غول فناوری پاسخ می دهد که گزارش مدعی است رهبران تسلا و اسپیس ایکس در مورد سوء مصرف مواد مخدر ایلان ماسک نگران هستند

در آخر هفته، وال استریت ژورنال گزارش جامعی را منتشر کرد که در آن موارد ادعایی مصرف مواد مخدر ایلان ماسک را روشن کرد و باعث نگرانی مدیران اسپیس ایکس و تسلا شد.

این مقاله نشان می‌دهد که اعضای هیئت‌مدیره تسلا سال‌ها است که به طور غیررسمی در مورد مصرف داروی ماسک بحث می‌کنند و حتی نگرانی‌های خود را به برادرش کیمبال ماسک ابراز می‌کنند.

گزارش شده است که مشک از مواد مختلفی از جمله ال اس دی، کوکائین، اکستازی، قارچ های روانگردان و کتامین به ویژه در مجالس خصوصی استفاده کرده است. ماسک البته این اتهامات را رد کرده و گفته است که “حتی مقادیر کمی از مواد مخدر یا الکل یافت نشد” و “وال استریت ژورنال شایسته نیست که قفس طوطی را برای پرنده بپوشاند.”

به گفته منابع ذکر شده در این گزارش، مصرف مواد مخدر ماسک در شرکت مدیران اجرایی از جمله مصرف تفریحی کتامین با برادرش کیمبال و مصرف داروهای غیرقانونی نامشخص با عضو هیئت مدیره اسپیس ایکس، استیو جوروتسون، صورت گرفته است.

این مقاله همچنین فاش می‌کند که لیندا جانسون رایس، مدیر سابق تسلا در سال ۲۰۱۹ از این شرکت جدا شد و مصرف دارو و رفتار غیرقابل پیش‌بینی ماسک را به عنوان عوامل مؤثر ذکر کرد.

استفاده از ماسک از کتامین به ویژه، که او ادعا می کند برای اهداف ضد افسردگی تجویز می شود، باعث ایجاد ابروها در بین افرادی که از نزدیک با مدیر عامل شرکت در ارتباط هستند، شده است.

خود ماسک برای رسیدگی به این موضوع در شبکه‌های اجتماعی حضور یافت و خاطرنشان کرد که پس از حضور بدنام خود در پادکست جو روگان در سال ۲۰۱۸ که در آن ماری‌جوانا می‌کشید، به درخواست ناسا با سه سال آزمایش تصادفی مواد مخدر موافقت کرد.

به گفته مشک ، این آزمایشات هیچ اثری از مواد مخدر یا الکل را نشان نداده است.

این گزارش حوادث مصرف مواد مخدر ماسک مانند پفک ماری جوانا را در پادکست جو روگان در سپتامبر ۲۰۱۸ مرتبط می کند که منجر به بازبینی مجوز امنیتی فدرال وی در نقش او به عنوان مدیر عامل اسپیس ایکس می شود.

در پاسخ به این مقاله، ماسک که بر شرکت‌های متعددی از جمله تسلا، اسپیس ایکس و پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X نظارت می‌کند، در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود اظهار داشت که “حتی مقادیر کمی از مواد مخدر یا الکل در طول سه سال یافت نشد”. آزمایش داروی تصادفی پس از حادثه پادکست جو Rogan با درخواست ناسا آغاز شد.

الکس اسپیرو، وکیل ماسک، برخی ادعاها را در این مقاله رد کرد و تاکید کرد که ماسک تحت آزمایش‌های منظم و تصادفی دارویی در اسپیس ایکس قرار می‌گیرد و هرگز در آزمایشی مردود نشده است. با این حال ، Musk پاسخ مفصلی به ادعاهای خاص مطرح شده در گزارش وال استریت ژورنال ارائه نداد.

نقش محوری اسپیس ایکس در حمل و نقل فضایی، از جمله انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی و از آن، در چارچوب رفتار ماسک مورد تأکید قرار گرفته است.

اتکای بیشتر پنتاگون به اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره و قرارداد اخیر با بازوی ارتباطات ماهواره ای اسپیس ایکس، استارلینک، برای حمایت از ارتش اوکراین، اهمیت این شرکت را بیشتر برجسته می کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/report-claims-tesla-spacex-leaders-worried-over-elon-musks-drug-abuse-tech-billionaire-retaliates-13588662.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *