فروش اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در ایالات متحده به دلیل اختلاف در حق ثبت اختراع متوقف شد

اگر قصد خرید دارید اپل واچ سری ۹ یا اپل واچ اولترا ۲، ممکن است بخواهید سریع عمل کنید. اپل می گوید به زودی فروش هر دو دستگاه را در ایالات متحده به دلیل ممنوعیت کمیسیون تجارت بین المللی (ITC) که مربوط به اختلاف حق ثبت اختراع بر سر سنسور اکسیژن خون ابزارهای پوشیدنی است، متوقف خواهد کرد. فروش آنلاین این هفته و در مکان های خرده فروشی اپل پس از ۲۴ دسامبر متوقف خواهد شد.

"یک دوره بازبینی ریاست جمهوری در رابطه با دستور کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده در مورد اختلاف فنی مالکیت معنوی مربوط به دستگاه های اپل واچ حاوی ویژگی اکسیژن خون در حال انجام است." اپل در بیانیه ای به Engadget گفت. "در حالی که دوره بررسی تا ۲۵ دسامبر به پایان نمی رسد، اپل به طور پیشگیرانه اقداماتی را برای تبعیت از این حکم انجام می دهد. این شامل توقف فروش Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 از Apple.com از ۲۱ دسامبر و از مکان‌های خرده‌فروشی اپل پس از ۲۴ دسامبر است."

اپل واچ SE به دلیل نداشتن سنسور اکسیژن خون برای خرید در دسترس خواهد بود. واحدهای اپل واچ خریداری شده قبلی که دارای ویژگی اکسیژن خون هستند، تحت تأثیر قرار نگرفته اند اپل واچ سری ۶ اولین دستگاه این شرکت بود که نظارت بر اکسیژن خون را ارائه کرد). اپل واچ سری ۹ و واچ اولترا ۲ همچنان برای خرید در خارج از ایالات متحده در دسترس خواهند بود.

شرکت فناوری پزشکی Masimo در سال ۲۰۲۱ از اپل به دلیل نقض ادعای حق ثبت اختراع مربوط به نظارت بر اکسیژن خون مبتنی بر نور شکایت کرد. در ماه اکتبر، ITC تایید کرد حکم یک قاضی از اوایل امسال که اپل واچ حق ثبت اختراع Masimo را نقض کرده است.

سفارش ITC تمام واردات اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ را پس از ۲۵ دسامبر به ایالات متحده مسدود می کند. سایر خرده فروشان مانند آمازون و Best Buy می توانند در حال حاضر به فروش دستگاه ها ادامه دهند. مک ۹ تا ۵ اولین بار گزارش شد.

پس از تصمیم ITC، پرونده برای یک دوره ۶۰ روزه بررسی ریاست جمهوری به کاخ سفید رفت. اگرچه رئیس جمهور بایدن یک هفته دیگر فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که آیا حکم ITC را وتو کند یا خیر، اپل تصمیم گرفته است پیشگیرانه از تصمیم کمیسیون تبعیت کند.

اپل در نظر دارد به فدرال مدار شکایت کند. همچنین می‌تواند با Masimo به توافق برسد یا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را صادر کند که نقض حق ثبت اختراع را باطل کند (احتمالاً با غیرفعال کردن ویژگی‌های اکسیژن خون). اپل پس از پایان دوره بازبینی ریاست جمهوری در ۲۵ دسامبر، اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت ارائه خواهد کرد.

نماینده تجاری ایالات متحده نیز دستور ITC را بررسی خواهد کرد. این گزینه را دارد که به دلایل سیاسی اقدام ITC را تایید نکند.

"تیم‌های اپل به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ایجاد محصولات و خدماتی کار می‌کنند که کاربران را با ویژگی‌های سلامت، سلامت و ایمنی پیشرو در صنعت توانمند می‌سازد." شرکت گفت. "اپل به شدت با این سفارش مخالف است و طیف وسیعی از گزینه های قانونی و فنی را دنبال می کند تا اطمینان حاصل کند که اپل واچ در دسترس مشتریان قرار می گیرد. در صورت قطعی شدن سفارش، اپل تمام اقدامات خود را برای بازگرداندن اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ به مشتریان در ایالات متحده در اسرع وقت ادامه خواهد داد.

Masimo ساعت هوشمند خود را منتشر کرده است که اپل ادعا می کند یک ساعت هوشمند اپل واچ است. اپل در اکتبر ۲۰۲۲ دو دعوای نقض حق ثبت اختراع خود را علیه Masimo ارائه کرد و ادعا کرد که ویژگی‌های اپل واچ ثبت شده را کپی کرده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-will-pause-watch-series-9-and-ultra-2-sales-in-the-us-due-to-a-patent منتشر شد. -dispute-142051903.html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/apple-will-pause-watch-series-9-and-ultra-2-sales-in-the-us-due-to-a-patent-dispute-142051903.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *