طرح‌های کوانتومی بریتانیا می‌تواند میلیاردها دلار را باز کند – و یک مزیت ژئوپلیتیکی است.

تیمأموریت‌های محاسباتی کوانتومی جدید بریتانیا به‌عنوان طرح‌های «رویایی» و «مهیج» مورد تحسین قرار گرفته‌اند که می‌توانند از مزایای مالی و ژئوپلیتیکی بهره ببرند.

پنج مهتاب بلند مدت بود امروز راه اندازی شد توسط دولت بریتانیا

هدف اول ساختن است کامپیوترهای کوانتومی که می تواند ۱ تریلیون عملیات را تا سال ۲۰۳۵ انجام دهد. دیگری با ضرب الاجل در آن سال، پیشرفته ترین عملیات جهان را به کار می گیرد. کوانتومی شبکه در مقیاس هدف این ابتکار پیشروی در اینترنت کوانتومی آینده است.

سه پروژه دیگر دارای تاریخ هدف اولیه ۲۰۳۰ هستند.

یکی در نظر دارد راه حل‌های با قابلیت سنجش کوانتومی را برای هر سازمان خدمات بهداشت ملی محلی برای استفاده در تشخیص زودهنگام و درمان بیماری‌های مزمن ارائه کند.

طرح‌های کوانتومی بریتانیا می‌تواند میلیاردها دلار را باز کند – و یک مزیت ژئوپلیتیکی است.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

دومی قصد دارد هواپیماها را به سیستم های ناوبری کوانتومی مجهز کند. هدف سوم بازگشایی آگاهی موقعیتی جدید با حسگرهای کوانتومی شبکه ای و موبایلی است. این در زیرساخت های حیاتی ادغام می شود.

استارت آپ ها و سرمایه گذاران از این طرح های بلندپروازانه استقبال کردند.

استوارت وودز، مدیر ارشد اجرایی می گوید: «ماموریت ها جسورانه هستند و حاوی تفکرات واقعاً هیجان انگیز و رویایی هستند. کوانتوم نمایییک صندوق VC و شتاب دهنده برای این بخش.

“طرح پیاده‌سازی فناوری کوانتومی در مقیاس وسیع در NHS برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌ویژه مورد استقبال قرار گرفته است و تخصص ما در سنجش کوانتومی پزشکی در حال حاضر در سطح جهانی است – این می‌تواند تشخیص‌های نقطه‌ای مراقبت را تا حد زیادی تسریع کند.”

تحلیلگران همچنین به مزایای اقتصادی آن اشاره کرده اند. مطابق با مک کینزیمحاسبات کوانتومی می تواند ۱٫۳ تریلیون دلار (۱٫۲ تریلیون دلار) تا سال ۲۰۳۵ ارزش ایجاد کند. برای به حداکثر رساندن سهم خود از این پول، دولت بریتانیا رویکردی هدفمند را در پیش گرفته است.

استیو بریرلی، مدیر اجرایی شرکت کوانتومی: «انگلیس نمی‌تواند از ایالات متحده، چین یا اتحادیه اروپا پیشی بگیرد». استارت آپ ریورلینبه TNW گفت.

“به عنوان یک کشور، بعید است که ما حتی از برخی از غول های فناوری منفرد ایالات متحده و چین بیشتر خرج کنیم. اما با رویکردی متمرکز همانطور که امروز ذکر شد، صنعت محاسبات کوانتومی بریتانیا می تواند برای حل مشکل مقیاس برای همه رایانه های کوانتومی در سطح جهانی کار کند.”

سیاست محاسبات کوانتومی

همه طرفدار برنامه ها نیستند. منتقدان استدلال می کنند که دولت ها باید مشارکت مستقیم خود را در توسعه فناوری به حداقل برسانند. در عوض، آنها از سیاستمداران می خواهند که با ارائه مشوق های مالیاتی و بهبود زیرساخت ها، بر تقویت محیط سرمایه گذاری گسترده تر تمرکز کنند.

بریرلی هر دو نوع حمایت را می خواهد. او به نمونه‌هایی اشاره می‌کند که در ایالات متحده وجود دارد، جایی که دولت ناسا را ​​برای پیشرفت‌های هوافضا، IARAP برای فناوری‌های اطلاعاتی، دارپا را برای فناوری دفاعی و آزمایشگاه‌های ملی را برای ابر رایانه‌ها ساخته است.

تأثیر این نهادها بسیار فراتر از مأموریت های تأسیس آنها گسترش یافته است. آن‌ها نوآوری‌هایی از دوربین‌های GPS و گوشی‌های هوشمند گرفته تا چیزی به نام «اینترنت» معرفی کرده‌اند.

بریرلی گفت: «فناوری‌های نوظهور با پتانسیل بسیار زیاد، اغلب ابتدا به سرمایه‌گذاری عمومی نیاز دارند تا از توسعه به مراحل تجاری برسند. اگر به درستی انجام شود، سرمایه‌گذاری اولیه دولت می‌تواند صنایعی به ارزش میلیاردها را در بلندمدت و همچنین مزیت ژئوپلیتیکی باز کند.»

با این حال، این سرمایه گذاری همچنان یک نگرانی است. بودجه برای ماموریت های جدید خواهد بود گزارش شده است از ۲٫۵ میلیارد پوند (۲٫۸۶ میلیارد یورو) که قبلاً به یک استراتژی کوانتومی ملی ۱۰ ساله متعهد شده بود، می آیند. وودز بر این باور است که ماموریت های جاه طلبانه به تزریق پول نقد بیشتری نیاز دارند.

«در حالی که دیدن تعهد دولت در سراسر طیف فناوری‌های کوانتومی دلگرم‌کننده است، اما برای بریتانیا عملی نیست که در چنین طیفی از فناوری‌های عمیق با ۲٫۵ میلیارد پوند تلاش برای کسب جایگاه «پیشرو در جهان» در چنین طیفی از فناوری‌های عمیق داشته باشد. استراتژی کوانتومی ملی.”


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-announces-five-quantum-computing-missions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *