فروش سوییچ از ۱۳۲ میلیون گذشت زیرا نینتندو نسبت به جانشین ساکت می ماند

کنسول نینتندو سوییچ اکنون از ۱۳۲ میلیون دستگاه فروخته است، اما این شرکت در مورد جانشین خود سکوت کرده است.

طبق آخرین گزارش نینتندو که جزئیات فروش در سه ماهه مالی گذشته را نشان می دهد، فروش سوییچ همچنان قوی است. فروش واحدهای کنسول های خانواده سوییچ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۴ درصد افزایش یافت و مدل OLED محبوب ترین آن بود. ۴٫۶۹ میلیون سوئیچ OLED دیگر فروخته شد، زیرا مشخصاً بازیکنان مایلند هزینه اضافی را برای صفحه نمایش بهبودیافته یا به سادگی از مدل قدیمی تر ارتقا دهند.

در یک کنفرانس تلفنی پس از انتشار درآمد، شانتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو، با وجود اظهار نظر در مورد برنامه‌های جانشین سوییچ خودداری کرد. شایعات منتشر شده در سال ۲۰۲۴.

پخش خبر: آنچه ما در Mario Kart 9 می خواهیم.در یوتیوب تماشا کنید

فوروکاوا گفت: “سوئیچ با سخت افزار گذشته متفاوت است” (با تشکر، بلومبرگ). این توانایی ایجاد انواع مختلف تقاضای جدید را دارد.”

ارقام فروش نشان می دهد سوییچ در حال نزدیک شدن به Nintendo DS است تا تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول این شرکت شود، اما هنوز تا حدودی از فروش ۱۵۴ میلیونی دستگاه عقب است.

از نظر نرم‌افزاری، Pikmin 4 با فروش ۲٫۶۱ میلیون دستگاه به پرفروش‌ترین بازی این سری تبدیل شده است. ژاپن مسئول ۱٫۳۶ میلیون از این فروش است که نشان دهنده محبوبیت این سری در کشور اصلی نینتندو است. با توجه به اینکه Pikmin 1 و ۲ در GameCube و Pikmin 3 در WiiU منتشر شدند، هر دو با فروش سخت‌افزار کمتری نسبت به Switch، این ارقام چندان شگفت‌انگیز نیستند.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در حال حاضر ۱۹٫۵ میلیون دستگاه فروخته است، در حالی که فروش ۱۸ میلیون دستگاه افزایش داشته است. در ماه اوت گزارش شده است. این نهمین بازی پرفروش کنسول است، اما همچنان پشت ۳۱٫۱۵ متر Breath of the Wild قرار دارد.

نینتندو اعلام کرد که فروش بازی های ماریو خود پس از موفقیت فیلم Super Mario Bros. بین این و گسترش DLC، Mario Kart تا کنون ۳٫۲۲ میلیون واحد دیگر در این سال مالی فروخته است. به راحتی باقی می ماند بالا بازی سوئیچ با فروش ۵۷٫۰۱ میلیون دستگاه – این بدان معناست که ۴۳ درصد از دارندگان سوییچ نیز ماریو کارت دارند.

فروش دیجیتال ۵۰٫۲ درصد از کل فروش نرم افزار را به خود اختصاص داده است، اگرچه نسبت فروش دیجیتال به کلی به دلیل فروش فیزیکی بالای Tears of the Kingdom نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این ثابت می‌کند که در حالی که بازار دیجیتال برای نینتندو در حال رشد است، بزرگترین نسخه‌های منتشر شده همچنان از نظر فیزیکی فروش خوبی دارند.

نینتندو پیش بینی سود سالانه خود را افزایش داده است، که به اعتقاد تحلیلگران به دلیل فروش بهتر از حد انتظار در سراسر فرنچایزهای کلیدی آن است.

به طور کلی، فروش خالص نینتندو در نیمه اول سال مالی ۲۱٫۲ درصد افزایش یافت و به ۷۹۶٫۲ میلیارد ین رسید، در حالی که سود عملیاتی با ۲۷ درصد افزایش به ۲۷۹٫۹ میلیارد ین رسید.


منبع: https://www.eurogamer.net/switch-sales-pass-132m-as-nintendo-stays-silent-on-successor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *