طرح فوق سریع Wi-Fi 7 Fiber 20 گیگابیت بر ثانیه گوگل ۲۵۰ دلار در ماه هزینه دارد

اگر به میزبانی مرکز داده کوچک خود فکر می کنید یا نیاز به پخش همزمان ۱۳۳۳ برنامه Netflix 4K دارید، گوگل فیبر پاسخ را دارد. ISP متعلق به Alphabet خواهد بود راه اندازی این سرویس ۲۰ گیگابیت بر ثانیه با Wi-Fi 7 در شهرهای منتخب در اوایل سال آینده با ۲۵۰ دلار در ماه (به اضافه مالیات و هزینه های قابل اعمال) است – قیمتی که برای چنین سرعت مسخره ای وجود ندارد.

این شرکت نوشت: “ما در کانزاس سیتی، منطقه مثلث کارولینای شمالی، آریزونا و آیووا شروع می کنیم.” “در حالی که ما به گسترش PON 25G نوکیا در سراسر شبکه خود ادامه می دهیم، دعوت نامه ها را در مناطق جدید باز می کنیم، بنابراین مطمئن شوید که شما به ما اطلاع دهید اگر می خواهید یکی از اولین کسانی باشید که این را در خانه خود دارید.”

همانند سایر پیشنهادات فیبر گوگل، سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه متقارن است، بنابراین چه در حال آپلود یا دانلود باشید، آنها را خواهید دید. گوگل اشاره می کند که Wi-Fi 7، که حداکثر سرعت بی سیم ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد، آنقدر پیشرفته است که حتی هنوز به طور کامل تأیید نشده است. این سرویس از طریق بخش GFiber Labs گوگل ارائه می شود و توسط جدید امکان پذیر شده است PON نوکیا ۲۵G (شبکه های نوری غیرفعال) که به عنوان بخشی از ارتقاء زیرساخت های آخرین مایل نصب شده است.

در حالی که به وضوح گران است، طرح جدید امکان برخی از امکانات جالب را فراهم می کند. به عنوان مثال، گوگل وعده سرعت اینترنت چند گیگ را می دهد چندین طبقه از خانه شما، به عنوان مثال، به لطف عرف روتر Wi-Fi 7 با Actiontec ایجاد شده است. این می‌تواند به خریداران برنامه‌ای اجازه دهد که قیمت را برای چندین کاربر مستهلک کنند – به عنوان مثال، ۲۰ نفر می‌توانند اتصالات ۱ گیگابیتی بر ثانیه با قیمت ۱۲٫۵۰ دلار در هر ماه داشته باشند.

طرح جدید چهار برابر سرعت فیبر الیت ۵ گیگابیت بر ثانیه AT&T را با همان ۲۵۰ دلار در ماه ارائه می دهد. با این حال، مشکل Google Fiber هرگز تکنولوژی یا ارزش پیشنهادی نبوده است، بلکه در دسترس بودن بوده است. برنامه های ۵ گیگابیت بر ثانیه و ۸ گیگابیت بر ثانیه این شرکت به تازگی شروع به کار کرده و هنوز هم فقط در چند منطقه در دسترس هستند. در حالی که در برخی از شهرهای بزرگ (سان فرانسیسکو، آتلانتا، سن آنتونیو) موجود است، گوگل فیبر به طور قابل توجهی در بازارهای کلیدی مانند شهر نیویورک و لس آنجلس وجود ندارد.

طرح ۲۰ گیگابیت بر ثانیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در شهرهای فوق الذکر اجرا می شود. فقط توجه داشته باشید که به سریع ترین وای فای ممکن در رایانه خود نیاز دارید (در حال حاضر Wi-Fi 6E و وای فای ۷ در مدل های انتخابی) حتی کسری از حداکثر سرعت را بدست آورید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/googles-superfast-20gbps-wi-fi-7-fiber-plan-costs-250-a-month-095511377.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/googles-superfast-20gbps-wi-fi-7-fiber-plan-costs-250-a-month-095511377.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *