فروشگاه اپیک گیمز بعد از پنج سال سودآور نیست، رشد هنوز هم اپیک است "هدف"

فروشگاه اپیک گیمز بعد از پنج سال سودآور نیست، رشد هنوز هم اپیک است "هدف"

بازی های حماسی اعتراف کرده است که ویترین دیجیتالش پس از راه اندازی پنج سال پیش هنوز سودآور نیست.

مانند آستانه گزارش‌ها حاکی از آن است که در اولین روز رسیدگی به پرونده دادگاه اپیک علیه گوگل در ۶ نوامبر، استیو آلیسون، رئیس فروشگاه اپیک گیمز، در جایگاه شاهد گفت که فروشگاه رایانه‌های شخصی دیجیتال علیرغم اولین عرضه آن در دسامبر ۲۰۱۸، سودآور نیست، اما گفت که این شرکت هدف” هنوز “رشد” است.

بود گزارش شده است که ایمیل های افشا شده در طول حماسه در برابر اپل آزمایشی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که این شرکت امیدوار است نیمی از درآمد بازی های رایانه شخصی را به دست آورد. حتی تیم سوئینی، مدیر عامل Epic توییت کرد در آن زمان که از دست دادن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در فروشگاه یک “موفقیت فوق العاده در دستیابی به گیمرها با بازی های عالی و یک سرمایه گذاری فوق العاده برای رشد تجارت بود!”

در طول همین آزمایش، این شرکت همچنین گفت که فروشگاه Epic Games در سال ۲۰۲۳ شروع به سودآوری خواهد کرد، که اکنون می دانیم که به نتیجه نرسیده است.

اپیک گیمز هر هفته میلیون‌ها دلار برای اهدای بازی‌های رایگان خرج می‌کند – که به معنای تقسیم سود عادلانه‌تر بین توسعه‌دهندگان و ناشر است – و یک کمپین در حال انجام که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها کند شود، حتی اگر فورتنایت شرکت برای هر نسخه ای که ارائه می شود پولی پرداخت نمی کند.

پرونده اپیک علیه گوگل پس از آن مطرح شد که اپیک در سال ۲۰۲۰ پس از دعوا بر سر هزینه های خرید درون برنامه ای از گوگل شکایت کرد و ادعا کرد که فروشگاه Google Play یک انحصار غیرقانونی را تشکیل می داد.

طرح Epic برای خرج کردن بیش از حد پول برای کسب سود، مانند اخیراً بر نیروی کار آن نیز تأثیر گذاشته است. حدود ۸۳۰ کارمند را اخراج کرد – ۱۶٪ از نیروی کار – با سوینی گفت که “به این نتیجه رسیده است که اخراج تنها راه است.”

مدتی است که ما بیشتر از چیزی که به دست می آوریم پول خرج می کنیم و در تکامل بعدی Epic سرمایه گذاری می کنیم و در حال رشد هستیم. فورتنایت سوئینی در بیانیه ای نوشت. «من مدت‌ها خوش‌بین بودم که می‌توانیم بدون اخراج نیروی کار را از طریق این انتقال به قدرت برسانیم، اما در نگاه به گذشته، می‌بینم که این غیرواقعی بود.

“در حالی که فورتنایت دوباره شروع به رشد می کند، رشد عمدتاً به واسطه محتوای سازنده با اشتراک درآمد قابل توجه انجام می شود، و این کسب و کار حاشیه کمتری نسبت به زمانی است که داشتیم بازی Fortnite Battle Royale برداشته شد و شروع به تامین مالی توسعه ما کرد.

“موفقیت با اکوسیستم خلاق یک دستاورد بزرگ است، اما به معنای تغییر ساختاری بزرگ در اقتصاد ما است.”

برای اطلاعات بیشتر، بررسی کنید ما معاملات بازی ویدیویی جمعه سیاه مرکز برخی از معاملات شیرین، و همچنین انتخاب های ما برای بهترین ها معاملات بازی جمعه سیاه.


منبع: https://www.techradar.com/gaming/consoles-pc/the-epic-games-store-isnt-profitable-after-five-years-growth-is-still-epics-goal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *