاصی را ساده یا تسریع کند، بهترین نتایج و کیفیت مورد نیاز را تنها می‌توان توسط متخصصان حوزه خود به دست آورد که از GenAI به عنوان یک ابزار جدید و قدرتمند در فرآیند خلاقانه خود استفاده کنند.

با این حال، به نظر می رسد که پاسخ به هوش مصنوعی به آرامی مثبت تر می شود. هوش مصنوعی یک بحث اصلی بود GDC سال گذشتههمانطور که کریس تاپسل از Eurogamer در آن زمان گزارش داد، بسیاری با “احترام و خشم” پاسخ دادند. این گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دیدگاه‌ها ممکن است نرم‌تر شوند.

یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی هنوز به طور خاص منفی دیده می‌شود، صداگذاری است. بازیگران در مقابل افزایش هوش مصنوعی ایستاده اند، به خصوص زمانی که برای مدهای دیپ فیک استفاده می شود. این چیزی است که اتحادیه بازیگران بریتانیا و اتحادیه SAG-AFTRA باید در برابر آن بایستند تا از کار بازیگران محافظت کنند.

در سپتامبر ۲۰۲۳ اعضای SAG-AFTRA با اکثریت قاطع به اعتصاب رای دادند و سپس در ابتدای سال جاری الف قرارداد جدید هوش مصنوعی معرفی شد، باعث نگرانی جامعه بازیگری شد. آ اعتصاب علیه شرکت های بازی در حال حاضر محتمل است.

توسعه دهنده Finals استودیو Embark به دلیل استفاده از صداپیشگی هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفت در شوتر آنلاین، اگرچه در بیانیه ای گفت: “ساخت بازی بدون بازیگر هدف نهایی برای Embark نیست”.


منبع: https://www.eurogamer.net/ai-already-used-by-62-of-studios-unity-report-claims?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *