طرح ارسال پیامک ماهواره ای کوالکام به دلیل عدم علاقه سازندگان تلفن به پایان رسیده است

در ماه ژانویه، کوالکام اعلام کرد ، پروژه ای که هدف آن این است که به کاربران اندرویدی امکان ارسال متن از طریق ماهواره در صورت نداشتن سرویس تلفن همراه را بدهد. این پاسخ این شرکت به ویژگی SOS اضطراری اپل بود . با این حال، ابتکار عمل آنطور که کوالکام امیدوار بود به نتیجه نرسیده است.

کوالکام به همکاری خود در Snapdragon Satellite با سازنده تلفن های ماهواره ای Iridium پایان می دهد. اگرچه این جفت “با موفقیت این فناوری را توسعه داده و به نمایش گذاشتند”، سازندگان گوشی های هوشمند “این فناوری را در دستگاه های خود گنجانده اند، اما Iridium .

کوالکام گفت که سازندگان گوشی‌های هوشمند ترجیح داده‌اند راه‌حل‌های مبتنی بر استاندارد را برای اتصال ماهواره‌ای نشان دهند. . به عبارت دیگر، آنها به دنبال رویکردی بازتر هستند که لزوماً کوالکام را به عنوان یک واسطه قرار ندهد. مانند  توجه داشته باشید، هزینه ارسال پیامک ماهواره ای ممکن است برخی از تولیدکنندگان را نیز منصرف کرده باشد. اپل در حال حاضر در حال پرداخت صورتحساب SOS اضطراری است.

اکنون که قراردادهایش با کوالکام به پایان می رسد، ایریدیوم می گوید که می تواند مستقیماً با سازندگان گوشی های هوشمند، توسعه دهندگان سیستم عامل موبایل و سایر سازندگان تراشه کار کند. در همین حال، اپل ویژگی SOS اضطراری خود را با افزودن یکپارچه‌سازی تشخیص تصادف گسترش داده است .

در جای دیگر، Starlink است . این شرکت قصد دارد تا در نهایت عملکردهای صوتی و داده‌ای با ماهواره را مستقیماً به تلفن‌ها ارائه دهد، به این معنی که کاربران لزوماً نیازی به داشتن یک پایانه Starlink در نزدیکی خود ندارند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/qualcomms-satellite-texting-plan-is-dead-because-phone-makers-arent-interested-204331091.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/qualcomms-satellite-texting-plan-is-dead-because-phone-makers-arent-interested-204331091.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *